Toon posts:

hub

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
na mijn eerste topic (slotje..) hier nog een poging.. okee ik zou dus een router moeten kopen maar die dingen zijn VRESELIJK duur zie ik net :'( een zo'n hub kost een schijntje ervan maar met zo'n hub kan het dus echt niet? want ik hoorde ook dat je dan de kabels van de 2 pc's erin moet stoppen en die van het internet en dat het dan ook doet of is dit dus een fabel!?!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Nope zal wel in anere topic ook staan dus een Router moet het worden...
TS`er: wat voor hub?!? Hij niet voor niks dicht...

[ Voor 40% gewijzigd door Illegal_Alien op 03-01-2003 22:27 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:12

SmartDoDo

Woeptiedoe

Als je de links van je andere topic had gelezen dan zou nu duidelijk moeten zijn waarom je een router nodig hebt. Wat je topicinfo betreft, deze mag wel iets meer bevatten.

Trouwens, vind je serieus een router duur? Ga maar eens zoeken op internet en je zult zien dat ze zo duur niet zijn. Wil je op een nette manier internet delen dan is een router een goede oplossing.

Verwijderd

Mijn tip is gewoon om een router aan te schaffen. Daar krijg je later nog meer profeit van als je meer PC's op een netwerk wilt hangen. En het werkt heel makkelijk. Alleen de prijs is ietsje duurder.

Maar gewoon een standaard router heb je al gauw voor zo'n 70€ . Dat is toch niet zo'n investering ?

Verwijderd

ik vond persoonlijk 70 euro niet duur ;) voor 'n router.

dit mag toch wel...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 22:12 ]

Verwijderd

Routers zijn er wel voor 65 euro :)
(zal geen shops noemen ivm spam)

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 22:16
je krijgt waarschijnlijk niet voor niets een slotje denk ik eey :?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 22:00:
na mijn eerste topic (slotje..) hier nog een poging.. okee ik zou dus een router moeten kopen maar die dingen zijn VRESELIJK duur zie ik net :'( een zo'n hub kost een schijntje ervan maar met zo'n hub kan het dus echt niet? want ik hoorde ook dat je dan de kabels van de 2 pc's erin moet stoppen en die van het internet en dat het dan ook doet of is dit dus een fabel!?!
een hub is heel iets anders dan een router hoor ;)
en als je het geld niet hebt kan je ook een extra nic kopen en sharen zoals het in de faq staat ;)
Hoe deel ik Internet ?

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

wat voor hub?!? <- Hier staat je antwoord toch al?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

hmjah.. ok.. het zal een GOT noep zijn..

maar dan ff wat hulp: een router is gewoon een machiene die ervoor zorgt dat de data die (vooral ván) het internet komt naar de juiste pc wordt gestuurd. Routers zijn er in vele vormen en maten.. én een router kan ook een normale pc zijn. Om een normale pc tot router om te toveren (zoals heel veel mensen doen) heb je dus een computer , 2 netwerkkaarten, een hub en routersoftware nodig (kan ook gewoon via windows eventueel). In de netwerkkaart die je van je provider hebt gekregen (waarschijnlijk een chello internetverbinding?) steek je de kabel die uit het chello modem komt (als het goed is kan je dan met dié pc op internet). De andere kabel stop je in de 'uplink' ingang op je hub. Vervolgens sluit je alle andere pc's aan op de hub door middel van netwerkkabels (die andere pc's moeten uiteraard wel een netwerkkaart hebben).

Daarna installeer je in windows de routersoftware, of je gaat naar 'netwerkverbindingen' o.i.d. in windows en daar klik je met je rechtermuisknop op de chello internetverbindingicoon en ga je naar het tabblad 'internetverbinding sharen' en daar enable je het delen van de netwerkverbinding met chello.

Het is géén fabel dat je je 'internetkabel' in je hub kan stoppen, echter Chello staat bijvoorbeeld niet toe dat je meerdere pc's aan het internet hangt. Ze voorkomen dit door in ieder chellomodem een bepaald uniek nummer van je chello netwerkkaart te zetten. Ieder ander nummer dan het jouwe wordt niet geaccepteerd door het chello modem en krijgt geen internetverbinding.

Een router voorkomt dit door nét te doen alsof er maar 1 computer is, maar stiekem stuurt ie de data van andere computers wel naar het internet. Dat gebeurd op zo'n manier dat zelfs chello met moeite kan bepalen of er meerdere pc's op 1 modem zitten aangesloten.

