willem169 schreef op 04 January 2003 @ 01:05:
Het ligt aan IE 5 ja. Terecht dat daar geen rekening mee wordt gehouden, het is zoals crisp al noemt een rampproduct en ik verafschuuw het ten diepste want het voldoet in geen enkele zin ook maar aan iets van normen.
een hogelijk gewaardeerde post, mn vriend.
persoonlijk vind ik Opel een klote merk dat gereden wordt door idioten; dus rijd ik ook iedere Opel die ik op de weg tegen kom in de vangrails ...
Als een brouwser gebruikt word door een publiek dient deze meegenomen te worden en er een
serieuse afweging gemaakt worden om bugs op te lossen.
msie5x op mac is genoeg gebruikt om te kiezen voor ondersteuning en minstens mag er best gekeken worden naar de reden waarom dit voorkomt.
Een designer die een brouwser k*t vind en dus maar geen ondersteuning levert is een grote beunhaas.
de jongens van Parse kunnen eventueel kijken hoe groot de userbasis met explorer5/mac is en zelf kiezen om te pogen de bug op te lossen, er zijn meerdere hacks mogelijk, zo is er de ondersteuning van
import("macstylesheet.css"); die door andere brouwsers genegeerd wordt, evenals de geescapede notulatietekens-hack:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| /* stukje comment
\*/
.blaat {
background-color: black;
// style genegeerd door msie5/mac
}
/* einde genegeerde code op msie5/mac */ |
ik weet dat dynamische rendering van elementen op msie5 mac erg buggy is, evenals een paar ergerlijke css-bugs (position: relative), maar in dit geval vermoed ik allerminst dat de schuld bij msie5/mac ligt, maar er sprake is van een beetje vreemd gebruik van style="display:none;" op TD-tjes en een eerste TR met een colspan van 5 terwijl de tweede TR een colspan van 9 heeft.
uiterst creatief gebruik van non-validerende code, en eerder een wonder dat andere brouwsers er niet op hikken
offtopic:
overigens raad ik de topicstarter eerder aan om
Chimera danwel de onofficiele beta van Phoenix te installeren, dan het redelijk logge mozilla, is sneller dan msie5.2.2 op de mac en naar mijn ervaring minder buggy; tevens loopt hij, als hij 10.2.2 nog draait, een versie achter, en kan hij met software update gratis 10.2.3 ophalen met volgens mij wat belangrijke security updates
[
Voor 14% gewijzigd door
RM-rf op 04-01-2003 02:30
]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen