Na veel nadenken en op GoT dingen nalezen heb ik de beslissing genomen zelf een subwoofer te gaan bouwen. Deze wil ik uiteindelijk actief maken, en hem een frequentiebereik vanaf 20hz megeven, door met behulp van een actief filter het volume zo op te krikken (+10db op 20hz) dat het -3db punt dan op 20hz ligt
Er komt dan ook een 240 watt versterkermodule in te zitten 
Vandaag is fase 1 in werking getreden: Het bouwen van de behuizing:

De stapel hout die ik gebruikt heb om het kastje mee te maken, had mijn vader meegenomen van zijn werk, en had ze daar al op maat gezaagd.

Hier nog een keer...

Hier 2 van de planken van de zijkant van de subwoofer

Alle onderdelen, inclusief een frame, om alles bij elkaar te houden...

De kist, zonder bovenkant, bij het in elkaar schuiven.

De kist, met het complete holding frame erom, compleet gelijmd, wederom zonder bovenkant

Deze keer met bovenkant, en alvast een ander plankje erop om de bovenkant aan te drukken (ook vastgelijmd)

En nog meer gewicht om het maar stevig vast te zetten
In de subwoofer zal een 30cm woofer komen, een Monacor SPH-300TC.
In eerste instantie laat ik hem passief draaien, totdat ik weer wat meer geld heb, want het zal me toch al gauw nog een €250 kosten om hem actief te maken (zitten o.a. 4 eindtransistoren op van €15 per stuk, ff op zoek gaan naar samples dus
)
Vandaag is fase 1 in werking getreden: Het bouwen van de behuizing:

De stapel hout die ik gebruikt heb om het kastje mee te maken, had mijn vader meegenomen van zijn werk, en had ze daar al op maat gezaagd.

Hier nog een keer...

Hier 2 van de planken van de zijkant van de subwoofer

Alle onderdelen, inclusief een frame, om alles bij elkaar te houden...

De kist, zonder bovenkant, bij het in elkaar schuiven.

De kist, met het complete holding frame erom, compleet gelijmd, wederom zonder bovenkant

Deze keer met bovenkant, en alvast een ander plankje erop om de bovenkant aan te drukken (ook vastgelijmd)

En nog meer gewicht om het maar stevig vast te zetten
In de subwoofer zal een 30cm woofer komen, een Monacor SPH-300TC.
In eerste instantie laat ik hem passief draaien, totdat ik weer wat meer geld heb, want het zal me toch al gauw nog een €250 kosten om hem actief te maken (zitten o.a. 4 eindtransistoren op van €15 per stuk, ff op zoek gaan naar samples dus

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire