[c++] Wat te 'includen'?

Pagina: 1
Acties:

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Ik heb een script van een vriend gekregen welke deze regels bovenin bevatten, maar als ik het script invoeg in MS Visual C++ 6.0 dan krijg ik te horen dat ik er geen .EXE file van kan maken, en dat er niet gecompiled kan worden, iemand een idee wat ik fout doe?

Als ik er zelf achter kan komen moet dat maar gezegd worden, ik heb helaas nog niets kunnen vinden...

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
/* * Info
*
* blablabla
*
*/

#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <errno.h>
#include <string.h>
#include <sys/types.h>
#include <netinet/in.h>
#include <sys/socket.h>
#include <sys/wait.h>
#include <malloc.h>

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:14
FAQ gelezen?
Wat is de precieze melding?
't Is overigens C code, geen C++.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Aan dingen als <netinet/in.h>, <sys/socket.h> etc. te zien is dit een C programma (geen script natuurlijk) bedoeld voor een Unix-achtig OS. Als je het met MSVC++ wil compileren zal je het moeten porten.

Dat hoeft niet veel werk te zijn, verwijder de include files die hij niet kan vinden, compileer nogmaals en zoek voor de zaken waar je vervolgens fouten op krijgt de juiste header files. Je zal wel winsock zaken nodig hebben.

Maar aangezien je het bovenstaande een "script" noemt kon het nog wel eens lastig voor je worden, of niet ;)

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
[shame-modus]
Okay thanx :) zal het ff verder proberen... ben echt een n00b op C-gebied...
[/shame-modus]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Als je al die sys/ en netinet/ includes vervangt door <windows.h> en <winsock.h> ben je waarschijnlijk klaar.

Professionele website nodig?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:13

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

curry: en niet vergeten te linken met ws2_32.lib, en ook niet vergeten winsock te initializeren en opruimen bij programmastart en eind :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Include tussen -> " " <- betekent dat het ".h" in dezelfde directory bevindt en include tussen -> <> <- betekent dat het uit de C++ bibliotheek komt ;) , zo dat is even duidelijk :P

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:13

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

J_L_O: niet helemaal. Als je een include met "" doet zoekt ie eerst in de huidige dir, dan in de dir van z'n parent (dus de dir waar de file in staat die die file include, als dat het geval is), en vervolgens alle directories die ook worden gescanned als je het met <> doet

#include "stdlib.h" include dus ook gewoon de standaard stdlib.h zolang je er zelf maar geen in je dir hebt staan :)

verder snap ik overigens niet hoe je opmerking enige relevantie heeft met deze topic... :?

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 04-01-2003 00:21 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1