ADSL problemen

Pagina: 1
Acties:

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 12:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Ik heb sinds maandag m'n adsl-modem gekregen. Na alles correct aangesloten te hebben, werkt de verbinding helaas niet.

Ik krijg geen IP, subnet, dns, gateway toegewezen. Het lampje "show time" brandt groen zoals het moet. Mijn bandwith is wel correct weergegeven. M'n provider TweakDSL denkt dat het een probleem is bij de config van BBned. Klopt dat? Ik dacht dat deze gegevens altijd door de provider zelf werden toegekend.

De 2e vraag is; kan ik de gegevens handmatig invoeren als ik deze zou hebben? Wat zijn de dns, gateway en subnet gegevens?

als ik mijn toekomstige hostname ping, xxxxxx.tweakers.net dan krijg ik een ping reply, maar dat zou betekenen dat mijn IP in gebruik was? Hoe zit dat bij TweakDSL geregeld?

(als ik op BBned moet wachten ben ik 4 weken verder......zucht! ;( )

[ Voor 15% gewijzigd door I_stealth_I op 03-01-2003 22:25 ]

/dev/null

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:22

Sport_Life

Solvitur ambulando

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik krijg geen IP, subnet, dns, gateway toegewezen.
Voor zover ik het weet zorgt de provider voor dat soort zaken ja. Kan je wel inloggen dan? Als je niet kan inloggen krijg je natuurlijk ook geen zaken toegewezen :). Als je wel kan inloggen, moet de provider dat soort problemen toch gewoon oplossen? Je hebt een contract bij tweakdsl, niet bij bbned voor zover ik het weet, zij kunnen die klacht dan doorspelen naar bbned en ervoor zorgen dat het opgelost wordt, lijkt me toch?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
JvS schreef op 03 January 2003 @ 23:30:
[...]
Voor zover ik het weet zorgt de provider voor dat soort zaken ja. Kan je wel inloggen dan? Als je niet kan inloggen krijg je natuurlijk ook geen zaken toegewezen :). Als je wel kan inloggen, moet de provider dat soort problemen toch gewoon oplossen? Je hebt een contract bij tweakdsl, niet bij bbned voor zover ik het weet, zij kunnen die klacht dan doorspelen naar bbned en ervoor zorgen dat het opgelost wordt, lijkt me toch?
In heb geen inloggegevens gekregen van TWeakDSL (volgens mij hoeft dat niet bij BBned, maar kan ernaast zitten :) ) Ik weet niet waar het probleem zit, TweakDSL/Cambrium zeggen dat het bij de ADSL-OUT router zit van BBned en het zou de 2e al opgelost worden. Dit is was niet het geval, dus ik bellen..."ja nou uiterlijk vrijdag meneer" Vrijdag was het weer niet voorelkaar "Ja nou maandag is het wel opgelost meneer, misschien zaterdag of misschien straks al' Je raad het al...noppes! Wat moet ik hiermee aan? (Begin zwaar te twijfelen of ik achteraf misschien maar beter XS4ALL had kunnen nemen. Lijkt wel of ze BBned niet op de vingers durven tikken. )

/dev/null

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
Modem rebooten ?

Mischien dat dat wat helpt als ze die routers hebben aangepast...

[ Voor 69% gewijzigd door Xandrios op 05-01-2003 12:22 ]

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Probleem ligt volgens TweakDSL aan BBned. Ze hebben me kabel in de verkeerde router gestopt. Ik wacht nu al 10 dagen totdat ze die kabel ffies verwisselen :( Er zijn al heel veel beloften gemaakt door TweakDSL maar keer op keer loopt het een behoorlijke teleurstelling op.

De hele aanmelding is nu dus al dik 2 maanden onder weg, en nog steeds werkt de modem niet. Daarnaast werkt ook e-mail niet. Het nieuwste excuus is dat er 300 aansluiting verhuisd moeten worden om mij aan te sluiten. Ze komen zeer laks over en beloven iedere keer terug te bellen en contact op te nemen met BBned. Tot op heden werkt het dus nog niet. Nu is het tot uiterlijk dinsdag uitgesteld.

Ik vind het een schande dat dit bedrijf de naam internetprovider heeft. Internet is een snel medium dus waarom verkrachten ze dat met zulke paraktijken? Ik begrijp het niet meer, wil men niet meer werken voor de centen en moeite doen?

Contact opnemen met BBned heeft geen zin. Ze willen me niet helpen omdat ik klant bij Tweakdsl ben, en niet bij BBned. Ik heb dus 200 euro aansluitkosten voldaan en moet straks maandelijks 70 euro gaan neerleggen en men laat je eigenlijk op straat staan.

Mensen die op het punt staan te kiezen, zou ik voorlopig TweakDSL zwaar afraden

Zijn er meer mensen die problemen hebben met TweakDSL/BBned?

[ Voor 14% gewijzigd door I_stealth_I op 08-01-2003 21:33 ]

/dev/null

Pagina: 1