netwerkprinter instellingen in klein netwerk

Pagina: 1
Acties:

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:35
Ik heb hier als server staan een PII400 met 256mb en W2K
daaraan zit een Xerox M750 printer.
die is normaal geinstalleerd en gedeeld.
Nu print ik vanuit andere pc's naar die pc. Dit zou sneller moeten gaan volgens mij. Nu zie ik het statusvenster veel te lang(op de andere pc's) en is die pc er druk mee.
Volgens mij moet het zo in te stellen zijn dat de prinopdracht veel sneller weg is.

Instellingen op de andere pc's (W2K)
Poorten LPT1 Printerpoort
geavanceerd: altijd beschikbaar; adrukdoc's in wachtrij plaatsen en afdrukken zodra de laatste pagina in de wachtrij is geplaatst.
Afdrukprocessor: X750S ; RAW

Wat moet ik doen om de printopdracht sneller richting de server te krijgen?

tnx.

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Dikke spool instellen ?
of zeg ik nou wat stoms ?
welke versie van win2k is het ? server/proffesional ?

Verwijderd

the noise schreef op 03 January 2003 @ 18:01:
Nu print ik vanuit andere pc's naar die pc. Dit zou sneller moeten gaan volgens mij.
Waar baseer je dit op? Omdat het een snellere PC is? De printopdracht wordt geformuleerd op de werkpc, en dan pas verstuurd via het netwerk.

Als de printer aan het netwerk hangt, begint dat ding gewoon te rammelen,
als het via een tussenliggende pc gaat, moet dat net zosnel gaan als je vanaf die tussenliggende pc print of vanaf een ander werkstation.
Want als je print vanaf de pc waaraan de printer hangt en het gaat snel, dan staan de instellingen toch ok? Daarmee kun je altijd experimenteren via de 'try and error methode'

Een langere spool instellen geeft alleen maar een wachttijd, en heeft alleen zin als de printer wat ouder en trager is. (kweet niet hoe oud een Xerox M750 is)

Daarnaast altijd een kwestie van juiste en de recentste drivers e.d.

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:35
ik heb onlangs de ervaring opgedaan dat de printopdracht op een werkpc snel verstuurd kan worden naar de server. De server 'verwerkt' de printopdracht dan zeg maar. De server is er dan dus veel langer mee bezig dan de werkpc.

Komt iemand die ervaring bekend voor?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 14:09
the noise schreef op 03 januari 2003 @ 18:01:
...Instellingen op de andere pc's (W2K)
Poorten LPT1 Printerpoort
geavanceerd: altijd beschikbaar; adrukdoc's in wachtrij plaatsen en afdrukken zodra de laatste pagina in de wachtrij is geplaatst.
...
Hier zit het probleem natuurlijk. Je moet niet wachten totdat de laatste pagina in de wachtrij is geplaats, maar meteen beginnen met afdrukken...
Als het goed is zit zo'n optie er ook bij :)
the noise schreef op 04 January 2003 @ 11:32:
ik heb onlangs de ervaring opgedaan dat de printopdracht op een werkpc snel verstuurd kan worden naar de server. De server 'verwerkt' de printopdracht dan zeg maar. De server is er dan dus veel langer mee bezig dan de werkpc.

Komt iemand die ervaring bekend voor?
Lijkt me niet echt nodig. De huidige multi GHz PC's zijn zo verschrikkelijk snel, dat een printopdracht processen aan de client kant niet echt veel tijd in beslag neemt.

Ik heb hier een Linux doos als printerserver met W2k als client. Zodra ik bij een simpele printjob op "print" druk, reageert het mechaniek van de printer in minder dan 0,5 seconde...
Binnen die 0,5 seconde is de job geprocessed door de client, over netwerk naar de server gestuurd, daar in de printqueue geplaats om vervolgens over een (slome) parallelle kabel naar de printer gestuurd te worden. Vervolgens moet de printer de printopdracht ook nog een processen om vervolgens met mechaniek aan te sturen...

[ Voor 52% gewijzigd door GarBaGe op 04-01-2003 11:46 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD