mijn gewone cdspeler heeft de laatste tijd steeds meer moeite met afspelen van cd's. Dus ik dacht dan ga ik hem schoonmaken, maar toen realiseerde ik mij dat ik helemaal geen verstand heb van die apparaten. Er staat namelijk op zo'n grote gele sticker dat het gevaarlijk kan zijn. Mijn vraag: is het mogelijk om zelf dat ding te openen en schoon te maken, en hoe moet ik dan te werk gaan.
Anoniem: 1795
Heb je al eens zo'n schoonmaakcd met van die kutmuziek geprobeerd, dat wil nl. ook wel eens helpen.
ja, maar dat werkte maar voor heel even, en toen begon de ellende weer. Ik kan nu zelfs nieuwe cd's niet eens meer draaien
Als je echt niet weet wat je doet, doe het dan ook echt niet.
Als je echt geen geld hebt om een nieuwe te kopen, en je heb je cd(rom) speler echt nodig, doe er dan ook nix aan.
Dat waren dan de waarschuwingen vooraf
Is die 'gewone' cd-speler zo'n los geval in een stereo toren? Dan kan je heel simpel gewoon openschroeven (vergeet niet de stekker uit het stopcontact te halen) en dan met glassex (oid) de lens schoonmaken. Tis het proberen waard, en bij mij heeft het geholpen (ook een 'gewone' cd-speler uit een stereo toren).
Als je echt geen geld hebt om een nieuwe te kopen, en je heb je cd(rom) speler echt nodig, doe er dan ook nix aan.
Dat waren dan de waarschuwingen vooraf
Is die 'gewone' cd-speler zo'n los geval in een stereo toren? Dan kan je heel simpel gewoon openschroeven (vergeet niet de stekker uit het stopcontact te halen) en dan met glassex (oid) de lens schoonmaken. Tis het proberen waard, en bij mij heeft het geholpen (ook een 'gewone' cd-speler uit een stereo toren).
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Heb je al eens zo'n schoonmaakcd met van die kutmuziek geprobeerd, dat wil nl. ook wel eens helpen.[/quote]Zou ik niet doen, die dingen doen vaak meer slecht dan goed. In sommige gevallen helpt het wel(wat). Maar je kunt je lens er wel mee beschadigen.
Mijn advies is dan ook, openschroeven die zooi, en met de hand schoonmaken (zoals mijn buurman hierboven ook al aangaf)
Mijn advies is dan ook, openschroeven die zooi, en met de hand schoonmaken (zoals mijn buurman hierboven ook al aangaf)
het is niet zo dat ik helemaal niet weet wat ik doe. Maar ik maakte me een beetje zorgen om die waarschuwingsstikker achterop. Het is dus wel veilig om gewoon dat ding open te maken en de lens schoon te maken?
het is trouwens een hele oude sony cdp 195, gewoon zo'n component
het is trouwens een hele oude sony cdp 195, gewoon zo'n component
Anoniem: 5820
Die gele sticker zal wel zeggen dat er een Klasse 1 laser in zit. Nou, die laser doet niets zolang de stekker uit het stopcontact is.
Precies, deze stickers geven aan dat het gevaarlijk is het apparaat open te schroeven vanwege de lens/laser! Maar: "Stekker eruit" en je kan beginnen met openschroeven.
20*350ZO45°
idd, stekker eruit en openschroeven. Dan met een wattenstaafje gedrenkt in spiritus voorzichtig het lensje schoonmaken. Het lijkt alsof er geen vuil afkomt (tenzij je rookt) maar daarna speelt ie alle cd's weer. Als die sony speler trouwens moeite heeft met "opspinnen" van de cd (je hoort dan heel de tijd klikjes omdat de cd niet goed gaat draaien) dan is de afstand cd->laser niet juist meer. Heb ik ook ooit gehad met een oude sony speler, dat is iets moeilijker op te lossen.
Suc6 ermee!
Suc6 ermee!
hmmm... ik heb het nu geprobeerd met een wattenstaafje met glassex, dat werkt dus niet. moet morgen even met spiritus proberen...
En gaat de cd wel gelijk draaien als je er 1 instopt? Of hoor je dat klikkende geluid wat ik in mijn vorige post zei?
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Die gele sticker zal wel zeggen dat er een Klasse 1 laser in zit. Nou, die laser doet niets zolang de stekker uit het stopcontact is.[/quote]Hehehehehe!!, das HUMOR
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 17:34 schreef pianoman het volgende:
hmmm... ik heb het nu geprobeerd met een wattenstaafje met glassex, dat werkt dus niet. moet morgen even met spiritus proberen...[/quote]Werkt dat niet, dan kan je het proberen met alcohol (70% oid), werkt bij mij altijd perfekt.
hmmm... ik heb het nu geprobeerd met een wattenstaafje met glassex, dat werkt dus niet. moet morgen even met spiritus proberen...[/quote]Werkt dat niet, dan kan je het proberen met alcohol (70% oid), werkt bij mij altijd perfekt.
uibeltje> hij doet gewoon alsof er niks aan de hand is, maar dan naa een paar seconden spelen dan gaat ie opeens overslaan naar een minuut verder en weer een stukkie terug.
Ik heb hier nog een fles met hele vieze storh rum(80%). ik neem aan dat ik het daar beter niet mee kan doen.
Ik heb hier nog een fles met hele vieze storh rum(80%). ik neem aan dat ik het daar beter niet mee kan doen.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 00:16 schreef pianoman het volgende:
uibeltje> hij doet gewoon alsof er niks aan de hand is, maar dan naa een paar seconden spelen dan gaat ie opeens overslaan naar een minuut verder en weer een stukkie terug.
Ik heb hier nog een fles met hele vieze storh rum(80%). ik neem aan dat ik het daar beter niet mee kan doen.[/quote]die rum zou ik idd niet gebruiken nee, da's om op te drinken
misschien toch een electronische storing. Tijd voor een nieuwe?
Ik heb hier nog een fles met hele vieze storh rum(80%). ik neem aan dat ik het daar beter niet mee kan doen.[/quote]die rum zou ik idd niet gebruiken nee, da's om op te drinken
misschien toch een electronische storing. Tijd voor een nieuwe?
t'is al heel lang tijd voor een nieuwe, hij is geloof ik al een jaar of 10 oud... maar het geld....
Kijk is naar de kleur van de laser als deze al erg donker is is ie versleten,gebeurt heel vaak vooral bij sony.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 09:09 schreef Jur het volgende:
Kijk is naar de kleur van de laser als deze al erg donker is is ie versleten,gebeurt heel vaak vooral bij sony.[/quote]ik zou niet in een laser van een cd speler kijken, is nie gezond.
En om die te kunnen zien moet je erg dichtbij kijken (is toch maar 1 mW ofzo)
Ik heb nog 3 cd spelers op zolder staan, kopen
Kijk is naar de kleur van de laser als deze al erg donker is is ie versleten,gebeurt heel vaak vooral bij sony.[/quote]ik zou niet in een laser van een cd speler kijken, is nie gezond.
En om die te kunnen zien moet je erg dichtbij kijken (is toch maar 1 mW ofzo)
Ik heb nog 3 cd spelers op zolder staan, kopen
Pagina: 1