Toon posts:

[MONITOR]2-tonig geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey ieders die dit leest..

Ik heb een hele maffe ervaring met mn monitor.
Heb pas een 21" gekregen (philips 20c) van een vrind van mij omdat ie zonodig een 17 flatscreen moest aanschaffen. Ik blij enzo maar hij doet maf. Bij spelletjes zoals bijvoorbeeld counterstrike gaat ie als een gek piepen.En vaak niet eens monotoon maar meerdere tonen. 2 ofzo. Meestal is dit trouwens pas na een uur of 2 dat ie aanstaat. Even uitzetten en 5 minuten niet meer piepen. bij nader inzien is een van die 2 tonen een 50 hz brom. Sowiezo is er iets mis met de hoogspanning want hij piept nogal. Moet eerst is schoonmaken misschien ligt het daaraan.

Maar nu is er een 2e iets mafs. Ik kan gewoon over internet surfen, alles heel leuk enzo maar als ik op de computerland site kom (www.computerland.nl) dan heb ik de vreemde ervaring dat mn monitor ook gaat piepen. Heb het bij geen enkele andere site, behalve bij die dus. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn want ik snap er niets van... er gebeurt bij simpel surfen helemaal niets met de refreshrate (60 hz.) toch?

thx alvast voor de reacties.

Verwijderd

Ik zou eerst een andere refreshrate proberen, anders download Nokia Monitor Test...Ik zie zo op die computerland site dat er veel wit in zit, het kan best zijn dat een van je kleuren-electroden-kanonnen niet meer helemaal lekker meer is. probeer met die nokia tester even een geheel wit/zwart/rood/blauw/ en groen beeld te maken als je gebrom hoort bij een bepaalde kleur kan het best zijn dat je hoogspanning het niet kan trekken.

http://www.construnet.hu/nokia/monitors/test/mon_test.zip :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 20:32 . Reden: Link toevoegen ]

Verwijderd

dit probleem heb ik ook met mijn 6 jaar oude philips 17" 107 B, het was weg nadat ik vorrige maand de lijntrafo opgeregeld had, maar nu ik dit tik knettert ie als een gek. mijn advies: wil je tijdelijk plezier hebben, regel je lijntrafo opnieuw in (als ze die niet net als bij mij vastgelijmt hebben) en ga gelijk sparen voor een nieuwe, je beeldbuis is op, fluiten is teken dat je lijntrafo het niet meer kean leveren.

MiStErMaNiAc heeft het dus bij het juiste eind.

hopen dat het snel dinsdag is, want dan kan ik mijn 21 inch nokia 445Xi Plus ophalen (2e handsje voor 100 euro)

(sorry, ben jaartje te laat geloof ik)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 23:03 ]

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Ik had dit probleem bij men vorige monitor ook een sony. Wanneer je b.v 1600x1200 @ 60hz aan het gamen was begon die als een gek te piepen in de meeste gevallen of later in de game alleen op die refreshrate en die reso.

Zie pas wat later dat het wel een erg oud topic is..

[ Voor 33% gewijzigd door _MaLa_ op 31-01-2004 23:10 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Oude }:O :P

Dit topic is gesloten.