IE 5.2.2 en MacOS X 10.2.2 betekend bagger layout...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
Hallo,

Wanneer ik met mijn iBookje naar GoT ga ziet alles er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.monstar.nl/test/Afbeelding%204.jpg
Allemaal zwarte blokken dus...

Ligt dit aan mijn browser of aan jullie code? In alle andere browsers ziet het er wel perfect uit!

PS: Super forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Of maakt het niet uit als het er op de Mac niet uit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:09

crisp

Devver

Pixelated

Ik hoor van veel webdevvers dat IE5 op de Mac gewoon een rampproduct is; Femme ontwikkeld met Mozilla, en ik zou niet weten of hij ook test in IE op Mac.
Gelukkig is Mozilla ook beschikbaar voor de Mac; misschien zou je die eens kunnen installeren?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:43
Het ligt aan IE 5 ja. Terecht dat daar geen rekening mee wordt gehouden, het is zoals crisp al noemt een rampproduct en ik verafschuuw het ten diepste want het voldoet in geen enkele zin ook maar aan iets van normen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

willem169 schreef op 04 January 2003 @ 01:05:
Het ligt aan IE 5 ja. Terecht dat daar geen rekening mee wordt gehouden, het is zoals crisp al noemt een rampproduct en ik verafschuuw het ten diepste want het voldoet in geen enkele zin ook maar aan iets van normen.
een hogelijk gewaardeerde post, mn vriend.
persoonlijk vind ik Opel een klote merk dat gereden wordt door idioten; dus rijd ik ook iedere Opel die ik op de weg tegen kom in de vangrails ... :/

Als een brouwser gebruikt word door een publiek dient deze meegenomen te worden en er een serieuse afweging gemaakt worden om bugs op te lossen.
msie5x op mac is genoeg gebruikt om te kiezen voor ondersteuning en minstens mag er best gekeken worden naar de reden waarom dit voorkomt.
Een designer die een brouwser k*t vind en dus maar geen ondersteuning levert is een grote beunhaas.

de jongens van Parse kunnen eventueel kijken hoe groot de userbasis met explorer5/mac is en zelf kiezen om te pogen de bug op te lossen, er zijn meerdere hacks mogelijk, zo is er de ondersteuning van import("macstylesheet.css"); die door andere brouwsers genegeerd wordt, evenals de geescapede notulatietekens-hack:
code:
1
2
3
4
5
6
7
/* stukje comment
\*/
.blaat {
   background-color: black;
   // style genegeerd door msie5/mac
}
/* einde genegeerde code op msie5/mac */

ik weet dat dynamische rendering van elementen op msie5 mac erg buggy is, evenals een paar ergerlijke css-bugs (position: relative), maar in dit geval vermoed ik allerminst dat de schuld bij msie5/mac ligt, maar er sprake is van een beetje vreemd gebruik van style="display:none;" op TD-tjes en een eerste TR met een colspan van 5 terwijl de tweede TR een colspan van 9 heeft.
uiterst creatief gebruik van non-validerende code, en eerder een wonder dat andere brouwsers er niet op hikken

offtopic:
overigens raad ik de topicstarter eerder aan om Chimera danwel de onofficiele beta van Phoenix te installeren, dan het redelijk logge mozilla, is sneller dan msie5.2.2 op de mac en naar mijn ervaring minder buggy; tevens loopt hij, als hij 10.2.2 nog draait, een versie achter, en kan hij met software update gratis 10.2.3 ophalen met volgens mij wat belangrijke security updates

[ Voor 14% gewijzigd door RM-rf op 04-01-2003 02:30 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:01
Inderdaad, gebruik dan Chimera!

Waarom legt RM-rf hierboven al uit...hoor van verschillende mensen dat 't fijn schijnt te werken onder MacOS X.

[ Voor 65% gewijzigd door Wilke op 04-01-2003 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Klopt IE zuigt hier bij mij ook. Niet alleen de weergave is slecht maar hij wordt er ook steeds uitgeflikkerd. Waar dit aan ligt weet ik niet misschien aan mijn systeem maar dat lijkt me eigenlijk sterk want ik ken nog 2 anderen die het zelfde probleem hebben.

Nou, dan maar met Mozilla (waar ik grotendeels toch al mee werk) of wat Wilke zegt Chimera verder.

