cd beveiliging en kopieren gekochte cd's

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• navyseal44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 08:49
Ik heb afgelopen week een CD gekocht.
Nou maak ik van CD's die ik koop altijd een kopietje voor in de auto omdat ik dat zonde van mijn eigen CD's vind.

Het geval met die CD die ik afgelopen week gekocht heb is dat ik die met geen mogelijkheid gekopieert krijg...???

Mag dit zomaar? Staat ook een melding op de verpakking: "c opy protected, this disc contains digital copy protection..."

Mag een producent dit zomaar doen? Ik was er namelijk van overtuigd dat je als je een CD kocht daarmee ook het recht had om er een kopie van te maken voor eigen gebruik...

A. Kan iemand me vertellen of een producent dit zomaar kan/mag doen?
B. iemand een idee hoe ik deze beveiliging kan omzeilen?

Verwijderd

A: lijkt me van wel, maar weet niet zeker (8>

B: download clonyxxl + clonecd, effe clonyxxl draaien dan die settings in clonecd gebruiken en TATAA! een tweelingbroertje erbij :D

Trouwens wel alleen gebruiken om backups voor ORIGINELE cd's te maken O-)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 21:04 ]

Verwijderd

met een cdspeler met een echte lijn out en liever niet met de koptelefoon uit, aansluiten op de line in van je geluidskaart en dan met b.v cooledit opnemen

mocht je alleen een koptelefoon uit hebben dan de volume niet te hoog zetten anders blaas je misschien je ingang van je geluidskaart op

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

a: nee, je hebt altijd het recht om een backup kopie voor eigen gebruik te maken. Dit recht ontnemen ze je nu (is trouwens al een thread over geweest laatst, effe zoeken).
b: zie mockingbirds reply.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 12:56
Je kan EAC eens proberen,duurt lang maar die krijgt het wel gedaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.