[winXP] Gebruiker hidden maken.

Pagina: 1
Acties:

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 16:10
Na google en de search hier te hebben gebruikt, heb ik de oplossing voor mijn probleempje nog niet gevonden.....

In windows XP kun je accounts aanmaken met admin rechten.
Echter zijn deze altijd visible in de lijst met accounts, behalve het account 'Administrator'.

Ik wil nu een tweede account hidden maken, echter krijg ik dit niet voor elkaar.

Voor de duidelijkheid,
ik heb het over de lijst met gebruikers die je te zien krijgt als je XP opgestart is :)

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 17:10
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList

Daar een DWORD maken, met als naam de EXACTE naam van de user die je wil hiden, en die de waarde 0 geven.

offtopic:
Toch had ik dit wel met google gevonden hoor ;)

• theezeefje
heej tnx man !!! het werk !!!

Een probleempje wat ik nu ontdek.....
Als ik via ctrl+alt+del (2) inlog op een van deze accounts, en hij schiet in de screensaver,
dan moet je opnieuw inloggen.
Nu kun je niet met die users inloggen die hidden zijn :)
is dit gewoon een bug ? of is dit expres gedaan ?

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Zet het vinkje bij je screensaver met Welkomstvenster weergeven uit. Dan hoef je niet opnieuw in te loggen.

Omelette du fromage!

• theezeefje
dat begrijp ik, maar ik vroeg me meer af of dit een bug was, of juist de bedoeling ?

• DRvDijk
Zo'n soort probleem had ik ook.. Ik had de administrator-user hidden gemaakt (via het trucje dat ik in de eerste reply gaf). Nu ben ik ingelogd met een user, en die lock ik (windows-toets + L). Nu kan ik niet twee keer op ctrl+alt+del rammen om met de admin in te loggen. Dit heeft niet iets te maken met het aantal ingelogde gebruikers, maar met het locken van het account. Als ik een account uitlog, kan ik wel 2 keer ctrl+alt+del doen en inloggen met administrator (ookal zijn er nog meer mensen ingelogd). Wazigheid?

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
met tweakui (XP), kan je gewoon met een vinkje de user(s) hidden maken in het welkomst scherm

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• DRvDijk
Mwa, dat werktte dus weer net niet helaas.. Administrator stond uit, maar bleef verschijnen op de Welcome Screen

[ Voor 47% gewijzigd door DRvDijk op 06-01-2003 13:43 ]

Verwijderd

met tweak xp werkt het inderdaad ook heel eenvoudig.......shareware is zo te vinden...
Pagina: 1