Toon posts:

Raar geluid uit boxen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik mijn versterker in de rear van mijn geluidskaart gestoken (C-Media onboard kaart) en heb al 2 keer bij het afsluiten van computer, of in slaapstand zetten een raar geluid. Het is zoiets als een laser schot zoals in de Star Wars films. Ik denk dat het condensators zijn die ontladen, maar welke?? Ohja, en na dat "Star Wars schot" komt er ook redelijk hard een gezoem uit.

Voor iemand gilt:
-ja ik heb mijn computer geaard
-en ja ik heb mijn versterker geaard
-nee, ik heb niet gezocht, ik wist simpelweg niet wat ik moest zoeken
-en nee, mijn geluidskaart is nu (nog) niet naar de kleurpotloten

Kan iemand mij helpen???

Verwijderd

Toch een probleen met aarding denk ik, Bij mij is trouwens niks geaard en heb geen brom :)

Verwijderd

bij mij is alles geaard en ik heb ook geen brom

duh 8)7 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 17:38 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
probeer is je versterker en je pc volume heeeeeel hoog te zetten, en open dan is een paar bestandjes (geen muziek)

hoor je dan ruis enzo? dat had ik met mijn C-media onboard ding.. :S je kon de hd horen ratelen. overspraak tussen de koperbaantjes

je doet er echt niks tegen. je kan het hoogstends verminderen door bijvoorbeeld je pc speaker en je mike niet alleen te dempen maar ook omlaag te zetten. windows heeft dat niet helemaal in orde

je zou eerst je versterker uit kunnen doen natuurlijk ;)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• BasieP
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 17:36:
Toch een probleen met aarding denk ik, Bij mij is trouwens niks geaard en heb geen brom :)
hij is duidelijk geweest met zijn aarding post dan niks..
geld ook voor richardb

Verwijderd

weet je zeker dat de kabeltjes goed zitten???

dat ging effe over die post boven mij die vond ik nogal vaag

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 17:40 ]

Verwijderd

BasieP schreef op 03 januari 2003 @ 17:38:
[...]

hij is duidelijk geweest met zijn aarding post dan niks..
geld ook voor richardb
Kan je wel zeggen, maar een vriend van me had ook een enorme brom als hij z'n pc uitzet. Alles geaard dus! Toen hij z'n pc op een niet geaarde stekkerdoos aansloot was het weg.

Post jij dan niks...
:|

• BasieP
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 17:53:
[...]
Kan je wel zeggen, maar een vriend van me had ook een enorme brom als hij z'n pc uitzet. Alles geaard dus! Toen hij z'n pc op een niet geaarde stekkerdoos aansloot was het weg.

Post jij dan niks...
:|
had dit dan in die post gezet.
en dat post dan niks van jouw slaat nergens op. (ja een flame maargoed)

anyway dan heeft die vriend van jouw zijn aarde voorzien van spanning (hij moet zijn apparaten checken)

en ik neem aan dat de kabeltjes goed zitten als hij er wel normaal geluid uit krijgt

Verwijderd

Topicstarter
Ja alle kabeltjes zitten goed, en ik krijg als ik het op het luidste zet een gezoem, maar dit is maar in korte perioden. Ik heb ook vergeten te zeggen dat de kabel onder mijn monitor ligt. Ik heb hem verlegd en het gezoem blijft nog altijd, als het op het luidste staat. Maar zou dit een reden kunnen zijn voor dat geluid bij het afsluiten/afmelden. Want als ik afsluit/afmeld komt mijn scherm op standby te staan...

Verwijderd

Niet via 1 of andere manier de kabel van de tv aangesloten op de gehele keten?

Verwijderd

andere drivers ??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 21:50 ]

Verwijderd

Als ik mijn PC afsluit, krijg ik ook zo'n "Star War's knal" (allemaal versterkers en luidsprekers
aangesloten op een Game Surround Fortissimo III) maar geen gebrom daarna. Ik vind die knal juist leuk (vergeet ik tenminste niet mijn subwoofer weer uit te doen ;). Ook ik vraag me
af of het door geaardheid komt. TV heeft er in ieder geval niets mee te maken, want ik heb
geen TV op mijn kamer...

Verwijderd

Topicstarter
Nu is mijn versterkertje kapot dusja, ik heb ook geen starwarsknal meer ;)

Verwijderd

daar had mijn onboard :r kaart ook last van :r

soundblaster live er ingepatst en nergens meer last van :)

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 17:37:
Nu is mijn versterkertje kapot dusja, ik heb ook geen starwarsknal meer ;)
Hoe krijg je dat nou voor elkaar?

Verwijderd

Topicstarter
insan1ty schreef op 12 januari 2003 @ 18:04:
[...]

Hoe krijg je dat nou voor elkaar?
Niet moeilijk, gewoon de eindtrappen opblazen door kei harde muziek op te zetten
zie versterker kapot, hoe op te lossen?

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 15:59
Tsja, ik zou eens een ander kaartje proberen.

Weet niet waarom, maar heb nooit zo'n vertrouwen in onboard - spullen.

Verwijderd

Topicstarter
Dirtbiter schreef op 12 januari 2003 @ 21:10:
Tsja, ik zou eens een ander kaartje proberen.

Weet niet waarom, maar heb nooit zo'n vertrouwen in onboard - spullen.
??????? Mijn geluidskaart is niet kapot het, het is mijn versterker aan mijn geluidskaart

Goe bezig :P

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Het probleem is nu niet heel toevallig opgelost als je er een andere versterker op aansluit ? :P

Heb je trouwens vanaf je versterker ook weer een draadje naar je pc terug lopen (naar de line in van de pc)? Om geluid vanaf de versterker met de pc op te nemen.
Dat kan ook gebrom geven als het in een lus verbonden is, misschien gaat de demping uit van de line in wanneer je pc uit gaat.

En het blijft C-Media he ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het blijft, ik heb ook geen draadje naar de line in. Ik denk dat het te maken heeftn met het ontladen van de condensators in mijn beeldschem als ik het uitzet, of zoiets. Alhoewel, nee ik weet niet aan wat het ligt. Met een andere versterker lukt dit ook, dat geluid, dus het ligt wel degelijk aan de computer of aan de verbinding he, zal misschien even het draadje inpakken met aluminiumfolie... >:) ;)
Pagina: 1