PS: Vraagje voor de gene die Mozilla of Chimera op de Mac gebruikt (Ik zag net dat Femme dat ook deed). Hoe krijg je het voorelkaar dat wanneer je op een link klikt in 'Mail' hij de linkt opent in Mozilla of Chimera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Slagroom schreef op 04 januari 2003 @ 10:45:
PS: Vraagje voor de gene die Mozilla of Chimera op de Mac gebruikt (Ik zag net dat Femme dat ook deed). Hoe krijg je het voorelkaar dat wanneer je op een link klikt in 'Mail' hij de linkt opent in Mozilla of Chimera?
System Preferences > Internet > Web > Default Web browser

dat laatste is een uitklapmenu, waarin waarschijnlijk browsers zijn aangegeven, maar eventueel kun je als laatste ook 'select ...' kiezen en een browser handmatig via het filesystem selecteren

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 23:26

chem

Reist de wereld rond

Ik heb zelf een OS X 10.2 bak en de 'problemen' met IE5 op GoT liggen aan de in/uitklap menu's (colspan over hidden cells), daar valt met CSS weinig aan te fixen.
Zelf gebruik ik enkel Chimera.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Heej, jullie dus ook!

Bedankt het werkt! MacOS werkt echt stukken logischer en fijner dan Windows... maar ja... dat is mijn mening :D

[ Voor 60% gewijzigd door Slagroom op 04-01-2003 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Laten we hier geen OS-flamewar starten :)

Mocht iemand een oplossing hebben voor de grafische ellende, dan mag dat altijd :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 15:09

crisp

Devver

Pixelated

chem schreef op 04 January 2003 @ 13:00:
Laten we hier geen OS-flamewar starten :)

Mocht iemand een oplossing hebben voor de grafische ellende, dan mag dat altijd :Y)
RM-rf gaf geloof ik al wat aanwijzingen:
ik weet dat dynamische rendering van elementen op msie5 mac erg buggy is, evenals een paar ergerlijke css-bugs (position: relative), maar in dit geval vermoed ik allerminst dat de schuld bij msie5/mac ligt, maar er sprake is van een beetje vreemd gebruik van style="display:none;" op TD-tjes en een eerste TR met een colspan van 5 terwijl de tweede TR een colspan van 9 heeft.
uiterst creatief gebruik van non-validerende code, en eerder een wonder dat andere brouwsers er niet op hikken
En ik had weer eens te snel geantwoord omdat ik gisteren het plaatje niet kon zien en dacht dat het om Tnet ging ipv GoT. Voor GoT moet je inderdaad bij de Parse jongens zijn :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

creatief is de code zeker :)
Maar het werkt in Mozilla 1.x en IE5.x/6.x dus we gingen er vanuit dat IE5 het ook leuk vond.
Het 'probleem' is niet zo 1-2-3 met CSS op te lossen denk ik. Als je op http://react.parse.nl/ kijkt, dan zie je dat het met IE5/OS X wel goed gaat, en er min of meer dezelfde code wordt gebruikt.
Ik zal het aan ACM voorleggen of-ie er wat mee wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

willem169 schreef op 04 januari 2003 @ 01:05:
Je kunt het beter zo uitleggen:
De functionaliteit van IE5 onder MacOs 9/X is niet dezelfde als de IE van Windows.
Een rampproduct is het dus niet, maar eerder een onaf product.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

In principe zijn we voorstander van compatibiliteit en dergelijke. Echter heb ik geen browser die de pagina's (echt) niet goed weergeeft hier in mijn bezit en ben ook niet van plan ze allemaal te gaan installeren, voor het geval er een tussen zit die een renderfoutje heeft.

De browsers waar ik mee test zijn Mozilla (1.2) en IE (6sp1) (in die volgorde) en bij klachten Opera, dit alles onder windows (de instelling van de Mozilla en Opera bouwers is het onder elk platform gelijk hebben van de render interface, dus ik ga er vanuit dat dat dan ondertussen ook wel zo is, kortom ik test niet in linux zolang er geen klachten zijn en ik daar geen reden toe zie of zin in heb :) ). Daarnaast ben ik niet in het bezit van een Mac dus met de IE versie die daarin aanwezig is kan ik niet testen.

Een groter nadeel is dat ik daardoor zelfs niet echt de htmlcode kan debuggen daardoor voor de Mac en het oplossen van de problemen best wel lastig wordt.

Ik ben overigens geen voorstander van tig verschillende pagina-uitvoeringen die dan gegarandeerd asynchroon gaan lopen (nu al af en toe het geval met de js vs gewone versie van deze template).
Maar als iemand mij gericht verteld waar de fouten zitten en wat dan de oplossing is wil ik dat uiteraard wel wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:43
RM-rf:
een hogelijk gewaardeerde post, mn vriend.
persoonlijk vind ik Opel een klote merk dat gereden wordt door idioten; dus rijd ik ook iedere Opel die ik op de weg tegen kom in de vangrails ... :/

OK, klopt: Hier van mij geen onderbouwing.
Had ik wel moeten doen, hopelijk voldoet dit aan je wensen van beargumentatie:
[rml][ mac] IE 5 probleem[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:10
Zo zit got er bij mij op school ook uit. Met IE4 en WinNT4. Geen Mac dus :Y)
Pagina: 1