Toon posts:

welke programma om i'net te delen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oi,
ik weet het klinkt een beetje n00b achtig, maar ik post het toch ;)
ik heb hier 2 computers staan (beide Xp + Sp1) met een MXstream verbinding en de standaard alcatel modem. Mijn computer is zelf de server en ik gebruik die dus onder tussen ook voor mezelf.

ik had hier een paar weken geleden internet gedeeld met het programma Wingate. Ik hoorde iets later dat winroute veel fijner/beter/sneller/lichter was, dus instaleerde ik die (met deze guide: http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_winroute.asp). Deze werkt perfect en is super snel. het probleem is dat ik nu geen unreal tournament 2003 meer kan spelen.
de eerste keer als ik ga zoeken naar servers werkt het gewoon, zoek ik iets later nog een keer dan mislukt het steeds.
Gewoon surfen wil dan niet meer (de pagina kan dan niet gevonden worden) en je kan dan ook niet meer inloggen op IRC of ICQ.
het enige dat dan werkt is een reboot :/

als je winroute uitzet dan kan je wel normaal online spelen en zo vaak de servers checken als ik wil...

iemand enig idee hoe je dat kan veranderen? of weet iemand een programma dat net zo snel werkt als winroute
alvast bedankt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 22:57 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zet "exlude from this computer from nat" aan

dat is de simpele manier en werkt aleen als je op de router pc speelt.

nadeel alles wat je firewall niet kent stuurt hij naat je routerpc zelf, resultaat je hebt geen echte firewall meer. Ik neem aan dat dit neit echt een probleem voor je is want je wil aleen internet delen.

mede door deze (nat) firewall wordt verkeer geblocked die dus geen duidelijke entry heeft in de nat tabel, en zul je als je ook op ander pc's die specifieke speletjes wil spelen ed moeten poortmappen. dat staat in de faq hoe het werkt.

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op 03 januari 2003 @ 23:06:
zet "exlude from this computer from nat" aan

dat is de simpele manier en werkt aleen als je op de router pc speelt.

nadeel alles wat je firewall niet kent stuurt hij naat je routerpc zelf, resultaat je hebt geen echte firewall meer. Ik neem aan dat dit neit echt een probleem voor je is want je wil aleen internet delen.
ik heb dit bij alle 3 de 'mediums' geprobeerd (deze 'mediums' dus: http://www.weethet.nl/images/winroute/interfacetable.gif)
maar dat werkt niet, want dan kan ik niet meer inbellen
mede door deze (nat) firewall wordt verkeer geblocked die dus geen duidelijke entry heeft in de nat tabel, en zul je als je ook op ander pc's die specifieke speletjes wil spelen ed moeten poortmappen. dat staat in de faq hoe het werkt.
ik wil best poortmappen, maar waarom kan je de eerste keer wel naar servers zoeken en werkt daarna heel internet niet meer :?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 23:27 ]

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:20
Je kan ook gewoon ICS gebruiken, dat zit in windows zelf :) Misschien heb je hier wat aan: http://www.practicallynetworked.com/sharing/xp_ics/

[ Voor 42% gewijzigd door koos.d op 03-01-2003 23:29 ]

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Ik heb sygate home network en alles draait ermee bij mij op alle poorten. Daarmee wordt je server dan een gateway.
Dan hoef je alleen nog maar de gateway in te stellen op de client pc's en alles werkt.

Verwijderd

Topicstarter
hmm het werkt nu wel :? nogal vaag :o
maar is er nu een (grotere) kans dat je gehackt word of iets dergelijks?

iig al bedankt voor de hulp :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 23:33:
hmm het werkt nu wel :? nogal vaag :o
als je goed leest moet je niet nat aan zetten maar het hele "exclude .... nat"
dit vind je in de properties op hetzelfde plaatje
maar is er nu een (grotere) kans dat je gehackt word of iets dergelijks?
ja. (dezelfde die je altijd voor winroute al gehad hebt)
ik wil best poortmappen, maar waarom kan je de eerste keer wel naar servers zoeken en werkt daarna heel internet niet meer
wat kan zijn met je server als hij naar servers gaat zoeken.
winroute kent een connectie limiet ..iets van 120 ofzo als het spel contact gaat zoeken via nat met al die servers zou het wel eens kunne dat dit teveel kon worden

deze kun je ophogen naar 20000 ofzo .. zie winroute faq, of elders indit forum

[ Voor 83% gewijzigd door Fish op 04-01-2003 01:12 ]

Iperf

Pagina: 1