Abit SA6R + Alle geheugenbanken volgooien?

Pagina: 1
Acties:

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:08

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Topicstarter
ik ben van plan om de Abit SA6R met een PIII 1ghz te bestellen, maar is het verstandig om alle geheugenbanken vol te gooien (dus 4x 128mb dimms)?

Het is zeer waarschijnlijk dat mijn volgende pc toch geen sdram meer gebruikt en de winkel waar ik alles wil kopen (informatique) heeft Kingston dimms tot 128MB.

Volgens mij kon je vroeger problemen krijgen met alle bankjes vol, is dat met de i815e ook nog?

Sys Specs

Verwijderd

wat denk jij nou met 512mb geheugen te gaan doen?

ik denk dat je je geld veeel en veel beter kan besteden. Koop een p!!! 800 met 256mb en overclock de bende. die p!!! 1ghz haalt de 1.1 ghz waarschijnlijk niet eens. De 800 haalt de 1ghz makkelijk. Daarna heb je nog wat cash over voor betere videokaart meerde hdd's etc etc.

Damn gozah beetje nadenken!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:08

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Topicstarter
Ik denk na hoor.

1 - het is toch pc-prive dus geld maakt nie veel uit
2 - Ik behoud de video (g400max) + sound (mx300) + cdrom + fikker (plextor 8-4-32) + netwerk (3com) + 1 hd (Maxtor 30gig) + monitor (IIyama vision master pro 450 19inch) etc. van mijn huidige systeem.

Ik hoef dus alleen mobo,kast,mem en pro te vervangen met dat pcprivegeld. Dus kies ik voor de PIII 1ghz met 512mb op Abit Sa6r.

Omdat ik dan toch geld over heb gooi ik er ook nog een maxtor 30 gig bij zodat ik de 2 hd's in raid kan laten lopen.

Aangezien de i815 toch maar max. 512mb ondersteund en de gewenste dimms in max 128mb te verkrijgen zijn (bij informatique dan) wilde ik er 4 nemen.

Om terug te komen op mijn vraag:
Gaat dat goed werken 4x128mb, dus alle banken vol?

Sys Specs

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:20

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Dat hangt er van af, ik weet niet of het drie full-banken zijn, het kan namelijk zijn dat de laatste bank alleen enkelzijdige dimms kan hebben, dan kan daar gellof ik max een 64 MB dimmutje inprikken, en dan krijg je misschien last dat hij dat niet slikt samen met die 3x 128 maar ik denk wel dat dat goed komr maar ik zou iin ieder geval ff kijken of het wel een fullbank is die 4e

MZZLS The PyroPath

Breek je nek voorzichtig

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Dat van die enkelzijdige dimms is in ieder geval bij het 815e plankje van msi zo. Er zijn ook enkelzijdige 128 mb dimmen op de markt.

Do as I say, don't do as I do.