Tbird-800@ soms bijna 70C?

Pagina: 1
Acties:

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
Is dit normaal? niet geoc'ed, standaard koeler...

www.nintendocasemods.com

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Is wel errug heet.. zit die cooler wel goed op je CPU? Wel eerst alle plakkertjes en andere smurrie er vanaf gehaald??

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
die smurrie is toch voor koeling?, de sink wordt ook best wel heet hoor

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Wat voor een cooler heb je dan?

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
standaard koelermeester, m'n duron werd niet zo heet...

www.nintendocasemods.com

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

zegt nogal weinig... verschilt nogal per processor... kep een oude celeron 333 met 25% overgeklokt. Deze overgeklokte processor is bijna 10 graden koeler dan toen m'n tbird niet overgeklokt was....

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:35

Illusion

(the art of)

ikzelf heb een cyrix :( 166 en die wordt op het koellichaam (een van de vinnen) 105 C. hij crasht nooit kan dit?? ps niet geoverclocked

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• djkolk
  • Laatst online: 03-09 09:32
zeker cooler van mycom ? coolermaster dp5-5h51 ?

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Bij een Tbird zit op elke hoek een kussentje om de core te beschermen tegen beschadigingen door het plaatsen van de koeler. Het kan zijn dat die kussentjes er bij jouw voor zorgen dat de koeler de core net niet aanraakt... en lucht is nu eenmaal een slechte warmtegeleider ;)
Om te zien of dit ook echt het geval is kun je het beste het moederbord compleet uit de kast halen, je kunt dan van de de processor en koeler van de zijkant bekijken. Ik geef toe dat dat wat werk is, maar het loont de moeite. Btw, mocht bovenstaande bij jouw het geval zijn dan kun je het beste koelpasta op de core van de processor smeren (niet teveel natuurlijk). Succes!

Volvo V70 D5 my2011

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>kun je het beste koelpasta op de core van de processor smeren (niet teveel natuurlijk). [/quote]deze gaat waarschijnlijk door voor de stomme vragen maar ik stel hem toch want ik wil het weten.
waarom niet teveel? wat is er mis met veel koelpasta op je processor? tast het je proc. aan?

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 22:24
teveel maakt niet uit...:)

het tast (gelukkig;)) niets aan...

• djkolk
  • Laatst online: 03-09 09:32
teveel koelpasta maakt WEL uit, de koelpasta is er alleen om de kleine luchtgaatjes tussen processor en cooler op te vullen, het directe contact is altijd beter als dat met koelprut, daarom minimaal gebruiken !

Verwijderd

Zit je koeler er wel goed op.
Normaal lijkt het een mogelijkheid maar de TB met Spire heeft toch 2 mogelijkheden gevonden. het scheelde bij mij 20 graden!! (jaja. me a7v loopt nu als een tiet)

a7v, thunderbird 850@935, 256 MB (1xpc100 1xpc133); 2 3com ; v7100 geforce 32mb + tv out 0,1 TB HDD, yamaha ds-xg

Verwijderd

ljkt me inderdaad niet goed nee normaal worden die dingen (zelfs oc) niet warmer dan 45 graden.. dus zou maar ff goed kijken of de koeler er goed op zit.. en anders een nieuwe koeler kopen voordat je proc het begeeft

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
De treshold is 90C, dus dat valt denk ik wel een beetje mee, maar is het niet juist goed als de sink lekker warm word? (de cpu dus niet)

www.nintendocasemods.com

Pagina: 1