Mooi gemaakt, maar hoe?

Pagina: 1
Acties:

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hallo,

Ik was een beetje aan het rondsurfen en ik kwam toen op deze site terecht:

http://home.netscape.com/music/

Ik verbaasde mij er nogal over hoe dit was gemaakt. Ik vindt dit namelijk zeer mooi gemaakt, ik heb het dan over die vrouw (wie het is weet ik niet zo 123) dit plaatje wordt elke dag veranderd. Mij lijkt dit nogal een groot werk om dit allemaal te doen. Zouden ze elke dag met photoshop een plaatje helemaal uitsnijden? en zoja, hoe krijgen ze dit elke dag dan zou mooi voor elkaar? met de juiste grote etc.

Maar hoe krijgen ze zoiets voor elkaar?
Je ziet gewoon een menu, maar de haren van die vrouw zijn precies zo uitgesneden en lopen door in het menu. In de source kan ik ook al weinig vinden.

Kan een beetje profi misschien uitleggen hoe ze dit hebben gedaan?

Kortom een hoop vragen :)

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Dit kan door middel van een 3rd party programma, ik ben alleen de naam even kwijt. Die zorgt er ook voor dat je bijvoorbeeld de vloeistof uit een glas whiskey kan cutten en er wijn voor in de plaats kan zetten. (geavanceerd transparantie mask software dus). Of ze worden gewoon op een standaard vlak achtergrond aangeleverd en dan dmv colorwaardes gemasked.

Human Bobby

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Corel KnockOut! :)

My best guess is dat er iemand een paar dagen lang figuurtjes aan het uitknippen is geweest, en daar de db mee heeft gevuld. Zou niet de 1e keer zijn dat zoiets gebeurt. En met knockout is het btw een minutenklusje om zo'n uitknipsel te maken :)

[ Voor 88% gewijzigd door HunterPro op 03-01-2003 18:15 ]

• XippIX
  • Niet online
Corel KnockOut! dat is de naam van het programma?
en met photoshop is zoiets niet mogelijk?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 17:25

megaleo

Special member

Het is trouwens Shania Twain!! :P

• HunterPro
  • Niet online
XippIX schreef op 03 januari 2003 @ 18:21:
Corel KnockOut! is idd de naam van het programma. Je kunt het ook met photoshop, maar daar boekte ik zelf niet zulke mooie resultaten mee. In photoshop heet de functie die je zoekt 'extract' en die vind je samen met z'n vriendjes onder het F1-knopje :)

• HunterPro
  • Niet online
megaleo schreef op 03 januari 2003 @ 18:24:
Het is trouwens Shania Twain!! :P
Dank je wel, en jij bent? Koning Offtopic?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:38

André

Analytics dude

XippIX schreef op 03 januari 2003 @ 18:21:
Photoshop: magic wand + paths

daar kom je een heel eind mee.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:19

spaceboy

Op grote hoogte

En heel mooi is 't nou ook weer niet gedaan. Kijk maar 's naar de jaggies op haar (inderdaad Shania Twain) arm...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

Die haren en dat menuutje is het een en dezelfde plaatje, niks moeilijks aan dus.
Kun je gewoon met Fotosoep maken.

Shania Twain (is het vrouwtje in het plaatje) is wel in tweeen gehakt in een linker gedeelte en een rechtergedeelte.
Das op zich wel nifty, dat je ze zo naast elkaar legt dat het 1 plaatje lijkt.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 18:29 ]

• XippIX
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 18:28:
Die haren en dat menuutje is het een en dezelfde plaatje, niks moeilijks aan dus.
Kun je gewoon met Fotosoep maken.

Shania Twain (is het vrouwtje in het plaatje) is wel in tweeen gehakt in een linker gedeelte en een rechtergedeelte.
Das op zich wel nifty, dat je ze zo naast elkaar legt dat het 1 plaatje lijkt.
ja pcies dat is moeilijk te maken. Om ze precies naarst elkaar te krijgen is een hele kunst.

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Met photoshop 6.0+ is dit vrij makkelijk om te doen... Menu >> Image >> Extract .. als ik me niet vergis :)

• UniCache2
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-03 09:30
Het wordt hoogstwaarschijnlijk (semi) dynamisch aangemaakt. Als je naar de properties van het plaatje kijkt, dan zie je de volgende url:

http://cdn.netscape.com/wpmusic/20030103slot1

Waarbij het eind dus de datum is. Als je deze datum veranderd in bijvoorbeeld:

http://cdn.netscape.com/wpmusic/20030106slot1 (aanstaande maandag dus)

dan zie je wel het komende onderste plaatje, met de ronding linksonderin, maar nog niet shania eroverheen. Waarschijnlijk is de rechterhelft van Shania dus een transparant GIFje, en wordt deze bij het opvragen van de hompegage over het plaatje van de dag gezet, en geparsed naar de client. Met PHP en ASP.NET kan dit vrij eenvoudig.

