bios aldi pc

Pagina: 1
Acties:

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 19:12

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
in mijn vaders pc zit een ISDN (diva) kaart en aangezien ik onlangs een router heb gekocht, wil hij ook gaan netten via @home logisch, maar de ISDN kaart moet ook nog blijven werken (voor rabotel en girotel) ik doe de netwerk kaart er in vindt hem mooi installeren hem geen probleem, maar nu werkt ISDN niet meer,

nu lijkt mij misschien een bios update te helpen (heb al veel geprobeert), maar ik snap er nix van hoe weet ik welke nieuwe bios ik er op kan zetten

specs van het bootscreen (owjah ut is een ALDI PC, 677Mhz)
award bios V6.00PG
W63187M V1.7 040600 en dan nog een tijdstip
VIA chipset

weet iemand waar ik een nieuwe bios kan vinden

heb gegoogeld maar wordt er niet veel wijs uit ook in de search vindt ik ut niet

iRacing Profiel

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Klinkt als een irq conflict.. Swappen met kaarten.. bios update zal weinig helpen denk ik..

Systeem Specs

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
er zijn 3 pci sloten vrij en de ISDN zit onderin en dan een SCSI kaart voor plex fikker, en dan Netwerkkaart.

het probleem is dus dat hij die hele ISDN kaart niet meer ziet.

iRacing Profiel

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat precies vindt de ISDN kaart niet meer? Windows zelf? Zegt je BIOS bij bootup dat hij beide kaarten vindt (je kan pause drukken als je BIOS aan het booten is)?

Ik heb een 56k6 modem en een netwerk kaart aan een router en ze werken allebei. Als de kabel eruit ligt kan ik met die 56k6 modem aan de gang.

Wat betreft je BIOS: je moet weten wat voor moederbord het is. Dat kan je aan de hand van zoiets als SiSoft Sandra achterhalen (hopelijk).

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
in windows 2000 pro wordt de ISDN kaart niet meer gevonden

de netwerk kaart doet het overigens wel goed

[ Voor 30% gewijzigd door Valkyre op 03-01-2003 19:02 ]

iRacing Profiel

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:25
Die ALdi PC (april 2000) heeft een MSI mobo erin zitten, check het met sandra of DR.Hardware 2002. Ik heb de zelfde PC gehad type zodoende dat ik dat weet.

Zal het mobo type even opzeken voor je moment.....

[ Voor 22% gewijzigd door Underground75 op 03-01-2003 19:04 ]

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
BIOS update is een riskante operatie hoor :X Ik zou eerst goed de andere mogelijkheden onderzoeken voordat je dat gaat proberen...

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
ik heb wel vaker een bios geflashed maar zal strax ff de kaarten swappen.

en undertaker als je dat kan vindan graag.

(mijn pa is vandaag jarig dus eerst uit eten :( )
ben strax weer terug zal daarna ff de mogelijkheden ff bekijken en uitproberen. strax een upadta

iRacing Profiel

• TweakerNummer
  • Niet online
BIOS updated is helemaal niet zo riskant. De kans dat het fout gaat is vrij klein, alleen ALS het fout gaat dat gaat het meestal goed fout. Maar ik denk niet dat een BIOS update je probleem oplost. Het lijkt me toch een IRQ conflict. Probeer de netwerk kaart eruit te halen en kijk of de ISDN kaart het weer doet, zo niet dan is er wat anders aan de hand.

[update] http://www.sisoftware.co....=sware_dl&a=demon&lang=en SiSoft sandra download site

[ Voor 15% gewijzigd door TweakerNummer op 03-01-2003 19:13 ]

• Underground75
MSI MS-6318
dat geeft Sisoft Sandra 2002 aan, ik heb de update gedaan toen ik naar WinXP ging omdat hij anders niet meer afsloot, geen problemen gehad.
Check wel even dat het de Aldi PC is van rond April 2000, 667MHz, PIII, 128MB geheugen, 40X CD-rom

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:19
Alle Medion (worden o.a. verkocht bij Aldi) zijn voorzien van OEM MSI mainboards. Die worden niet door MSI gesupport (lees, BIOS is niet compatible) maar waarschijnlijk wel door Medion, zie http://www.medion.de

• Underground75
The Source schreef op 03 January 2003 @ 19:32:
Alle Medion (worden o.a. verkocht bij Aldi) zijn voorzien van OEM MSI mainboards. Die worden niet door MSI gesupport (lees, BIOS is niet compatible) maar waarschijnlijk wel door Medion, zie http://www.medion.de
Hmmm, dan vraag ik me toch af waarom de gevraagde biosupdate voor die aldi PC bij mij al 1 jaar 24/7 als server draait ZONDER problemen.

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:07
De bios is ook te vinden op http://www.lifetec.nl

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 11:29

lordsnow

I know nothing

The Source:
Of www.lifetec.nl

The Undertaker:
Jij hebt jou Medion/Lifetec p667 geflasht met een MSI MS-6318 BIOS update?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb geen oplossing voor je probleem, wel een opmerking:
Je kan ook zonder ISDN bankieren via girotel. Je kan alleen de cdrom niet gebruiken, maar de online versie van girotel werkt ook prima! Hoe dit zit met rabobankieren weet ik niet.

• Underground75
nog makkelijker :D

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
ja undertaker die pc uit 2000 is ut ik ga nu eerst ff wat kaartje omwisselen en ff checken wat er dan gebeurt, ik meldt ut wel tot zover bedankt!

iRacing Profiel

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
ISDN en Netwerk zaten dus beide op IRQ 11 en de SCSI kaart op IRQ 10 dus netwerk enSCSi omgewisseld ISDN en SCSI werken nog normaal, maar in windows en volgens mij ook in de BIOS wordt de netwerk gaat niet gevonden :?
iemand nog tips?

iRacing Profiel

• TweakerNummer
  • Niet online
PCI kaarten horen aan IRQ sharing te doen en dus gewoon te werken. Probeer het eens met het aanzetten van de "PNP OS" optie in je BIOS (als je die hebt).

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
TweakerNummer schreef op 04 januari 2003 @ 00:50:
PCI kaarten horen aan IRQ sharing te doen en dus gewoon te werken. Probeer het eens met het aanzetten van de "PNP OS" optie in je BIOS (als je die hebt).
zal een kijken als dat erin staat weet niet wat ut is :(

heb net geflashed maar dan werkt de muis niet meer :?
dus heb weer terug geflashed :'(

PNP stond op disabled heb ut aangezet maar er gebeurt nix wat houdt dit eigenlijk in?

[ Voor 12% gewijzigd door Valkyre op 04-01-2003 01:05 ]

iRacing Profiel

• Dol_Fijn
  • Laatst online: 02-08 21:33

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

PNP is Plug N Play

Verwijderd

ACPI uit in bios en alles opnieuw installeren ALS LAST RESORT! dit helpt vaak... maar is erg ingrijpend dus nogmaals alleen als last resort

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Doe gewoon je netwerk kaart in een anders PCI slot. JA DAT KAN UITMAKEN.

MechWarrior || Monsters Game

Pagina: 1