Press any button... "Where is the 'any button'?!"
Waar tikt het dan in, een mp3 die je afspeelt, een audio cd, de radio, etc?
Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com
Grote kans dat onder XP je geluidskaart eenzelfde irq deelt als je netwerk kaart. (Of geheugen adres, dma, etc). Even aanpassen in device manager dus.
LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com
Hoe moet je dat precies aanpassen?
En hij tikt bij alles.
En hij tikt bij alles.
Ga eerst eens naar System Information (in de system tools) en kijk onder Hardware Resources in Conflicts/Sharing. Best wel kans dat netwerkkaart en geluidskaart hetzelfde irq gebruiiken. Daarna in device manager één van de twee dubbelklikken en de irq veranderen.
LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com
Verwijderd
Ik heb dit ook een keer meegemaakt, dit werd toen veroorzaakt door de midi uitgang. Misschien kun je even proberen zoveel mogelijk uitgangen uit te schakelen (behalve die je nodig hebt).xtreme_lunatic schreef op 03 januari 2003 @ 23:08:
Op Windows XP heb ik altijd last van gekraak als ik iets download. De hele tijd getik in het geluid. Onder Windows 98 heb ik dat bijvoorbeeld niet. Ik heb geen flauw idee waar ik het kan vinden.![]()
Processor: AMD Athlon 1200mhz
Moederboord: KT7A
Geheugen: 256MB RAM
Videokaart: Geforce 2 Titanium
Geluidkaart: Creative AudioPCI
Netwerkkaart: Ethernet Realtek kaart 10/100 Mbit
Weet iemand een oplossing?
Netwerk kaart en de geluidskaart staan bijde op IRQ: 11.LACOBO schreef op 03 januari 2003 @ 23:43:
Ga eerst eens naar System Information (in de system tools) en kijk onder Hardware Resources in Conflicts/Sharing. Best wel kans dat netwerkkaart en geluidskaart hetzelfde irq gebruiiken. Daarna in device manager één van de twee dubbelklikken en de irq veranderen.
Het gekke is dat ik computerbeheerder ben en dat ik toch niet de IRQ's kan veranderen
En ik heb dingen zoals Midi die ik niet gebruikt uitgeschakeld
[ Voor 7% gewijzigd door xtreme_lunatic op 04-01-2003 23:09 ]
Ik zie nou ook nog eens dat mijn videokaart ook op IRQ staat. Kan dit geen kwaad? Dat hij bv langzamer wordt? En ik kan de instellingen voor de IRQ's niet veranderen
.
Ik had dit probleem vroeger ook met m'n creative Live!, hij kraakte alleen onder XP als er iets geladen werdt.
De oplossing bij mij was nieuwe drivers downloaden en hij werkte weer prima.
De oplossing bij mij was nieuwe drivers downloaden en hij werkte weer prima.
Dit doe je in veilige modus.xtreme_lunatic schreef op 05 januari 2003 @ 14:33:
Ik zie nou ook nog eens dat mijn videokaart ook op IRQ staat. Kan dit geen kwaad? Dat hij bv langzamer wordt? En ik kan de instellingen voor de IRQ's niet veranderen.
Verwijderd
Dit los je zo op(komt uit de FAQ van het voormalige go.to/kt7faq):
Why does my Soundblaster PCI128/PCI64 card make strange noises (noise, crackle, screams)?
This problem is reported with BIOS versions ZT and 3C and can be cured by enabling "PCI master read caching" in the BIOS. Additionally it may be necessary to set the "K7 CLK_CTL" to "optimal". Enabling Delay Transaction may also help. Disabling V-sync on your graphics card can resolve crackling with 3D games.
Use version 2.0.0925 or later of Highpoint drivers.
Note if you experience problems with the mouse wheel or joystick buttons not working when the PCI128 is installed, disabling the Soundblaster legacy device in Device Manager can help.
Increase the I/O voltage in the BIOS
Why does my Soundblaster PCI128/PCI64 card make strange noises (noise, crackle, screams)?
This problem is reported with BIOS versions ZT and 3C and can be cured by enabling "PCI master read caching" in the BIOS. Additionally it may be necessary to set the "K7 CLK_CTL" to "optimal". Enabling Delay Transaction may also help. Disabling V-sync on your graphics card can resolve crackling with 3D games.
Use version 2.0.0925 or later of Highpoint drivers.
Note if you experience problems with the mouse wheel or joystick buttons not working when the PCI128 is installed, disabling the Soundblaster legacy device in Device Manager can help.
Increase the I/O voltage in the BIOS
Ik hoor op mijn on-board geluid wel gekraak, en over mn SB 4.1 niet..
Wazig.
Wazig.
Pagina: 1