In de BIOS kan ik mijn processor op 1235/16672083 laten draaien als ik hem op 2083 Mhz zet dan komt bij de info te staan dat dit alleen kan als je geheugen hebt dat sneller is dan 333Mhz hoe kan ik er achter komen hoe snel mijn geheugen is en wordt de procesor dan niet te warm? standdard staat hij op 1667Mhz iik heb een AMD Athlon XP 2000+ en 512MB DDR geheugen, hoop dat iemand weet of dit kan want er zit toch wel veel verschil tussen!
Verwijderd
de XP2000+ is gewoon 1667 MHz
als die hoger is, is die overclocked
als die hoger is, is die overclocked
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 18:06 ]
Blijkbaar wordt je FSB omhoog gegooit en moet je geheugen in dit geval dus op 333MHz (ddr) kunnen draaien.
Als je multiplier omhoog kan dan heb je geen overclock op je geheugen nodig (unlocked processor).
Als je niet van plan ben deze te unlocken heb je geheugen nodig dat die snelheid aan kan.
En ja je processor wordt warmer ... maar is op te lossen door goede koeling op je processor en in je kast.
Als je multiplier omhoog kan dan heb je geen overclock op je geheugen nodig (unlocked processor).
Als je niet van plan ben deze te unlocken heb je geheugen nodig dat die snelheid aan kan.
En ja je processor wordt warmer ... maar is op te lossen door goede koeling op je processor en in je kast.
[ Voor 16% gewijzigd door VisionMaster op 03-01-2003 18:20 ]
I've visited the Mothership @ Cupertino
als ik de processor op manual zet dan kan ik de multiplier verhogen maar waar moet die dan op staan staat nu volgens mij op 12.5x en waar staat het gatal achter pc voor bij geheugen? b.v. pc2100/pc2700/pc3200 is dit dan 2100Mhz/2700Mhz/3200Mhz dat lijkt me wel een beetje erg snel!
Dit zijn overclock basics, daarvoor kan ik je van harte de Frequently Asked Questions DOC (laatste update 13-11-02) maar ook de Abbadon in "Technische PMG FAQ: Geheugen" aanbevelen. Neem ze eens door en je krijgt een idee waarom er bepaalde zaken 'geëist' worden
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dit topic is gesloten.
![]()