multi-pc modem of vigor2600

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
ik zag dat die standaart alcatel multipc modem nu een stuk goedkoper is geworden.
welke kan ik nou beter nemen? die of de vigor 2600?
die alcatel had toch ook een 4p switch en tegenwoordig op 100mbit?

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:49

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik denk dat je beter de multi pc kan nemen. Dan heb je maar 1 apperaat wat je weer geld kost aan stroom. Ik weet verder nier wat de routing mogelijk heden zijn van de alcatel ten opzichte van de vigor.

.

• sharkzor
AkroBatik schreef op 03 januari 2003 @ 19:07:
Ik denk dat je beter de multi pc kan nemen. Dan heb je maar 1 apperaat wat je weer geld kost aan stroom. Ik weet verder nier wat de routing mogelijk heden zijn van de alcatel ten opzichte van de vigor.
die vigor2600 heeft ook een ingebouwd modem, dus dat gaat niet op...

Verwijderd

Het hang er vanaf waar voor je gaat. Of dat het goedkoop moet zijn of dat je een goede ondersteuning wilt. Bij die Vigor weet je zeker dat je een goede ondersteuning heb in bv de firmware. Als je voor goedkoop wilt gaan dan zou ik je de E-tech Adsl router met analoog modem aanbevelen. Is onder andere te koop bij mycom voor 139 euro

• sharkzor
nou ik wil gewoon een 4poorts 100mbit switch erin hebben zitten die ook uplinkbaar is. daarnaast is vpn ook wel s leuk...
makkelijk poorten kunnen mappen is ook een vereiste.

Verwijderd

In die E-tech zit een 4 poorts 100 mbit switch. En ik weet iniedergeval zeker dat VPN ook mogelijk is met deze modem/router.

• sharkzor
tjah, ik vraag me af of het wat is voor die prijs... ik ga altijd liever voor wat meer kwaliteit.

misschien 1 voordeel van het multipc modem..onze telefoon rekening word altijd ingedient bij de zaak voor declaratie. als dus de kosten van het modem daarop komen heb ik kans dat ik het niet hoef te betalen :)

Verwijderd

Ik heb hem zelf hier draaien. En nog nooit problemen gehad. het was gewoon aansluiten een paar dingen instellen en draaien. (koste mij ongeveer 5 minuten en ik zat op internet). De instellingen staan duidelijk uitgelegd in de handleiding die je erbij krijgt.

Ik weet dus niet zeker of die multi pc modem op de telefoonrekening komt maar als dit zo is dan is dat weer mooi meegenomen voor je.

• hootie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-10-2025
Ethernetmodem + Draytek vigor 2200. Hier komt de meeste firmware voor uit en de 2600 werkt nog niet overal mee.

Specs

• sharkzor
nog een paar vraagjes over die e-tech dan, want hij word wel heel interessant...
kan je gewoon poorten mappen?
en ik zag op die vigor dat je iets van DMZ host setup waarme je 1 pc direct op internet kan gooien (oftewel, alle poorten worden gemapt..)
dat lijkt me helemaal ideaal. kan die e-tech dat ook? kan niet zoveel info vinden op de e-tech site...

Verwijderd

die etech kan niet alles in 1 keer opengooien. je zult dus alle poorten handmatig erin moeten zetten.

• sharkzor
ik schop het topic nog even omdat ik nogsteeds zit te twijfelen. vandaag een mailjte teruggehad van draytek:
L.S.,

Het onderlinge verschil zit hem vooral in het feit dat de DrayTek Vigor 2600
in aanvulling op de E-Tech nog het volgende ondersteunt:

- Autosensing 10/100Mbps Switch welke automatisch schakelt naar de aangeboden
verbinding (normale kabel, gekruisde kabel, extra hub- of switch op de router)
(t.o.v. een normale 10/100Mbps switch in de E-Tech)
- Dynamic DNS ondersteuning
- Call filters
- Statische routeringen
- IP filtering
- Firewall
- Syslog ondersteuning
- SNMP ondersteuning
- VPN ondersteuning
- Universal Plug and Play vanaf firmware versie 2.3 (volgende week komt deze firmware uit)
- Beter uiterlijk (persoonlijke mening)
- Mogelijk nog meer features

Met vriendelijke groet,

Support

PC

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Robert Vloothuis [mailto:r.vloothuis@hccnet.nl]
Verzonden: zaterdag 4 januari 2003 10:50
Aan: Draytek Support
Onderwerp: vigor 2600? of een goedkope e-tech?

geachte heer/mevrouw,

nu adsl bij ons beschikbaar is, wil ik nu een router/modem gaan kopen.
mijn 1e keus was altijd een vigor2600 geweest die 209 bij informatique kost.
nu zag ik laatst bij mycom een e-tech adsl modem/router voor 139,-!
dat scheelt nogal. ook deze had een 4poorts switch enzo ingebouwd.

ik vraag me dus af waar het prijsverschil in zit. wat maakt uw router nou zoveel duurder?

hier nog een link naar de e-tech adsl router http://www.e-tech.nu/prod...rwithbuiltinadslmodem.htm

met vriendelijke groet,

robert vloothuis
noe moet je natuurlijk niet alles geloven wat hun zeggen, maar dingen als autosensing, firewall, ip filtering en vpn vind ik wel handig...
van de rest heb ik geen/amper verstand.
klopt het wat draytek me loopt te vertellen?

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-08 08:33
Vriend van me heeft een paar maanden geleden zo'n multi-pc modem van KPN bij z'n ADSL-abbo genomen en toen was de ingebouwde switch nog 10 MBit.

Als 'ie nu echt 100 MBit is maakt 't weinig meer uit welk modem je neemt.

VPN, SNMP, syslog, etc zijn inderdaad leuke extra's van de Draytek, maar alleen als je ze echt gaat gebruiken :)
Pagina: 1