[oude amp] De moeite om te laten fixen ?

Pagina: 1
Acties:

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:47
Hoi !

Ik heb hier een Kenwood KR-5400 Tuner/Amp staan, maar die heeft dus een probleempje :

Als ik het volume volledig toezet blijft één van z'n kanalen gewoon spelen en dat op een redelijk luid niveau, het is dus niet mogelijk je muziek eens even wat zacht te zetten. Verder mankeert deze versterker niets.

Nu, het beestje is straatoud ! Maar de sound die eruit komt is in ieder geval stukken beter dan zo'n stereoketentje van tegenwoordig.

Soit, m'n vraag is eigenlijk : herkent iemand dit probleem en weet degene in kwestie ongeveer wat het zou kosten dit te herstellen ?

Alvast bedankt !

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

zal hoogstwaarschijnlijk gewoon je potmeter zijn die versleten is. Kost je paar euro en is dat waarschijnlijk ook wel waard.

Verwijderd

Sterker nog probeer eens de stofzuiger op de potmeter te zetten aan de binnenkant of een klein beetje contactspray en draai de potmeter een 20x geheel rond, 9 van de 10 keer is het euvel verholpen.
Kan ook een loscontact zijn van 1 van de 6 pootjes even doorsolderen en klaar.

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:47
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 21:10:
Sterker nog probeer eens de stofzuiger op de potmeter te zetten aan de binnenkant of een klein beetje contactspray en draai de potmeter een 20x geheel rond, 9 van de 10 keer is het euvel verholpen.
Kan ook een loscontact zijn van 1 van de 6 pootjes even doorsolderen en klaar.
Met contactspray ben ik al beziggeweest, heeft niet geholpen, stofzuiger en solderen ga ik nog eens proberen.

Thx voor de info !

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943