Toon posts:

problemen met VCD/SVCD op Philips DVD612S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op nu al een stuk of 10 VCD's en SVCD's gebrand voor op mijn Philips612S DVD-speler.
Nu is het probleem dat deze films geregeld overslaan en dat het geluid bijna nooit gelijk loopt met de film.
Ikzelf denk dat de film overslaat om het geluid gelijk te krijgen met de film. Op de PC doen de film het wel perfect.
Weet iemand of het ook daadwerkelijk aan mijn DVD-speler ligt? Zo ja, is hier een oplossing voor.
Bij een vriend van mij liep de film wel perfect. Zij hebben ook een nieuwere DVD-speler.
Als ik een nieuwe speler moet kopen, wat voor één moet ik dan hebben, zodat ik VCD's en SVCD's wel goed kan afspelen??

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:42
probeer firmware upgrade, als je speler dat ondersteunt:

http://philips.ianc.net/downloads.shtml

Verwijderd

Topicstarter
dank je!
Ik ga het meteen proberen!

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik heb hetzelfde met de Philips 612.
VCD's spelen wel perfect, bij SVCD's loopt het geluid niet gelijk met het beeld.

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:07

mno

Ik heb de Philips 712 gehad. VCD's deden het daar bijna altijd goed op (heel af en toe eens een hapering). SVCD's gingen ook goed als de videobitrate maar niet te hoog kwam (als ik hem op maximaal 2300 instelde ging het wel goed).

Het maakt ook uit welk programma je gebruikt om de SVCD te maken. Ik ben zelf voorstander van audio en video apart maken, daarna samenvoegen (multiplexen) met BBmpeg en een image maken en branden met VCDEasy (niet met Nero dus). Zoek maar eens op (het forum van) www.vcdhelp.com

Gewoon rösti