Toon posts:

slecht geheugen?? u mag oordelen

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een msi kt3ultra(non aru) met een AMD xp 2000+ en een reepje ddr333 geheugen van 512mb

de chipjes daarop zijn van samsung,op het plaatje zie ik niks staan,en de timing staat op standaart.

verder zijn de temps en voltages prima.

als ik met edonkey bezig ben dan wil mn computer nog wel vastlopen met de melding: irql not less or equal
maar als ik met edonkey bezig ben werk ik ook met grote bestanden,meestal wel zo'n 5 cd's tegelijk downloaden

nu heb ik memtest-86 v3.0 gedraaid en als de test 100% is(duurt zo'n 20 min) dan geeft hij 6 errors aan van 0,0 mb tot 0,8 mb

is het nu definitief dat mn geheugen rot is???

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Normaal mag geheugen geen enkele fout geven dus eigenlijk is geheugen dan toch wel rot.

Verwijderd

ik krijg met memtest bij alles ongeveer fouten en toch loopt alles nog goed.

Verwijderd

Zet CAS / RAS en timings allemaal eens op de hoogste waarden in je bios, test het dan weer eens met edonkey enzo.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

1 of meer fouten na 24 uur memtest = vuilnisbak :P
Of garantie ;)

Ja, je geheugen is dan rot. Je kunt proberen het langzamer te laten draaien (CAS 2.5 ipv CAS 2) en de timings op wat hogere getallen te zetten. Draai dan weer memtest, als er binnen 24 uur ook maar 1 foutje komt terug naar de winkel met je geheugen.

Probeer trouwens ook je geheugen synchroom met je FSB te draaien, op 133Mhz dus ipv 166. Geheugen sneller dan FSB maakt toch geen winst. Tussendoor gewoon wat memtesten en als het stabiel lijkt minimaal 6 uur laten draaien.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 21:46:
[...]

als ik met edonkey bezig ben dan wil mn computer nog wel vastlopen met de melding: irql not less or equal

[...]

is het nu definitief dat mn geheugen rot is???
IRQ heeft naar mijn weten niks te maken met je RAM.

2 van je PCI devices of videokaart en PCI device, hebben een IRQ conlfict.

moet je je bios ff tjekken. liefst alles op auto. voor de rest moet je in de FAQ kijken

P.S. Het kan natuurlijk ook zijn dat je geheugen verrot is, maar je geheugen veroorzaakt iig NIET de fout melding: IRQ not less or equal

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 22:08 ]

Verwijderd

heb je het geheugen al lang?

zo nee, terug brengen naar de winkel

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Conclusie lijkt me zeer logisch.. Je geheugen is rot..

Of je hem wil houden of moet inruilen is geheel aan jou :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.