Toon posts:

goedkoop abbonement maar toch goed (GSM)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand nou een goedkoop abbonement voor deze tweaker met een telefoon al? dus een los abbonement dat goedkoop is en dat niet van dutchtone is? ik heb al gekeken op telecom.nu enzo en op sitel.nl maar kheb het gevoel dat het te mooi is om waar te zijn

zelf houd ik niet van dutchtone door hun helpdesk dat volgens hun gratis is (ik ga bellen en hoor hard : Dit gesprek kost u 50 eurocent per minuut ofzo) en ik kan niet smsjes ontvangen/versturen van en naar mijn vriendinnetje in duitsland

dus ik zoek
- een los abbonement (zonder telefoon dus)
- een goede provider
- goedkoop
- zoveel mogelijk belminuten gratis per maand (75 of meer)
- en de mogelijkheid om berichten te kunnen ontvangen van mensen uit het buitenland (want in mijn vorige topic stond dat dutchtone en D2 vodafone geen overeenkomst hadden gesloten waardoor ik geen smsjes naar mijn vriendinnetje in duitsland kon sturen en of ontvangen)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

- een los abbonement (zonder telefoon dus) - gebruik hiervoor eens de search, vaak genoeg langsgekomen

- een goede provider - tja dan blijven 02, ben en kpn over

- goedkoop - wat is goedkoop? 20 euro 30 euro 70 euro erg relatief dus.

- zoveel mogelijk belminuten gratis per maand (75 of meer) - tja ligt eraan wat je wil uitgeven.

Zoek anders een op de istes van de providers zelf naar wat ze kunnen aanbieden voor welk bedrag.

[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 03-01-2003 23:02 ]

39

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Homedisc schreef op 03 januari 2003 @ 23:02:
- een goede provider - tja dan blijven 02, ben en kpn over
beetje kort de de bocht
de afgelopen 2 jaar heb ook Dutchtone en Ben gebruikt en nooit klachten gehad over weinig bereik waar dan ook...

qua duidelijkheid i.c.m. prijs zou ik voor O2 gaan...
voor de meeste dekking (mocht je achteraf wonen) i.c.m. prijs zou ik voor Vodafone gaan...

[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 03-01-2003 23:11 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
de enige tip die ik je kan geven is: kijk toch rond op webwinkels naar sim-only aanbiedingen. Die worden op diverse plaatsen aangeboden in verschillende vormen, en de acties verschillen per provider.

Ik snap niet dat KPN hier wordt aangevoerd als zowel goed als goedkoop, want dat laatste zijn ze zeker niet in alle gevallen. De Hi Profile mogelijkheden zijn de enige interessante wanneer je veel sms stuurt (1 sms = 1 belminuut). Ik denk alleen niet dat kpn korting geeft wanneer je in de winkel aangeeft dat je er geen toestel bij wilt hebben, omdat kpn hoe dan ook al weinig toestelkorting geeft.
O2 heeft nogal wat rare eisen aan het gebruiken van de lage tarieven die gelden voor de belminuten (alleen naar nummers van O2 en het vaste net), voor de rest zijn de kosten niet echt interessant.
Ben vind zichzelf vooral erg goed, maar ik heb er verder weinig ervaring mee. Heb wel van wat mensen vernomen dat de service wel eens wat te wensen over laat, maar daar kan ik zelf niets over zeggen.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mooooody schreef op 03 January 2003 @ 23:10:
[...]

beetje kort de de bocht
de afgelopen 2 jaar heb ook Dutchtone en Ben gebruikt en nooit klachten gehad over weinig bereik waar dan ook...

qua duidelijkheid i.c.m. prijs zou ik voor O2 gaan...
voor de meeste dekking (mocht je achteraf wonen) i.c.m. prijs zou ik voor Vodafone gaan...
is niet kort door de boch, maar aangezien de topic starter zelf aangeeft welke provider hij niet wil sluit ik die alvast uit met het opnoemen van providers.
Zelf heb ik ook namelijk zeer goede ervaringen met dutchtone en vodafone.

edit: Debitel is er natuurlijk ook nog, over debitel heb ik helemaal geen klachten en werkt heerlijk!

