Toon posts:

[kopiëren] verkenner <-> "DOS-prompt"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk is het geen groot probleem dat ik heb maar wou gewoon even bevestiging of dit normaal is en of er iets aan te doen valt. :)

Ik heb al meermaals ondervonden dat bestanden van zelfgebrande CD's lastiger kopiëren naar de harde schijf dan van geperste CD's. Vooral de wat goedkopere CDR's presteren zeer slecht in verkenner bij het kopiëren. De DVD-speler blijft meermaals hangen en met horten en stoten draaien en het gaat echt niet vooruit.

Nu kwam ik er vandaag op om de files op dezelfde CD eens via de "DOS-prompt" in XP te kopiëren naar de HD.
En waarempel, het ging stukken sneller en ik hoorde de speler nu niet continu opspinnen en weer afvallen zoals in verkenner.
Blijkbaar is er iets mis met verkenner of zo dat hij er zoveel moeite mee heeft :?
Wat ook opviel was dat het "in bedrijf" lampje dat normaal flikkert tijdens het kopiëren helemaal niet oplicht bij een DOS-copy.

Benadert de DOS-opdracht de DVD-speler op een heel andere manier dan verkenner of is er iets anders loos?
Heeft het eventueel iets te maken met drivers voor de DVD-speler?
Ik gebruik de standaard drivers van Windows XP.

Verwijderd

Waarom probeer je niet eens een andere verkenner?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

http://www.ghisler.com/name.htm is een goede (Voorheen bekend als Windows Commander)

[ Voor 20% gewijzigd door Illegal_Alien op 03-01-2003 21:57 . Reden: Oeps, verkeerd URL ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 21:53:
Waarom probeer je niet eens een andere verkenner?
Wel, ik vind de windows verkenner op zich niet slecht, alleen dat ene ding is vervelend.

Ik zocht hier eigenlijk meer naar oorzaken van het brakke functioneren van verkenner en waarom het met de DOS-prompt wel goed gaat.
Het lijkt nu namelijk dat een copy opdracht in verkenner helemaal anders is dan een copy opdracht in de DOS-commandoprompt en dat vind ik vreemd, zeker als ze beweren dat er geen DOS meer bestaat in XP.

Zelf dacht ik aan het volgende:
De DOS-box gebruikt een of andere algemene eenvoudige ASPI-driver om de DVD-speler aan te sturen en verkenner gebruikt een andere (complexere) driver die brak is of zo. Maar hiervan wil ik dus nou bevestiging krijgen van de "experts" :)