Het voordeel van een losse router (dus niet een pc maar een los kastje) is dat er niet een computer 24 uur per dag hoeft aan te staan én er zit vaak in routers al het één en ander aan slimme software ingebakken waarmee hackers geweerd kunnen worden tot een bepaald niveau. Echter deze software moet je nog wel zelf instellen.

sjow.. en nu ga ik weer lekker alleen zijn op deze vrijdag avond :/

[ Voor 4% gewijzigd door bille op 03-01-2003 22:36 . Reden: nou ben ik liev of wat? ]

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx allemaal :) zal jullie niet meer lastig vallen met domme en onzinnige vragen en nu lekker verder nooben en maar eens een routertje bestellen dan....

gegroet heren whizzkids....

Verwijderd

Topicstarter
okee laatste vraag stel ik koop deze router : http://www1.alternate.nl/prodpic/450x450/q/qdmv06.jpg

is dat een goede router of is het bagger? specs:
Features:
- 1 10/100 Mbps N-Way Fast Ethernet poort voor WAN
- 4 10/100 Mbps N-Way Fast Ethernet Switch poorten voor LAN
- Ondersteunt VPN(PPTP, L2TP pas through) en PPPoE
- Automatische reconnect voor PPPoE
- Ondersteunt internet applicaties als Web, ICQ, FTP, Telnet, e-mail, news, NetMeeting, Net2Phone, PCAnywhere, mIRC, CuSeeMe, AoE&etc
- Firewall houdt hackers buiten
- Ondersteunt DoS(Denial of Service) hacker patroon detectie en EventLog
- DHCP server allocaties tot 253 client IP adressen
- DHCP client voor het automatisch ontvangen van IP adressen wereldwijd
- Virtuele server
- Pakket filters/Toegang controlle gebasseerd op policies en Time Schedule Control
- Web user interface lokaal/remote configuratie en management
- Flash geheugen voor firmware upgrades
- Virtuele DMZ Host
- Blokt WAN request en Remote ping aanvragen
- Systeem configuratie kan ge saved en geladen worden
- Ondersteunt Network Time(SNTP) en SystemLog

Specificaties:
- Protocollen: IP, NAT, MAPT, ARP, SNTP, DHCP
- LAN poort: RJ-45 connector voor 10/100 Base-T Ethernet
- WAN poort: RJ-45 connector voor 10/100 Base-Tx Ethernet naar een externe kabel/xDSL modem

LED indicatoren:
- Power LED(oranje): brandt als 5V DC is aangesloten
- Link/ACT LEDs(groen): brandt als er een link is, knippert als er activiteit is
- WAN LED(groen): brandt als er een link is met een modem.

Verwijderd

Topicstarter
of is dit een betere :

http://www1.alternate.nl/prodpic/450x450/q/qdmv80.jpg

specs:Aansluitingen: RJ-45, WAN

Transfersnelheid: 10/100 Mbps

Toebehoren: Externe voedingsadapter en een Users Guide

Aantal aansluitingen: 4+1

Standaard: IEEE 802.3 10BASE-T Ethernet, IEEE 802.3u100 BASE-TX Fast Ethernet

Achterzijde: 4xRJ-45, 1x "II"-port voor Hub of Switch, 1x WAN

Grootte (HxBxD): 171 mm x 98 mm x 29 mm

Overige informatie: Overige ondersteunde standaard: ANSI/IEEE 802.3 Auto negotiation

Protocol: CSMA/CD

dus zeg ff 1 of 2

Verwijderd

Alle functies zitten erbij, dus waarom zou die niet goed zijn?
Sitecom-router is ook goed hor; werkt prima en kost een beetje (€75 dacht ik)

Verwijderd

Topicstarter
en hoe zit het met de aansluitingen ??? (i know i know jullie zullen me een mega mega n00b vinden.. opzich valt het wel mee maar met dit soort dingen wordt ik gauw beetje onzeker |:(

Verwijderd

Topicstarter
huh welke is de sitecom? 1 of 2?

Verwijderd

sitecom router

En hoe het werkt; er zit een handleiding bij denkik O-)

Verwijderd

Topicstarter
ja .. de andere zijn stukje goedkoper :)

Verwijderd

Welkom op Got :)

1) post niet twee keer achter elkaar, hiervoor is het edit knopje (Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif uitgevonden, dan kun je in je vorige post verder gaan.

2) lees de FAQ's, en de zgn. sticky topics (staan bovenaan in de topiclist), bv deze:
Hoe deel ik Internet ?
Help Help!!!!!!!
Het Grote Poortmappingsverhaal (die ga je in de toekomst nog wel nodig hebben)

3) gebruik de search. Hier had je alle antwoorden op je vragen kunnen vinden, bv zoek eens op 'router'

4) Got is niet bedoeld om 'snel even een antwoord te halen'. Het is de bedoeling dat je hier gaat posten als je ergens echt niet meer uitkomt, ondanks het feit dat je het geprobeerd hebt. Daarvan is hier geen sprake..

Verwijderd

Topicstarter
sorry hoor! 8)7 }:O 8)7

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.