Veranderingen die het ouderschap mee brengt?

Pagina: 1
Acties:

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Topicstarter
Hi all,
Ik ben bezig met de opleiding SPH aan de hogeschool r'dam.
Daarvoor zit ik nu aan een studietaak te werken waarvoor ik een interview moet doen met een ouder van een kind van 6 maanden tot 2jaar.

so far... np.

Nu stelt de opdracht dat ik dit interview in 2 delen moet doen waarvan een deel over een tweetal ontwikkelings aspecten van de baby/kind.
Ook geen probleem.

Maar nu moet het tweede deel over de veranderingen die het ouderschap met zich mee brengt gaan.
Hier staat dus helemaal niks over in het studie boek voor dit kwartaal. ;(
(de ontwikkeling van het kind, van DHR. Verhulst.)( :r :z zeer slecht geschreven boek imo)

Op google is zeer weinig concreets te vinden afgezien van het verantwoordelijkheid gevoel dat vergroot zou worden.
Aangezien ik zelf een 24jarige gozer ben zonder kids, heb ik hier zelf dus geen ervaringen mee.
dus alle hulp is welkom en uiteraard alle verduidelijking wil ik (mits gevraagd) geven.

Dus;
Als je zelf ouder van een kind bent dan zou ik zeer graag willen lezen wat voor jou nou de meest merkbare veranderingen zijn die het ouderschap voor jou heeft mee gebracht.
Alle serieuze reacties van mensen die iets zinnig bij te dragen hebben zijn uiteraard ook welkom.

[ Voor 1% gewijzigd door _Droopy op 03-01-2003 17:13 . Reden: damn topic typo. ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Verwijderd

Wat voor soort veranderingen,

- Psychologisch
- Fysiek
- Cultureel

En binnen welke afbakening?

• _Droopy

_Droopy

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 18:12:
Wat voor soort veranderingen,

- Psychologisch
- Fysiek
- Cultureel

En binnen welke afbakening?
Ik denk dat het met name over de psychologische veranderingen en de veranderingen in het dagelijkse leven gaat.

De opdracht is zo opgegeven;
"het interview heeft de volgende twee hoodfonderwerpen:
1)een tweetal ontwikkelingen van de baby/peuter
2)de ervaringen over de veranderingen die de rol van ouder met zich meebrengt."

Er wordt dus niet echt een duidelijke afbakening opgegeven. :?

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Verwijderd

Beste _Droopy,
wat een onduidelijke opdracht heeft die opleiding je gegeven zeg!
- Gaat het om de veranderingen als je het leven van het stel dat nog geen kinderen heeft vregelijkt met het(zelfde) stel dat wel kinderen heeft (die dus nu "ouders" zijn)?
- Of gaat het om de veranderingen die plaatsvinden in het leven van het stel ouders vanaf het moment waarop hun baby werd geboren totdat het kind 2 jaar is?

Pas als de vraag duidelijk is kan er antwoord op gegeven worden.

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:09
ik denk dat Droopy de volgende vraag probeert te stellen:

Wat zijn de veranderingen in het leven van de ouders?

De grootste veranderingen die ik op dat gebied heb meegemaakt zijn. Het verantwoordelijkheids gevoel en zeker ook je kijk op het leven zelf.

Ik vind dat mijn leven er een stuk rijker op is geworden en een stuk plezieriger.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

• _Droopy

_Droopy

Topicstarter
GrumpyGamerDad schreef op 03 januari 2003 @ 23:27:
ik denk dat Droopy de volgende vraag probeert te stellen:

Wat zijn de veranderingen in het leven van de ouders?

De grootste veranderingen die ik op dat gebied heb meegemaakt zijn. Het verantwoordelijkheids gevoel en zeker ook je kijk op het leven zelf.

Ik vind dat mijn leven er een stuk rijker op is geworden en een stuk plezieriger.
Ik denk ook dat dit de opgave zou moeten zijn jah.
Ik ben het er helemaal mee eens dat dit een zeer vage & onduidelijke opgave is;
Al helemaal voor een HBO opleiding, daar zou je toch iets hoger niveau verwachten... ik wel tenminste.

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-01 22:18

JustDutch

was ambtenaar :)

_Droopy schreef op 04 januari 2003 @ 23:18:
[...]
Ik denk ook dat dit de opgave zou moeten zijn jah.
Ik ben het er helemaal mee eens dat dit een zeer vage & onduidelijke opgave is;
Al helemaal voor een HBO opleiding, daar zou je toch iets hoger niveau verwachten... ik wel tenminste.
Misschien dat die HBO'er zich dus moet afvragen wat die met de opdracht kan. Wat moet hij doen om de opdracht op een juiste manier te voltooien. Misschien moet hij dan zelf grenzen stellen? Misschien is dit wel de vrijheid die de opdracht biedt?

Forza Mucca

• _Droopy

_Droopy

Topicstarter
JustDutch schreef op 05 januari 2003 @ 02:07:
[...]

Misschien dat die HBO'er zich dus moet afvragen wat die met de opdracht kan. Wat moet hij doen om de opdracht op een juiste manier te voltooien. Misschien moet hij dan zelf grenzen stellen? Misschien is dit wel de vrijheid die de opdracht biedt?
Zohw!!
Die's ook mooi jah....... da's een manier van kijken die ff de (half gesloten) oogies openrukt!!
Nice one! _/-\o_

hmmmm, jammer dat ik deze opdracht zo lang heb uitgesteld, nou moet ik um volgende week inleveren en moet ik deze tip helaas voor volgende opdrachten gaan bewaren....maar hij staat hier op m'n "things to remember" blaadje. B)

offtopic:
ik geloof dat dit ut eerste is dat ik (zij het indirect) geleerd heb via(?) deze opleiding :X

Verwijderd

Zo heb je in ieder geval toch IETS geleerd van deze opdracht! ;)

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-01 21:54

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Een week voor zo'n opdracht? Dat is niet echt veel hè...

Misschien dat ik je kan helpen? Mijn vriendin had namelijk al 3 kinderen, en ik heb dus in feite een "kant en klare" familie aangenomen. Maar die kinderen waren 5 (tweeling) en 11, dus dat valt niet echt in jouw 0-2 categorie denk ik...

Het ligt er dus aan wat je precies wilt weten. Wil je nou de eerste 2 levensjaren van het kind, of de eerste twee "ouderjaren" van de ouders bekijken?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1