MSI KT3 Ultra ARU --> Na plaatsing XP 2600+, mobo dood

Pagina: 1
Acties:

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Zoals de topic al zegt, m'n mobo functioneerd niet meer (zwart scherm, alle D-leds rood).

Het volgende is gebeurt, ik heb m'n XP 2000+ geupgrade met een 2600+.
Alles leuk en aardig, totdat ik de CPU eraf haal en de 2600+ erop gezet had.

Totaal geen videosignaal en alle D-Leds rood.

Dit is dus nog steeds zo toen ik de vorige CPU er weer op deed :'(
Heb alle hardware vervangen (andere videokaart, mem e.d.), maar probleem doet zich nog steeds voor. En de BIOS recovery tool is (zoals gewoonlijk) niet mogelijk doordat ie niet opstart.

Ik moet erbij zeggen dat de BIOS is geupgrade naar v5.6 (XP 2400+/2600+ Support) voor de verwisseling. De koeling zit er perfect op en geen afgebrokkelde core of iets dergelijks.

Is dit duidelijk een dood mobo? :? :'(

[ Voor 16% gewijzigd door pSycho-Y2K op 03-01-2003 17:41 ]

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:19
Probeer eens een ander mobo om je CPU's te testen. Dan weet je zeker dat hij dood is. Mocht dat wel zo zijn dan moet je gewoon naar de winkel stappen waar je hem gekocht hebt en garantie / RMA claimen.

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Heb je je mobo getest nadat je de bios heb geflashed of niet?

Zo nee -> bios denk fucked, opsturen
Zo Ja -> Gaan je fans draaien, heb je niet de spoortjes naast de koeler gemold, enz. enz.

edit:
D-leds rood, je fans draaien dus, sla dat sukje maar over

[ Voor 19% gewijzigd door Rempage0611 op 03-01-2003 20:37 ]

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:39

seninha

god's right foot

Weet je zeker dat je mobo deze CPU ondersteunt. Ik wou namelijk met m'n huidigen (K7T266pro2a-RU ) XP2400+ draaien maar dat gaat dus niet.

Wat je wel kan doen als dat goed zit ff de koeler er af halen plus CPU en dan alles weer opnieuw installeren. Had ik namelijk gisteravond het zelfde probleem. Moest m'n XP1800 vervangen voor een Duron 1300 (ivm doorverkopen) en toen kreeg ik dus ook 4 rode led's.

Hoop dat het help :)

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Bios al gereset? Zo ja: als je je bios met een flop hebt geflashed moet je die flop in je pc stoppen en ctrl+home en de pc aanzetten.
Als je dan vier piepjes hoort is je bios weer ok.

Verwijderd

ehm de kt3 draait gewoon ook op 166 mhz fsb voor de proc hoor, loopt het synchroon met het geheugen wat lekker wat snelheid oplevert, het mobo ondersteunt de proc wel iig, maar een bios update zou niet misstaan.

doch heb ik even op de msi site gekeken en blijkbaar ondersteunt deze msi geen procs boven de 2100

Support Socket A (Socket 462) for AMD® Athlon™/Athlon XP
/ Duron™ processor
- Support 600MHz up to 2100+ MHz processor and higher

hmm ik vind het iig vaag, ik had wel verwacht dat dat ding dat dus wel aankon..

updatje ik heb ff bij de bios gekeken en ja toch hij ondersteunt het wel na een bios update!!

Dus doe je ouwe proc terug, update je bios, wanneer hij reboot pc uit die nieuwe proc erin en gaan met die banaan.

Dit staat bij de bios update..

-Fixed WinXP EventViewer ACPI error
-Support XP2400+ & XP2600+ CPU

Maar dus nog even eerstje ouwe proc proberen, en als tie dan nog steeds niets doet dan is je mobo denk overleden.Opsturen dan maar of terug brengen.

suc6

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 23:50 ]

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 19:41

Nick Name

SinFest!

En een 'cmos clear' mocht ook niet baten??? (als je het wil proberen, zie pagina 2-27 van je manual).

En ThaMan: da's precies de tekst die ook in de papieren handleiding staat (versie 1.0). Ik kan mij voorstellen dat met de originele bios dat idd de max is, maar het is niet ongebruikelijk dat met een nieuwe bios ondersteuning voor nieuwere cpu's mogelijk wordt.

Edit: okay ThaMan, ik zie dat je het zelf inmiddels al hebt gezien :)

[ Voor 13% gewijzigd door Nick Name op 03-01-2003 23:51 ]

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Heel veel nuttige suggesties bij Hangen en opstartproblemen onderaan de Technische PMG FAQ
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 23:41:
ehm de kt3 draait gewoon ook op 166 mhz fsb voor de proc hoor, loopt het synchroon met het geheugen wat lekker wat snelheid oplevert, het mobo ondersteunt de proc wel iig, maar een bios update zou niet misstaan.
En die KT3 doet geen 166Mhz FSB, en die Athlon XP 2600+ draait standaard nog op 133Mhz fsb.

Oh ja, trek ook eens de stekker eruit, druk op de aanknop, doe de stekker er weer in en probeer nog eens. Was bij mij nodig nadat ik een cmos clear gedaan had :z

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Vaak is het zo dat die snellere CPU sowieso op dat bord kan, zolang het ermaar een uit dezelfde serie is. Die 'Bios-updates' is vaak niet meer als ervoor zorgen dat je tijdens het booten ook de juiste CPU-aanduiding te zien krijgt, meer niet.

Je geeft aan dat het BIOS geupdate is, dus daar kan het niet aan liggen. Probeer het systeem even zo kaal mogelijk (alleen mobo+cpu+vga) om te kijken of hij dan wel boot. Op die manier sluit je zaken als je voeding uit (een 2600+ vraagt meer dan een 2000+).

Bekijk de CPU goed, is het ding helemaal in tact, check ook je vorige CPU even.

In mijn ervaring helpt het in dit soort situaties om alles uit elkaar te halen, schoon te maken, contactpunten even met alcohol, en dan alleen de hoognodige onderdelen stevig en goed in elkaar.

Doet hij het daarna nog niet, controleer je CPU-s eens in een ander systeem (laat die 2600 in de winkel controleren, 't ding is toch nieuw?).

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Heb nu een Aopen AK77-8XN plank, deze pakt de CPU prima, maar nu doet IDE#2 vaag :( (zie m'n nieuwe topic).

Ben de bon kwijt van de MSI KT3 Ultra ARU :'( Hoe kan ik 'm zonder bon toch nog bij MSI Nederland laten repareren?

[ Voor 6% gewijzigd door pSycho-Y2K op 04-01-2003 22:19 ]

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 17:48

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik ben sinds vandaag de gelukkige eigenaar van de combo KT3 Ultra 2 en een XP2000+ Een hele verbetering mag ik wel zeggen. Mijn oude systeem was een Pentium 3 733 MHz.

Op de doos van mij mobo staat dat hij niet hoger dan een 2200+ ondersteunt. Misschien dat je teveel van je mobo hebt gevraagd. :?

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Stuur MSI een mailtje..als ze een NL vestiging hebben is de kans groot dat ze een nieuwe bios opsturen (had een abit met fukced bios en kreeg dit ook).
Weet alleen niet of je de Bios eraf krijgt want hij ziet er anders uit dan op mn Abit plank...
XP2600 had geen probleem mogen zijn.
[Edit]
Plank heeft officieel geen 166Mhz support (KT3Ultra) maar je schijnt m wel zo in te kunnen stellen id Bios heb ik gelezen..ergens.
Dus ook de XP2800 zou t moeten doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 23:00 ]

Pagina: 1