[ Voor 8% gewijzigd door Fietsbel op 03-01-2003 23:19 ]

39

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ow ja, ik bel zelf met dutchtone, en niet één andere provider heeft zo'n simpel kostensysteem. Het bereik in de buitengebieden is niet fantastisch, maar gezien de kosten die ik maak, kan ik niet echt klagen.

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 18:18
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 22:57:
ik heb al gekeken op telecom.nu enzo en op sitel.nl maar kheb het gevoel dat het te mooi is om waar te zijn
Heb zelf ervaring met zowel sitel.nl als telecom.nu, en heb er zeker geen klachten over. Het is gewoon zo goedkoop als ze op hun pagina hebben staan.
Op deze pagina staat op het moment een goede aanbieding. Kga hem binnekort zelf ook nemen.

We hebben bij mij thuis tot nu toe een stuk of 7 van die abbonementen afgesloten en verlengt (ook voor andere mensen abbonementen geregeld) via deze 2 sites en hebben er nog geen problemen mee gehad.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

o2 500 abbonement: 500 belminuten per maand en kost 12,5 per maand. Geen aansluitkosten! Kijk eens op www.o2.nl

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 23:23 ]

• Johny58
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 23:22:
o2 500 abbonement: 500 belminuten per maand en kost 12,5 per maand. Geen aansluitkosten! Kijk eens op www.o2.nl
Nadeel van die o2 abbonementen is dat die 500 minuten alleen gelden voor het bellen naar andere o2-ers en vaste nummers. In andere woorden tot dat een heleboel mensen ook o2 krijgen is het niet echt aantrekkelijk, tenzij je alleen naar vaste nummers belt.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

Topicstarter
Johny58 schreef op 03 January 2003 @ 23:26:
[...]

Nadeel van die o2 abbonementen is dat die 500 minuten alleen gelden voor het bellen naar andere o2-ers en vaste nummers. In andere woorden tot dat een heleboel mensen ook o2 krijgen is het niet echt aantrekkelijk, tenzij je alleen naar vaste nummers belt.
en ik ga met mijn mobieltje toch meer van mobiel>mobiel bellen dan naar vast
werkt het ook zo bij die abbonementen van telecom.nu (en andere) dat er bijv 70 euro op je rekening wordt gestort en dat er dan per maand bijv 15 euro afgaat?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 23:35 ]

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Johny58 schreef op 03 januari 2003 @ 23:26:
[...]

Ik heb een o2 120 abo en dat is 120 gratis belminuten(20e per maand) maar dat is toch echt naar iedereen :?

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

zmn schreef op 03 January 2003 @ 23:35:
[...]

Ik heb een o2 120 abo en dat is 120 gratis belminuten(20e per maand) maar dat is toch echt naar iedereen :?
*zucht*, niet zozeer om deze post, maar gewoon om deze topic opzich, een klein beetje search kan geen kwaad, maarja....

Jij hebt nog een o2 abo met belminuten, de nieuwe 02 abo's zijn anders opgebouwd namelijk, uit een vast bedrag per maan en geen belminuten, wel is er een pakket dat je het standaard pakket hebt maar met 500 belminuten naar 02 of huistelefoons.
Dus alles wat je dan belt naar Mobiele nummers komt er dan nog bovenop.

[ Voor 51% gewijzigd door Fietsbel op 03-01-2003 23:40 ]

39

Verwijderd

Topicstarter
[...]

dit is ook een actie van nu zmn, hoeveel betaal jij per maand dan? (:D te lui om op msn/irc te vragen :P)

• supakeen
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 23:38:
[...]

dit is ook een actie van nu zmn, hoeveel betaal jij per maand dan? (:D te lui om op msn/irc te vragen :P)
Of je wilt gewoon posts scoren want er staat 20e tussen haakjes.. Per maand dus ;)

Verwijderd

Topicstarter
zmn schreef op 03 januari 2003 @ 23:39:
[...]

