Toon posts:

vastlopen pc na toevoegen 128 mb pc 133

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs nieuw geheugen gekocht. het betreft 128 mb 133. Echter na een tijdje viel mijn pc steeds uit. Ik heb diverse malen het gehuegen erin en eruit gehad, en het verwisselt met het geheugen wat ik had. en uiteindelijk ben ik erachter dat het komt door dat nieuwe gehuegen. Waar kan het aan liggen dat mijn pc steeds uitvalt. Ik heb reeds een ander reepje met pc 133 geheugen in gebruik en nooit problemen mee gehad. Ik vind het toch wel jammer om het geheugen ongebruikt te laten. Dus heeft iemand suggesties.

Mijn systeem:
- 128 + 256 ( pc 133 ) mb
- fic sd11 moederbord
- athlon 600 mhz
- geforce 256

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Ik denk dat het geheugenstripje kapot is. Dan hoeft het niet perse ermee te stoppen maar kan de pc ook gewoon raar gaan doen. Je kan proberen naar de zaak te gaan en een nieuwe proberen te krijgen.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Test het geheugen eens: *klik*

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Dr_Love
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 09:23

Dr_Love

Best drugs are made by love

Je zegt het zelf al, die module is gewoon defect.
Ruilen voor een ander wel werkend exemplaar.

Als je zeker wilt zijn of de module echt defect is kun je een memtest draaien, staat in het FAQ wel iets over.

http://specs.tweak.to/3331 SPECS :) A miracle

Verwijderd

En wat gebeurt er als je de pc opstart met ALLEEN de 128 mb stick?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 18:47:
En wat gebeurt er als je de pc opstart met ALLEEN de 128 mb stick?
Heb je alleen getest met beide of ook alleen die 128mb :? Zo nee, Misschien trekt die 128mb net teveel watts, Hoeveel watts is je voeding + welk merk :?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem ook alleen met 128 mb laten draaien en toen ging hij dus ook fout. Ik heb nu 256 en 128 mb erin zitten. Dus dit is zonder het nieuwe geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht zelf ook al dat het misschien aan de voeding kon liggen of koeling. Want hij loopt gewoon een uurtje ofzo en dan ineen keer reboot de pc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 19:34:
ik dacht zelf ook al dat het misschien aan de voeding kon liggen of koeling. Want hij loopt gewoon een uurtje ofzo en dan ineen keer reboot de pc.
Heb je memtest nou al gedraaid, Die link van Abbadon, En nog iets; Was je toevallig statisch geladen bij het verwissen. Ram modules vinden dat niet zo leuk.
Pagina: 1