Probleem mailrelay planet

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:43
Ha mensen,

Ik wil dus ook graag m'n eigen mailserver draaien. Ben er dus nu achter dat planet port 25 geblocked heeft, en dit ook niet voor de users die dat wel willen open kan zetten :(

Aangezien ik m'n aansluiting 5 weken minimaal kwijt ben als ik overstap naar een andere adsl provider (xs4all bijvoorbeeld) wil ik het toch eerst maar proberen via de mairelay van planet.

Ik heb net geprobeerd te bellen met de planet helpdesk, maar op het moment is het echt een grote ramp daar. Eerst 15 minuten in de wacht en dan evrteld krijgen dat je een andere nummer moet bellen.

Daarna nog 25 minuten in de wacht en net wanneer je nog 2 wachtende voor je hebt wordt de verbinding verbroken 8)7

NU weer ontopic :)

Alles staat volgens mij goed ingesteld.

heb extra mx record toegevoegd met lagere prioriteit.

code:
1
2
3
4
 MX 10 mail.servertje.com       
 MX 20 mailrelay.planet.nl

mail.servertje.com gaat naar ip van m'n adsl aansluiting..

Ik krijg alleen als ik een mailtje naar mezelf probeer te versturen via de mailserver van m'n hosting provider (quickhost) continu een mailtje terug.

Dit bericht namelijk:

code:
1
2
3
195.121.6.34 does not like recipient.
Remote host said: 550 5.7.1 <jos@servertje.com>... Relaying denied
Giving up on 195.121.6.34.

Volgens mij ligt het aan de mailrelay van planet, maar ik heb geen idee wat ik zou moeten veranderen....

[ Voor 3% gewijzigd door cue op 03-01-2003 23:12 ]

Verwijderd

Lijkt mij niet in de mailrelay van planet te zitten. Deze werkt goed. Ken een aantal mensen die hier ook gebruik van maken en deze hebben nergens last van.
Denk toch echt dat je het in je eigen instellingen moet zoeken.

• cue
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 20:52:
Lijkt mij niet in de mailrelay van planet te zitten. Deze werkt goed. Ken een aantal mensen die hier ook gebruik van maken en deze hebben nergens last van.
Denk toch echt dat je het in je eigen instellingen moet zoeken.
Misschien zou je die mensen linkje van dit topic kunnen geven, misschien kunnen die zien waar de fout zit...

volgens mij heb ik alles ingesteld zoals hier beschreven staat:

http://web.planet.nl/net.speed/spamout.html

• cue
Heb inmiddels ook al met Zonnet webmail proberen te verzenden maar krijg dan deze foutmelding terug..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Reporting-MTA: dns; smtp03.zonnet.nl
Received-From-MTA:dns; localhost (10.170.1.43)
Arrival-Date: Fri, 3 Jan 2003 21:24:03 +0100

Remote-Recipient: rfc822;<jos@servertje.com>
Diagnostic-Code: smtp;551 SMTP-Deliver:BadRecipient
Action: failed 
Status: 5.1.6
Remote-MTA: DNS;mailrelay.planet.nl
Last-Attempt-Date: Fri, 3 Jan 2003 21:27:43 +0100

Edit: Ik kom er net achter als ik mail verzend via mail.planet.nl dat de mail wel netjes op m'n eigen mailserver aankomt. Lijkt dus dat andere smtp servers geen toegang hebben tot mailrelay van planet ofzo?

Ik ben nu helemaal de draad kwijt moet ik zeggen....

Kan het komen door dns chache van die mailrelay server van planet ofzo?

[ Voor 30% gewijzigd door cue op 03-01-2003 23:12 ]

• cue
Heb net eindelijk contact gekregen met de planet helpdesk..

eerste reactie: WAT EEN EIKELS!

Krijg iemand aan de lijn die echt de balle verstand ergens van heeft..

Verteld me vervolgens dat er ook niemand is die me kan helpen, alleen bij de business desk, en daar moet ik weer een extra abbo voor afsluiten.

Daarna vraag ik of ze dan niet gewoon voor mijn ip alleen poort 25 open kunnen zetten en dat ze des noods zo vaak checken als ze willen of het geen open relay server is. Daar valt hij terug op de policy die ze voeren, dat dat niet mogelijk is.

Ik zit dus helemaal vast :( Enige oplossing is volgens mij nu nog naar XS4all gaan, alleen ben ik dan minimaal 5 weken m'n adsl aansluiting kwijt :(

Heeft iemand hier nog een andere oplossing?

Ik snap ook niet waarom planet bijna als enige dit doet en dan ook nog geen uitzondering wil maken voor klanten die wel graag die poort open willen hebben.... ZUCHT..

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Cue schreef op 03 januari 2003 @ 22:11:
[...]WAT EEN EIKELS!
[...]
Kwenie hoor, maar als je je vantevoren niet informeert over de abonnementsvoorwaarden, is het volges mijn niet de leverancier die de eikel is...
Heet je Sjors? >:)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• cue
Brahiewahiewa schreef op 03 januari 2003 @ 22:17:
[...]

Kwenie hoor, maar als je je vantevoren niet informeert over de abonnementsvoorwaarden, is het volges mijn niet de leverancier die de eikel is...
Heet je Sjors? >:)
Aan de ene kant moet ik je gelijk geven, alleen wist ik op het moment dat ik m'n abbo af ging sluiten wist ik nog niet dat ik een eigen mail server wou gaan draaien.

Daarbij heeft planet het ook wel flink weggewerkt op z'n site.

Maar liever nu weer ontopic... Want die mailrelay zou namelijk goed moeten werken.

Nu kunnen namelijk alleen mensen die smtp van planet gebruiken me mailen...

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Klopt, vrees ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
C:> telnet mailrelay.planet.nl. 25
220 smtp28.wxs.nl ESMTP Sendmail 8.12.6/8.12.1; Fri, 3 Jan 2003 22:20:48 +0100
HELO LOCALHOST
250 smtp28.wxs.nl Hello brahiewahiewa.hutsefluts.nl, pleased to meet you
MAIL FROM: <spam@hutsefluts.nl>
250 2.1.0 <spam@hutsefluts.nl>... Sender ok
RCPT TO: <jos@servertje.com>
550 5.7.1 <jos@servertje.com>... Relaying denied
QUIT

De mailserver van planet doet kennelijk alleen intern relayen; een bugje in het relay script, lijkt me. Of misschien moet er iemand bij planet jouw servertje.com domain in een lijstje opnemen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• cue
Ja, maar meer mensen gebruiken op dit moment toch die mail relay.. kan me toch voorstellen dat die mail willen ontvangen vanuit heel de wereld en niet alleen van abbonees van planet.

Dus misschien kunnen mensen die die mailrelay gebruiken kijken wat hier niet klopt...

Edit: Ik kom net deze site tegen: http://sambar.polie.nl/poort_25_is_geblokkeerd.htm

Er moet dus wel een truuk zijn om die beveiliging van planet te omzeilen, vind het namelijk echt zwaar verrot gewoon.

Opzeggen heb ik al uitgesloten 5 weken zonder is niet haalbaar hier :)

Verder kan ik niemand planet aanraden je krijgt alleen maar minder voor hetzelfde of meer geld :(

[ Voor 42% gewijzigd door cue op 04-01-2003 00:49 ]

Verwijderd

QMTP , kan je een en ander mee regelen, is ook over gesproken in de topics, toen @home poort 25 dichtgooide.
Maar hoe het verder werkt , weet ik niet. Ik haal nu gewoon via pop op, maar verstuur zelf via eigen mailserver. Ik neem aan dat dat nog steeds mogelijk is voor je.

• cue
ja kan inderdaad wel een catchall account maken en die dan ophalen, alleen vind ik dat niet helemaal top werken.

Je ben toch elke minuut op nieuwe mail aan het checken.

Daarom liever de oplossing van de mailrelay of een andere manier zodat je mx op een andere port kan krijgen.

• cue
Jaaaaa.. de mailrelay werkt :D

Ik heb er niets aan veranderd, is dus toch een dns cache ergens geweest die nog geupdate moest worden :D

Het werkt nu in ieder geval, echt ideaal is het nog niet.

Dus nu maar zoeken naar een beter oplossing.. :)

• cue
foutje... sorry
Pagina: 1