Welke van de hierboven genoemde suggesties heeft tot dat resultaat geleid? Is misschien wel handig om even te melden. (Ik ben in ieder geval nieuwsgierig

)
De oplossing om te kunnen booten met win2000 vanaf de C: kwam van jou; hdd-0 ipv hdd-1(2,3,cdrom enz) instellen. Heel dom van mij achteraf, maar je moet er op gewezen worden

Dat klopt. Als je het als FAT32-partitie hebt aangemaakt kan win2k het niet, omdat de grootte van FAT32-partities onder dat OS (en ook XP) beperkt is (tot 32GB of zo).
Kan kloppen ja, en als ik D: wou formatteren met de win2000-cd, kon ik alleen kiezen uit NTFS, Fat32 was geen optie.
Een win98 bootdisk,
www.bootdisk.com. Opstarten in DOS, bijv. zonder CD-ROM ondersteuning - dat gaat iets sneller dan mét, en dan het commando
format d:
ingeven. Dat is in jouw geval een van de meest betrouwbare opties. Duurt trouwens wel even, zo'n grote partitie formatteren, bijv. een half uurtje. Overigens zou ik de systeempartitie altijd NTFS maken, zeker na twee slechte ervaringen met FAT32, waarbij veel data verloren is gegaan. FAT is minder betrouwbaar dan NTFS. Een tweede partitie met FAT32 is wel handig, bijv. voor Ghost images.
Nadat ik kon booten en win2000 op C: werkte; bleef ik zitten met het probleem dat ik D: niet kon formatteren. Ben ook bezig geweest met FDISK, maar ook die kon niet formatteren (100% ingesteld). Ook format d: lukte ook niet!
Omdat ik er zat van was, ben ik teruggegaan naar de zaak waar ik hem heb gekocht. Een medewerker is samen met mij een uur bezig geweest, maar ook na mijn BIOS te upgraden, werkte het niet. We hebben ook veel jumpermogelijkheden geprobeerd, maar dat hielp niet. De positie is nu liggend, onder, op 1 pin naast de voeding. Toen hebben we besloten alles naar NTFS om te zetten, aangezien ik toch ook niet terug ga naar win98. Deze goede service kostte me niets; ben ik heel tevreden mee!
Nu dus werkend met NTFS. Bedankt tweakers en dus die zaak

.