[xp]c en d verwisseld.

Pagina: 1
Acties:

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:37

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Ik werk al een hele tijd met een vaste partition table. Namelijk:
C:- Windows en andere troep (FAT32) 10 gb
D:- Games (NTFS) 40 gb
E:- Rest (FAT32) 30 gb

Als mn windows weer eens fucked up is kan ik C: Gewoon formateren en daar windows overheen gooien. Geen probleem allemaal maar nu het volgende. De laatste keer heb ik C: weggegooid en een nieuwe partitie aan gemaakt. Dit werd gewoon weer C. Nu wil ik windows op nieuw instaleren. Alleen nu geeft hij mijn games partitie(die dus d zou moeten zijn) aan als C, en mijn windows harde schijf als D.

Je snapt dat ik windows gewoon op de 10 gb partitie wil hebben en dat ie ook C heet. Ik heb al het een en ander geprobeerd met partition magic. Maar ik krijg ze niet meer terug zoals ik het zou willen hebben. Ook heb ik geprobeerd om gewoon windows te installeren. Toen zag het er zo uit:
C:- Games (NTFS) 40 gb
D:- Windows en andere troep (FAT32) 10 gb
E:- Rest (FAT32) 30 gb

Vervolgens wou ik proberen om met computer managment enzo de schijf indeling te veranderen. Dit lukte niet dus. Hij zei dat de schijf letter van de schijf waarop windows was geplant niet veranderd kon worden.

Dus dacht ik: " Goh, laat ik het eens met partition magic proberen". Vervolgens starte hij niet meer op.

Wie kan mij helpen?

edit: ik zag net dit topic: wisseling D- en E-drives staan. Dit is echter een ander probleem dan wat ik heb.

[ Voor 6% gewijzigd door AkroBatik op 03-01-2003 21:21 ]

.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wie kan mij helpen?
Zorgen dat die bootschijf terug gaat, windows waarschuwt niet voor niets.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
blackd schreef op 03 januari 2003 @ 21:21:
[...]

Zorgen dat die bootschijf terug gaat, windows waarschuwt niet voor niets.
Hoe bedoel je? En hoe zorg ik daar voor (dat is het probleem :*) ). Enne ff die hdd backupen en een nieuwe partition table maken is ook geen optie. is bijna 60 bg die ik niet kwijt kan :(

.

Verwijderd

misschien dat je het in je bios om kan zetten, dus dat windows van d start..

of anders gewoon windows opnieuw installeren

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 21:24 ]

• blackd
  • Niet online
Als ik 't goed begrijp heb je van D: nu C: gemaakt.
Gevolg: je register staat op C: maar verwijst naar D: en dat klopt dus van geen kant.
Hoe je het terug krijgt, geen idee. Heeft partition magic geen dos tools?

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Het is het probleem niet van het starten van d. Maar ik wil gewoon windows op c hebben. Dus die 2 partitie van 10 gb moet de 1 partie worden op mijn harde schijf.

.

• OkselFris
  • Laatst online: 04-09 21:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Heb je van die 10 GB partitie een logical partitie gemaakt? zoja dan komt hij altijd achter de Primary partitie. (Als Games partitie primay is)

Kan je in PQmagic omzetten
Anders krijg je hem voor je lang zal ze leven niet voor de games partitie

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Verwijderd

Met xp kun je (eventueel onder veilige modus) bij Systeembeheer->Computerbeheer->Schijfbeheer->Masturbeer Je Stationsletter aanpassen.
Okok

Kan ook nog vanuit de herstelconsole vanaf de winXP cdrom, maar Diskpart moet je ff doorhebben :P

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 17:07 ]

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 17:05:
Met xp kun je (eventueel onder veilige modus) bij Systeembeheer->Computerbeheer->Schijfbeheer->Masturbeer Je Stationsletter aanpassen.
AkroBatik schreef op 03 January 2003 @ 21:17:
... Vervolgens wou ik proberen om met computer managment enzo de schijf indeling te veranderen. Dit lukte niet dus. Hij zei dat de schijf letter van de schijf waarop windows was geplant niet veranderd kon worden.
Even de topicstart lezen misschien :?

Pagina: 1