2 recievers op 1 speakerset

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:51

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Topicstarter
Oke, ik heb een beetje luxe probleem. Ik heb :

- Onkyo TX-SV515PRO
- Philips FR995 (vorige week gewonnen)

Nu heb ik zitten luisteren en ben tot de conclussie gekomen dat die Philips prima is voor DVD/films (heeft ook AC3/DTS/enz). Echter voor muziek (stereo dus) wil ik mijn Onkyo echt niet kwijt.
Maarja ik heb dus maar 1 speakerset. Hoe kan ik dat het best aansluiten? Lijkt mij niet handig om de speakerkabels door te lussen, want 1 foutje in aan/uit zetten en je blaast volgens mij je reciever op.

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Moet je een schakelkastje bouwen.
kun je gewoon de schakelaar omzetten als je van versterker wiselt.

PGEQRZEM

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:51

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Topicstarter
en hoe ga ik dat doen zonder kwaliteits verlies/ruis op mijn speakers te krijgen?
* CV_SmileY is allergies voor ruis

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Daar zijn kant en klare dingen voor te koop, check bijvoorbeeld bij Conrad. :) ruis zullen die niet snel introduceren, aangezien het hele simpele schakelingen zijn. :) (Allemaal discreet opgebouwd. :)

Een alternatief is banaanplugjes op je kabels zetten zodat deze makkelijk om te prikken zijn. Desnoods dubbel bekabelen, zodat je een setje bekabeling makkelijk los kunt trekken. Dit heeft natuurlijk wel weer een "vergeet" risico.

Aannames zijn fataal.

• MARTIJN_

MARTIJN_

<<---^|^--->>

http://www.b-tech-int.com/BT32.html
Zo iets dus, is zelf makkelijk te maken.
Gewoon een dubbel polige schakelaar in een kastje bouwen links en rechts goed gescheiden houden en goed solderen.

PGEQRZEM

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 22:16
MARTIJN_ schreef op 03 January 2003 @ 22:07:
http://www.b-tech-int.com/BT32.html
Zo iets dus, is zelf makkelijk te maken.
Gewoon een dubbel polige schakelaar in een kastje bouwen links en rechts goed gescheiden houden en goed solderen.
maatr dan wel goed opletten dat je niet allebei de receivers te gelijk aanzet B)

• MARTIJN_

MARTIJN_

<<---^|^--->>

pc_wracker schreef op 03 januari 2003 @ 22:28:
[...]

maatr dan wel goed opletten dat je niet allebei de receivers te gelijk aanzet B)
Maakt niet uit, als de versterker aan wordt gezet die niet aan de speakers hangt is er gewoon een open aansluiting. Is het zelfde als je de versterker aanzet zonder speaker.

PGEQRZEM

Verwijderd

pc_wracker schreef op 03 januari 2003 @ 22:28:
[...]

Dat gaat alleen op als bij de receivers vrij spel hebben op de luidsprekers.

Volgens mij niet goed voor geen van alle componenten. Heeft iemand al moeten ervaren wat een rotzooi dat geeft? ben wel benieuwd. :D

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Heeft de philips pre-outs voor de front kanalen? Zo ja, dan kun je die gewoon aansluiten op je Onkyo; zo nee, dan wordt het schakelen

Great minds think alike!

Pagina: 1