[KDE, XFree86] Lege desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Borkdude
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 12:01
Ik heb net KDE geinstalleerd en mijn X omgeving werkt nu eindelijk prima (na een hele tijd gekloot te hebben om mijn cordless Mouseman aan de praat te krijgen) op een klein dingetje na:

Als ik inlog dan verschijnt er alleen een achtergrond en geen functionele desktop zeg maar. Het enige wat ik kan doen is ctrl+alt+backspace om opnieuw proberen in te loggen. Het vage is dat er in de homedirs wel Desktop directories met inhoud zijn. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Bij de eerste keer inloggen verscheen er wel een desktop waarin ik eerst een paar dingen moest beantwoorden, zoals in welk land ik zat etc.

Verwijderd

Probeer de .kde dir in je home dir eens te hernoemen en start dan X opnieuw. Verder is het wel handig als je even meldt met welk OS/versie en KDE versie je werkt.

• Borkdude
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 12:01
offtopic:
Wat vaag, ik zie mijn eigen posts niet meer. Vandaar ook die dubbelpost... en Internet Explorer blijft crashen terwijl ik dit forum bekijk. Ik word gek!
.

Verwijderd

Borkdude schreef op 03 January 2003 @ 18:21:
offtopic:
Wat vaag, ik zie mijn eigen posts niet meer. Vandaar ook die dubbelpost... en Internet Explorer blijft crashen terwijl ik dit forum bekijk. Ik word gek!
.
[flame]
Gebruik dan ook geen Internet Explorer >:)
[/flame]

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 14:11

Arioch

<geek>

$updatedb
$locate startkde
$echo "xinit /pad/naar/kde/startkde -- :0" > ~/.xinitrc
$startx

veel plezier :)