Toon posts:

Image maken van HD voor het installeren van een nieuwe HD

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 2 hardeschijven. Eentje van 40 en eentje van 6,4 Gb. Nu heb ik een nieuwe HD gekocht van 60 Gb en wil graag die van 6,4 Gb vervangen. Op mn 40 Gb HD staan 3 partities D, E en F. Op die van 6,4 staat een partitie (NTFS) met daarop windows, wat documenten en al mn programma's.

Is het misschien mogelijk (en zo ja is dit een goed idee) om met een of ander programma (welke ?) een image te maken van mijn huidige c, daarna nieuwe HD erin en daarover de image zetten ?

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Waarom backup je je progs niet gewoon en gooi je windows opnieuw op de 60 GB schijf? Lijkt me dat dat iniedergeval stabieler is.

http://flickr.com/photos/itommy/

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Tuurlijk is dat mogelijk. Zoek maar eens met Google ofzo, kom je genoeg progs tegen. Een voorbeeld is Norton Ghost.

Verwijderd

Je kan alles, inclusief alle partities overzetten met behulp van Norton Ghost of Powerquest Drive Image 2002.

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:44

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Met Powerquest Drive Image 2002 kan je een image van je partities maken en deze zelfs op een cd schrijven.

Maar zoals T. van Beek al schreef lijkt me een cleane install beter (en daarna natuurlijk een image van je OS partitie maken).

XBL: theArthurrrr

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[google=harddisk cloning software] B)

Edit: zie vervolg hier Image maken van hdd vervolg. ;)

[ Voor 54% gewijzigd door BalusC op 03-01-2003 23:34 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.