ATI drivers installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 20:36

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb sinds kort een radeon 9700pro .
Nou heb ik net weer ff mandrake er op gezet (na een major crash ) .
Maar als ik nu bij de videohardware kom kan ik alleen kiezen voor RADEO of RADEO 8500. met beiden kreeg ik een fout melding.

Toen maar gewoon doorgegaan met de install. Als ik nu wil opstarten krijg ik dus geen X opgestart.

Als ik root + password invoer en start x aangeef krijg ik dus ff een zwarte scherm en dan een melding.
Komt natuurlijk door de videodrivers die er niet in zitten. Nou zag ik bij ATI dat die te downen zijn, maar welke moet ik nou hebben. Die voor Xfree 4.1.0 of Xfree 4.2.0
En als ik ze gedownload heb en op een CD gooi hoe moet ik ze in mandrake aanspreken zodat ze geinstalleerd worden

iRacing Profile Flickr

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

seninha schreef op 03 January 2003 @ 21:40:met beiden kreeg ik een fout melding.
Misschien kun je het opbrengen, om die foutmelding met ons te delen :?
Die voor Xfree 4.1.0 of Xfree 4.2.0
En als ik ze gedownload heb en op een CD gooi hoe moet ik ze in mandrake aanspreken zodat ze geinstalleerd worden
rpm -i <rpmnaam> iets wat ook op de website van Mandrake te vinden is trouwens.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Het enige foutmelding die ik krijg is:

FATAL SERVER ERROR
NO SCREENS FOUND

Ik zag tevens dat ik van Xfree versie 4.2.1 , neem aan dat ik de drivers van 4.2.0 kan gebruiken :?

En als ik dus RPM -i fglrx-glc22-4[1].2.0-2.5.1.i586.rpm invoer , gaat ie gelijk in m'n CD kijken (neem aan van niet :) , dus hoe geef ik dat aan)

iRacing Profile Flickr

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

seninha schreef op 03 januari 2003 @ 21:49:
Ik zag tevens dat ik van Xfree versie 4.2.1 , neem aan dat ik de drivers van 4.2.0 kan gebruiken :?
Questie van proberen ;) Die drivers zijn er nog niet zo lang, en ik ken eigenlijk niemand die ze al geprobeerd heeft..
En als ik dus RPM -i fglrx-glc22-4[1].2.0-2.5.1.i586.rpm invoer , gaat ie gelijk in m'n CD kijken (neem aan van niet :) , dus hoe geef ik dat aan)
Hmmm, dan hoort 'ie niet op je cd te kijken hoor.. En anders geef je er een pathname bij, maar da's wel erg basic imo ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik ben nog al een n00b wat linux betreft , maae waren we dat ooit niet allemaal bij Windows :)
Zou het erg op prijs stellen als je ff opschreef hoe ik dus aangeef dat het bestand zich in de CD-rom bevindt _/-\o_

Zag trouwens net dat ik dus het volgende moet aangeven

rpm -i --force fglrx-glc22-4[1].2.0-2.5.1.i586.rpm . (nou moet ik dus weten wat ik ervoor moet schrijven om de cd-rom aan te wijzen)

iRacing Profile Flickr

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:05
[nohtml]
seninha schreef op 03 januari 2003 @ 22:02:
Ik ben nog al een n00b wat linux betreft , maae waren we dat ooit niet allemaal bij Windows :)
Ja, maar daarom staat ook een heeeeeeeleboel documentatie op internet om je daarbij te helpen. Zie om te beginnen het lijstje in de NOS FAQ.
Zou het erg op prijs stellen als je ff opschreef hoe ik dus aangeef dat het bestand zich in de CD-rom bevindt _/-\o_
Ongetwijfeld zou je dat op prijs stellen, maar als je zo'n basic iets als dit hier al moet vragen leer je nooit zelf hoe Linux nou werkt. Het is hier geen helpdesk, en als we al met dit soort vragen bezig moeten begint het er wel erg veel op te lijken.

Zie ook: [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:05
En oh ja, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.