edit:

Oh nee het is niet helemaal zoals ik dacht, ik dacht dat Shania altijd zichtbaar was. In de html wordt gewoon op 2 plaatsen (de linker en rechterkant in het geval van Shania) de huidige datum als url van een plaatje gezet, kijk maar naar de volgende 2 plaatjes

http://cdn.netscape.com/wpmusic/20030105leftnav
http://cdn.netscape.com/wpmusic/20030105slot1

[ Voor 22% gewijzigd door UniCache2 op 03-01-2003 18:42 ]

Verwijderd

XippIX schreef op 03 januari 2003 @ 18:33:
[...]

ja pcies dat is moeilijk te maken. Om ze precies naarst elkaar te krijgen is een hele kunst.
Welnee. Met Fireworks kan je plaatjes gewoon slicen en als je exporteert poept-ie gelijk de bijbehorende HTML uit. :)

• XippIX
  • Niet online
da_rippah schreef op 03 January 2003 @ 18:33:
Met photoshop 6.0+ is dit vrij makkelijk om te doen... Menu >> Image >> Extract .. als ik me niet vergis :)
hiermee kun je uitsnijden? ik zie als ik dat doe alleen maar een penseel met iets groen achtigs.

het moet toch veel sneller kunnen? niet helemaal zelf met de hand selecteren, maar gewoon de achtergrond weghalen?

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ja je kunt het hiermee vrij grof selecteren, dan doet PS het preciezer voor je, probeer het eens uit :)

• XippIX
  • Niet online
ja, dat is het probleem :) ik selecteer het helemaal, maar je ziet natuurlijjk altijd wel wat.... hoe krijg ik dat niet meer te zien? en hoe zorgt photoshop ervoor dat ie het preciezer voor me doet dan? :)

Verwijderd

Met masks/quickmasks is dat toch ook vrij netjes te tekenen? Lijkt me met een wacom oid niet zo heel moeilijk. Daar knal je dan dat menu met wat layers omheen en dat slice je netjes.

• HunterPro
  • Niet online
Als je het nou niet snapt of kunt, ram dan eens op F1 in plaats van dat je hier gaat lopen blèren dat het niet lukt.

Verwijderd

Zo moeilijk is dit niet, gewoon met photoshop de persoon, in dit geval miss twain (die er overigens topless verblindend uitziet) uitsnijden. Het is wel een secuur werkje ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 19:52:
Zo moeilijk is dit niet, gewoon met photoshop de persoon, in dit geval miss twain (die er overigens topless verblindend uitziet) uitsnijden. Het is wel een secuur werkje ;)
Vele wegen leiden naar Rome geld in dit geval ook weer, zoals zovaak met gefotoshop is mijn ervaring :) Cutten, masken, pathes, gummen, extracten... maar voor zo'n klein plaatje is dat echt geen uren werk hoor. Gezien het feit dat zo'n site over het algemeen toch met 3rd party photos werkt, en ze niet zelf in een handige achtergrond schiet, lijkt dat ouderwetse handwerk me waarschijnlijker dan die 3rd party tools die heel automatisch zijn met goede foto's maar bij een drukke achtergrond net als de Extract tool behoorlijk gaan flippen.

tsk, ons lekker maken en geen linkje geven :P

• HunterPro
  • Niet online
Okee. Recept:

- Vrouw met telefoon van google (hoge res plaat)
- Photoshop help file (ik had dit nog nooit met photoshop gedaan)
- Photoshop
- wat tijd over

Men neme een vrouw van google (klik voor hi-res plaat):
Afbeeldingslocatie: http://tobias.dezeserver.nl/forum/hithere.jpg

en vervolgens gaan we die lekker uitknippen met Extract. Kleine brush (6 punts) en dan alle randjes groen maken. Vervolgens fillen, en op extract rammen. Nu zie je dat het resultaat niet supermooi is. Maar dat maakt niet uit! Want waar gebruik je in godsnaam zulke hi-res afbeeldingen? Ja op tijdschriften, maar dan besteed je er ook iets meer tijd aan :)

maar goed, vervolgens resize je dit naar een hebbelijk formaat, en dan krijg je de volgende lelijke compositie:

Afbeeldingslocatie: http://tobias.dezeserver.nl/forum/hithere2.jpg

verder lelijke plaat, I know, maar dit was dus in 15 minuutjes gefixed, en als ik het kan, moet jij het al helemáál kunnen ;)

Verwijderd

Goed e uitleg HP, maar als je achtergrond zo verschild met je doel, dan kun je IMO beter de Magnetic lasso gebruiken, vooral op een Hi Res plaatje.

