[vb6] Windows XP en VB6 buttons hebben geen windows xp stijl

Pagina: 1
Acties:

• DarkSilence
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
In mijn programma's die ik programmeer in VB6 gebruik ik gewoon de standaard buttons van VB6. Ik draai Windows XP. Maar de buttons zien er niet uit zoals bij andere applicaties. Mijn button is zoals de stijl van win9x en niet in de windows xp stijl. Ligt dit aan Visual Basic 6? Is dit in VB.net ook zo?

VB heeft waarnschijnlijk in een dll bestandje opgeslagen hoe de buttons er uitzien. Waar slaat visual basic alle standaard controls op? in de Visual Basic Virtual Machine? Dit heb je nodig dacht ik om een vb programma te draaien.

Hebben anderen dit probleem ook? Kun je dit verhelpen? Ligt dit aan Visual Basic 6? Is dit in VB.net ook zo?

Als iemand hier antwoorden opweet graag

W3designer.nl

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40
DarkSilence schreef op 03 January 2003 @ 17:14:

Hebben anderen dit probleem ook? Kun je dit verhelpen? Ligt dit aan Visual Basic 6? Is dit in VB.net ook zo?

Als iemand hier antwoorden opweet graag

In VB.NET is dit ook zo. Maar daar kan je dat omzeilen door een manifest file te maken waarin je specifieert dat die buttons een XP style moeten hebben in Windows XP

https://fgheysels.github.io/

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-08 14:46

LauPro

Prof Mierenneuke®

Hier was ik ook wel beetje naar op zoek alleen je moet dan wel alle controls bijwerken (listviews etc). Die hebben ook nieuwe styles gekregen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Maar van een aantal controls (TabView, ToolBar, etc.) kan je de stijl helaas niet goed krijgen :(. Dan moet je de oudere VB5 variant gebruiken, maar die kan weer veel minder.

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Ja hij maakt wel de buttons goed maar verneukt wel sommige andere dingen. Maar iets is beter dan niets. Dat microsoft zelf niet een update voor de vb controls schrijft. :?

Maar bedankt jongens :*) Mocht iemand weten hoe je het op een andere manier kan die mij misschien wat meer aanstaat graag!!!

W3designer.nl

Verwijderd

Als je goed zoekt kan je op www.pscode.com wel wat dingen vinden die het leven wat makkelijker maken. Er circuleren daar een aantal frame controls die die smerige zwarte randen oplossen. Maar voor de tabcontrols is (naar mijn weten) nog geen oplossing.

MS doet er niks meer aan omdat zij willen dat iedereen naar (VB).NET overstapt...

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Oké, ik zou wel eens gaan zoeken. Als iemand nog iets anders weet graag!!!

W3designer.nl

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 14:33:
MS doet er niks meer aan omdat zij willen dat iedereen naar (VB).NET overstapt...
Ja, maar zelfs als je .NET gebruikt, hebben uw controls nog geen 'XP style'.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1