PC boot niet (stroomstoten?)

Pagina: 1
Acties:

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Hoi, heb net een soltek bord met een AMD XP2000+ geinstalleerd.
Het kale systeem wil echter niet booten. Hij start wel maar dan gaat het ledje van de spanning flikkeren en de fan van de processor slaat snel aan en uit.

Het is net alsof deze kleine stroomstoten krijgt. Heb al het ram eruit gehaald, de videokaart en nagegaan ofe het mobo geen kortsluiting maakt. Dit allles is niet het geval.

Kan iemand me helpen ?

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Zit je cpyu goed in zijn socket

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

voeding goed ?? ook goed aangesloten ?

vaak zit er op een moederboord een ledje, welke aangeeft of er stroom op het moederboord staat of niet. De PC hoeft daarvoor niet aan te staan.

probeer, als dat kan, een andere voeding.

het kan natuurlijk ook zijn dat je mobo verrot is :/

• Dieter
Bware81 schreef op 03 January 2003 @ 22:10:
Zit je cpyu goed in zijn socket
even checken.

Het is een nieuwe kast, ben er vrij zeker van dat het niet de voeding is!

Verwijderd

Dieter schreef op 03 January 2003 @ 22:07:
Hoi, heb net een soltek bord met een AMD XP2000+ geinstalleerd.
Het kale systeem wil echter niet booten. Hij start wel maar dan gaat het ledje van de spanning flikkeren en de fan van de processor slaat snel aan en uit.

Het is net alsof deze kleine stroomstoten krijgt. Heb al het ram eruit gehaald, de videokaart en nagegaan ofe het mobo geen kortsluiting maakt. Dit allles is niet het geval.

Kan iemand me helpen ?
haal je bord eens uit je kast.

leg em eens op een stuk hout (wat niet nat is)
start nu nogmaals.

anders maakt je bord sluiting in je kast

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien heb je wat aan de tips die hier staan.

Het lijkt toch wel op een probleem met de voeding, kan je niet even met een andere testen (desnoods even een oude die je nog hebt liggen, als de pc daarmee meer doet dan nu is het heel waarschijnlijk de voeding) :)

• Dieter
Al geprobeerd op stuk hout, cpu steekt goed in socket ...

Ik zei wel stroomstoten maar denk eerder dat de PC telkens opnieuw zichzelf probeert te starten.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is er dan niet iets mis met de power-on knop? Probeer de pc eens te booten door de 2 pinnetjes even met een platte schroevendraaier te verbinden :)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:41

Shunt

Boe

zit de cpu fan wel op het daar voor bestemde aansluitingkje (sommige mobos moeten een fan op het fan stekkertje hebben anders blijven ze in een boot loop en is dit een fan die boven de 2000 rpm uit komt want sommige mobo's detecteren dit als niet draaien :/
btw meer specs van pc zou handig zijn ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Dieter
net andere power button en andere voeding geprobeerd ... zelfde effect ... zou het MOBO kaduuk zijn ?

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-03 15:46
hmmm.... mijn vader had ook zoiets.. Toen was zijn HD kapot.. Eruit er weer in deed het toen niet.. 15 min gewacht en toen startte hij wel weer op.. vreemd he. naja kabels ff checken????

• Dieter
ik geef het op, er is geen beweging in te krijgen :|

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-03 15:46
hmm das zeer jammer... Hopelijk heb je er nog verzekering op...

Verwijderd

Heb je je bios wel geflashed? FF je nu bios nummer vergelijken met de website van soltek. Heb zelf een een soltekje KAV 75x of zo met een 2000+ draait als een zonnetje, is alleen een sdram systeempje, dus een beetje eens met porsche motor erin he.

• Dieter
Kan niets flashen want hij doet zelfs geen POST ...
Dik vernaaid mobo of proc volgens mij :(

Verwijderd

Smells like a vage voeding ?

Verwijderd

probeer een BIOS clear...

had k vorige week ook met me nieuwe mobo die nie aan wou of snel weer uitging...
ff BIOS clear gedaan en hij dee het perfect.. denk dat ie voltage van CPU moet detecteren ofzow of iets anders..

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Staat je clear-cmos jumper op de goeie plaats?

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

je zei dat het ook een nieuwe kast was zoja heb je wel de afstand stukken gebruikt want dat wordt wel eens vergeten waardoor je moederbord direct contact maakt met de kast

Verwijderd

kijk ff als je raid heb in dat geval zorg ervoor dat het op uit staatindien je het iet gebruikt.. had zelfde prob alleen andere mobo wel..
greetz

• Dieter
igg schreef op 04 januari 2003 @ 09:01:
Staat je clear-cmos jumper op de goeie plaats?
Ja, hij staat er zelfs niet op :)
je moet em erop zetten voor te resetten

• Dieter
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 09:09:
je zei dat het ook een nieuwe kast was zoja heb je wel de afstand stukken gebruikt want dat wordt wel eens vergeten waardoor je moederbord direct contact maakt met de kast
ja, zoals eerder vermeld : ik heb em uit de kast laten draaien, zodat ik dit kon uitsluiten

• Dieter
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 09:14:
kijk ff als je raid heb in dat geval zorg ervoor dat het op uit staatindien je het iet gebruikt.. had zelfde prob alleen andere mobo wel..
greetz
ja, heb geen raid ... dus dat kan ook weer niet

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:30
Shunt schreef op 03 januari 2003 @ 22:41:
zit de cpu fan wel op het daar voor bestemde aansluitingkje (sommige mobos moeten een fan op het fan stekkertje hebben anders blijven ze in een boot loop en is dit een fan die boven de 2000 rpm uit komt want sommige mobo's detecteren dit als niet draaien :/
btw meer specs van pc zou handig zijn ;)
Heb je dit al geprobeerd?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 10:32

switchboy

-ruimte te huur-

heb je al een andere voeding geprobeerd het ziet ernaar uit dat je voeding het gewoon niet trekt

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:30
switchboy schreef op 04 January 2003 @ 12:05:
heb je al een andere voeding geprobeerd het ziet ernaar uit dat je voeding het gewoon niet trekt
LEZEN:
Dieter schreef op 03 January 2003 @ 22:41:
net andere power button en andere voeding geprobeerd ... zelfde effect ... zou het MOBO kaduuk zijn ?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Dieter
ok, de bios-clear heeft gewerkt !!!!!!

BEDANKT tweakers!

echter nu een ander probleem denk dat de harde schijf kaduuk is ... heb hem naar de winkel gedaan, gingen gratis de hdd controleren ... :)

toch bedankt
Pagina: 1