Of je wilt gewoon posts scoren want er staat 20e tussen haakjes.. Per maand dus ;)
was dat een aanbieding?

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 23:38:
[...]

maargoed, wat heb je zelf ondertussen al gezocht? en misschien is het wel handig als je antwoord geeft op meerdere vragen richting jou toe, zodat we je verder kunnen helpen ipv loos dingen te reply-en.

39

• supakeen
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 23:41:
[...]

was dat een aanbieding?
Nee, standaard abonnement, de aanbieding was de telefoon die je erbij krijgt.

• Johny58
[...]

Abonnementskosten (per maand) € 12,50
Inclusief 500 belminuten naar vast net
en O2 mobiel (piek en dal)

-Bellen naar andere netwerken en voicemail € 0,15 per minuut
-SMS berichten versturen € 0,15 per bericht
-Datacommunicatie via GPRS € 1,50 per MByte
-Starttarief voor gesprekken buiten bundel is € 0,05
-Resterende belminuten kunnen niet meegenomen worden naar de volgende maand
-Voor bellen, SMS, WAP en GPRS in en naar het buitenland en 090x en commerciële nummer gelden afwijkende tarieven.
bron: http://www.telecom.nu/02_abonnementen.html?1

In andere woorden o2 heeft redelijk wat nadelen.

Verwijderd

Topicstarter
Homedisc schreef op 03 January 2003 @ 23:41:
[...]

maargoed, wat heb je zelf ondertussen al gezocht? en misschien is het wel handig als je antwoord geeft op meerdere vragen richting jou toe, zodat we je verder kunnen helpen ipv loos dingen te reply-en.
ik heb zelf uitgezocht dat er hierzo(http://www.telecomvergeli...hs=12&npm=&ndm=&npv=&ndv=)

een paar goedkope abbonementen zitten en op telecom.nu er een paar zitten, alleen de vraag kan ik (ben nog geen 18) het abbonement op de naam van mijn vader (met zijn toestemming natuurlijk) het aanvragen maar dat mijn rekeningnummer wordt gebruikt om het abbonementsgeld af te schrijven?

weet iemand trouwens waar je kan zien welke providers met welke providers uit het buitenland een 'deal' hebben gesloten?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 17:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
*kick* heeft iemand een dutchtone abbonement en iemand die in duitsland woont, en naar wie je een smsje kan sturen wat diegene ook daadwerkelijk ontvangt? en kan jij wat van diegene persoon ontvangen?

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 20:35:
*kick* heeft iemand een dutchtone abbonement en iemand die in duitsland woont, en naar wie je een smsje kan sturen wat diegene ook daadwerkelijk ontvangt? en kan jij wat van diegene persoon ontvangen?
Dutchtone heeft alleen geen overeenkomst met Vodafone D2 in Duitsland, dus op dat netwerk zullen smsjes niet aankomen helaas :(

Vriend van me heeft T-mobile D1 en hem kan ik gewoon sms-en en ook sms onvangen van hem is no problem! Ook via O2 DLD en E-plus zou het geen problemen moeten geven.... kweenie of je vriendinnetje een abonnement van een duitse provider heeft :? zo niet, laat 'r lekker een ander prepay kaartje kopuh... :)

Verwijderd

Topicstarter
koen schreef op 06 January 2003 @ 21:02:
[...]

Dutchtone heeft alleen geen overeenkomst met Vodafone D2 in Duitsland, dus op dat netwerk zullen smsjes niet aankomen helaas :(

Vriend van me heeft T-mobile D1 en hem kan ik gewoon sms-en en ook sms onvangen van hem is no problem! Ook via O2 DLD en E-plus zou het geen problemen moeten geven.... kweenie of je vriendinnetje een abonnement van een duitse provider heeft :? zo niet, laat 'r lekker een ander prepay kaartje kopuh... :)
ze heeft vodafone D2 maar het rare is dat haar vader e-plus had en ook als ze smsde met haar vaders telefoon ontving ik niets met mijn prepaid kaart, kan het zijn dat prepaid kaartje van dutchtone geen buitenlandse smsjes kunnen onvtangen?
Pagina: 1