Toon posts:

Laptop geeft geen beeld bij games e.d.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Gericom laptop van het type 1st Supersonic Per4mance. Deze laptop heeft een SiS 650 chipset, waarin een geintegreerde vga zit.

Zodra ik een spel wil opstarten gaat het vaak mis. In plaats van resolutie te veranderen wordt het beeld helemaal zwart (zelfs de lamp van het tft scherm gaat uit!) en mijn laptop crasht.

Ten eerste d8 ik aan driverproblemen o.i.d, maar na meerdere reinstalls van zowel Windows (2k of XP) en verschillende driverversies heb ik het probleem niet kunnen oplossen. Het vreemste is ook dat het gewoon willekeurig gebeurt... in 60% van de gevallen gaat het mis, maar er zit geen enkele vorm van regelmaat in..

Ik hoop dat iemand me kan helpen, aangezien ik zelf aardig hopeloos begin te worden!

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
ik denk toch dat er er ergens net goed gaat met je direct x en en je hardware. pobeer in de bios van je laptop eens onnodige niet gebruikte functies zoals usb en seriële poorten uit te zetten

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Topicstarter
Bware81: het enige wat ik niet gebruik zijn de seriele, paralelle en IRDA poort, maar die zijn uitgeschakeld!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
laptop kapot ? er zit verder niks op wat je los kan testen dus het zal moeilijk worden om een antwoord hiervoor te vinden. misschien loopt ie gewoon op zijn eind door warmte problemen. probeer het allemaal eens uit in een koelere omgeving zoals een schuur of garage.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Heeft de fabrikant toevallig een diag tooltje? laat die er dan eens overheen lopen, misschien komt dan het probleem naar voren.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 17:16
Heeft die grafische chip misschien geen ondersteuning voor Direct 3D / Open Glide?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:58
Stuiterbal schreef op 05 January 2003 @ 01:56:
Heeft die grafische chip misschien geen ondersteuning voor Direct 3D / Open Glide?
openGL heet dat. glide was van 3dfx..

maar ik heb dezelfde chipset in m'n laptop en die doet het gewoon goed.
naja, je kan er geen fatsoenlijk spel op spelen, maar dingen als nfs hps 2 geven wel beeld enzo. quake3 werkt ook.

heb je wel de drivers van de sis site gepakt? en heb je geen refreshlock tooltjes draaien? volgens mij word zo'n laptop scherm helemaal gek als je m boven de 60hz zet..

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik heb er wel eens Q3 op gespeeld en dat loopt goed. Probleem is dat ik dat ding meerdere malen moet rebooten voordat het eindelijk eens werkt. Ik weet trouwens zeker dat die chip OpenGL ondersteunt, en volgens mij ook wel DX.

Mijn drivers zijn idd de laatsten van de SiS site. Refresh lock tooltjes? Nee die heb ik niet...!

Ik heb trouwens mijn systeem geupgrade van XP naar 2k (ja ik ben 1 van die mensen die het niet zo op XP heeft) en ondervind daarbij meer problemen. Ik kan sowieso alleen een SP3 geslipstreamde versie van 2k draaien, aangezien andere versies bij de installer geen muis en toetsenbord kennen! Nu hij eenmaal geinstalleerd is moet ik soms wel 2x a 3x booten voordat ik muis of ttb kan gebruiken. USB werkt trouwes wel prima, maar dat is niet altijd een oplossing.

Verder werkt ook de wake up uit een standby niet. XP geeft hierbij gewoon zwart beeld, 2k geeft een BSOD..

Lijkt wel of een laptop met een gare chipset heb? Vreemde is echter dat in Windows zelf, zelfs met de hoogste belasting dat ding retestabiel is!

Verwijderd

ja...SiS....wat ken ik ervan zeggen
Nou, NIKS GOED!!! want ik heb ook een oude SiS300/305 gehad
en het werkte gewoon zó slecht...
zat een 3d-bril bij, plugde je hem erin -> Gewoon beeld
en had dat ding nog geeneens uitgepakt bij installeren -> wazig "stereoscopic" beeld

gewoon niet echt een merk om veel geld aan uit te geven, tip voor de volgende keer

Verwijderd

Topicstarter
Heb zonet de BIOS geupdate en mijn toetsenbord werkt weer.... nu de games en de standbye nog..
Pagina: 1