• XippIX
  • Niet online
hej thx voor de uitleg allemaal! ik ben vanavond weer heel wat wijzer geworden!!

nou nog hopen dat het mij lukt met fireworks :)
dan wordt het vast wel een mooie site :)

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:27

Sport_Life

Solvitur ambulando

|HunterPro| schreef op 03 January 2003 @ 20:56:
Okee. Recept:

- Vrouw met telefoon van google (hoge res plaat)
- Photoshop help file (ik had dit nog nooit met photoshop gedaan)
- Photoshop
- wat tijd over

Men neme een vrouw van google (klik voor hi-res plaat):
[afbeelding]

en vervolgens gaan we die lekker uitknippen met Extract. Kleine brush (6 punts) en dan alle randjes groen maken. Vervolgens fillen, en op extract rammen. Nu zie je dat het resultaat niet supermooi is. Maar dat maakt niet uit! Want waar gebruik je in godsnaam zulke hi-res afbeeldingen? Ja op tijdschriften, maar dan besteed je er ook iets meer tijd aan :)

maar goed, vervolgens resize je dit naar een hebbelijk formaat, en dan krijg je de volgende lelijke compositie:

[afbeelding]

verder lelijke plaat, I know, maar dit was dus in 15 minuutjes gefixed, en als ik het kan, moet jij het al helemáál kunnen ;)
_/-\o_ _/-\o_

IK ga es ff kijken of mij dat ook lukt met het fifa 2k3 logo voor een header :9

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

eMAeRCe schreef op 03 January 2003 @ 21:40:
[...]

_/-\o_ _/-\o_

IK ga es ff kijken of mij dat ook lukt met het fifa 2k3 logo voor een header :9
(offtopic)
FIFA 2K3 heeft een logo dat voornamelijk uit vrij primaire vormen bestaat.. je zou zelfs al een heel eind komen met het niet domweg overtrekken maar met een paar listige circle-selections. personen & dergelijke zijn veel lastiger omdat het cirkelvormige selectietruukje hier lang niet zo goed werkt. voor 't re-engineeren van spul : maak 't jezelf makkelijk.

en, denk eraan, masks gebruiken en backups/snapshots maken! :P

teveel zooi, te weinig tijd

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

knockout heeft ook een handige functie om haren automatisch te extracten, met photoshop een enorm karwei om die weelderige haardos van miss twain te extracten voor knockout een koud kunstje.

• vorlox
  • Laatst online: 02-02-2022

vorlox

I cna ytpe 300 wrods pre miute

Tjonge wat doen sommige van jullie inderdaad moeilijk..fireworks om twee plaatjes te snijden + html uit te poepen.....komop jongen start-run-calc
als je menutje links 150px is en je rechtertabelletje 350px dan knip je dat plaatje toch gewoon even eerst op 500px en dan knip je er links een stuk van 150 af vervolgens background=images\left.gif enz....

Ik zal wel iets verkeerd doen meer vind dit een html/photoshop opgave van het caliber "Hello World"

no offense

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:27

Sport_Life

Solvitur ambulando

vorlox schreef op 04 januari 2003 @ 01:05:
Tjonge wat doen sommige van jullie inderdaad moeilijk..fireworks om twee plaatjes te snijden + html uit te poepen.....komop jongen start-run-calc
als je menutje links 150px is en je rechtertabelletje 350px dan knip je dat plaatje toch gewoon even eerst op 500px en dan knip je er links een stuk van 150 af vervolgens background=images\left.gif enz....

Ik zal wel iets verkeerd doen meer vind dit een html/photoshop opgave van het caliber "Hello World"

no offense
ja sorry hoor, we zijn niet allemaal professioneel bezig zoals jij u... :/

Trouwens, nu ik je site bekijk en ik de stats pagina open zie ik zo de volledige IP adressen staan van de laatste x bezoekers... Niet echt slim om dat te doen :)
Yoozer schreef op 03 januari 2003 @ 23:18:
[...]

(offtopic)
FIFA 2K3 heeft een logo dat voornamelijk uit vrij primaire vormen bestaat.. je zou zelfs al een heel eind komen met het niet domweg overtrekken maar met een paar listige circle-selections. personen & dergelijke zijn veel lastiger omdat het cirkelvormige selectietruukje hier lang niet zo goed werkt. voor 't re-engineeren van spul : maak 't jezelf makkelijk.

en, denk eraan, masks gebruiken en backups/snapshots maken! :P
tnx k zal ff kijken hoever ik kom :) (met F1 moet et lukken ;))

[ Voor 47% gewijzigd door Sport_Life op 04-01-2003 01:33 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

nofi; maar is dit niet een beetje heel erg photoshop basis?
ik heb ooit (3 / 4 jr) geleden precies 't zelfde gedaan en dan nog eens in flash ... sim-pel

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Pagina: 1