Toon posts:

[CS] command voor in je cfg. wat ie elke ronde activeerd

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik haat het bij prodigy+aztec die buizen+bliksem steeds te horen.
Je kan dan "stopsound" in je console typen en dan hoor je ze niet, maar als de ronde afgelopuh is en opnieuw start dan moet je dat weer intypen |:( Ik weet het, naar console en pijltje omhoog en klaar. maar na een tijdje word dat heel irri :X

Weet iemand een command wat je in je config.cfg kan droppen en dat zich elke ronde activeerd?

Greetz,
Nydro

Verwijderd

is niet mogelijk. wat je bijvoorbeeld wel kan doen:
een script maken dat terwijl je je buydinggui uitzet tegelijkertijd stopsound doet.
dus in de vorm van:

bind "knop"
alias "+stilte" "slot10; wait; stopsound"
alias "-stilte"

dan sluit ie dus de buyshit uit en gelijk het geluid, aangezien je meestel iedere ronde wat koopt, gaat de boel uit.
kweet niet of de commands helemaal top zijn, ik heb een poos geen cs meer gespeeld

Verwijderd

Topicstarter
thx, zal ut ff proberen

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
Je zou het natuurlijk aan je buyscript kunnen binden, maar je kan ook gewoon een knop binden zodat je niet de hele tijd je console te voorschijn hoeft te halen :)
Als je 't' niet gebruikt zet je 'm gewoon daar op, elke ronde druk je gewoon op 't' en klaar is Nydro ;)

The devil is in the details.

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
voeg office/deur ff toe ;) maar bij buy is heel handig

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

Verwijderd

Topicstarter
tja.. zat ik zelf ook al aan te denken. maar wou ff weten of er een command voor was dat ik in mn cfg. kom zetten

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die bliksem is heel belangrijk in cs. Die gaat namelijk af 3 seconden nadat iemand op ene bepaald punt is geweest. Die moet je dus nooit weghalen :D

Wat ik wel heb gedaan is die krekels weggehaald door het geluid in je cs map te vervangen door een wavje zonder geluid :)

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
BIND "TAB" "+SHOWSCORES;TIMELEFT;STOPSOUND"

:)

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Peertje schreef op 04 januari 2003 @ 00:32:
Die bliksem is heel belangrijk in cs. Die gaat namelijk af 3 seconden nadat iemand op ene bepaald punt is geweest. ...
Hmm, interessant. Welk punt?

Verwijderd

dat zijn de zogenaamde soundtriggers, bij aztec bijvoorbeeld gaan ze af bij de double doors de stairs en de brug. ;)

• Rambo
  • Laatst online: 19-12-2024
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 16:39:
dat zijn de zogenaamde soundtriggers, bij aztec bijvoorbeeld gaan ze af bij de double doors de stairs en de brug. ;)
Daar had ik nog nooit van gehoord... Speel het spel ook pas 3 jaar ofzo ;)

Maar waar kan ik daar meer over vinden, zijn ze ook te vinden in andere maps?

Verwijderd

Topicstarter
Peertje schreef op 04 January 2003 @ 00:32:
Die bliksem is heel belangrijk in cs. Die gaat namelijk af 3 seconden nadat iemand op ene bepaald punt is geweest. Die moet je dus nooit weghalen :D

Wat ik wel heb gedaan is die krekels weggehaald door het geluid in je cs map te vervangen door een wavje zonder geluid :)
LOL wist ik ook niet. maare... na die 3 sec heb je allang door dat ze daar gepaseert zijn. of je bent al te laat om het door te hebben en je hebt je kop vol met lood.
:*)

Verwijderd

Topicstarter
unfor schreef op 04 januari 2003 @ 14:41:

Tja, :) zo kan het ook. hoef ik niet een aparte bind te makuh.

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 08:51
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 17:26:
is niet mogelijk. wat je bijvoorbeeld wel kan doen:
een script maken dat terwijl je je buydinggui uitzet tegelijkertijd stopsound doet.
dus in de vorm van:

bind "knop"
alias "+stilte" "slot10; wait; stopsound"
alias "-stilte"

dan sluit ie dus de buyshit uit en gelijk het geluid, aangezien je meestel iedere ronde wat koopt, gaat de boel uit.
kweet niet of de commands helemaal top zijn, ik heb een poos geen cs meer gespeeld
Waarom zo'n enorme commandline als het ook gewoon zo kan:
code:
1
bind "knop" "stopsound"

?

Aap!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
die laatste bind een knop specifiek aan 1 toets. met die eerste is het EN stopsound EN je doet je buymenu weg :)

• doak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik heb hem in me buyscript staan, koop elke ronde bijna wel armor daar staat het aangebind, en zo niet dan bind je het toch gewoon aan je score knoppie, die druk je toch 30 keer in :9

• ThaHandy
  • Laatst online: 23:00

ThaHandy

Discovery Channel

bind mouse3 stopsound ;)

Verwijderd

Topicstarter
doak schreef op 05 januari 2003 @ 02:24:
ik heb hem in me buyscript staan, koop elke ronde bijna wel armor daar staat het aangebind, en zo niet dan bind je het toch gewoon aan je score knoppie, die druk je toch 30 keer in :9
30x maar ;)

Verwijderd

unfor schreef op 04 January 2003 @ 14:41:

Dat heb ik dus ook .. ik kijk toch aan het begin van elk rondje naar de scores ;)

• BaBBeloedie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-01 21:55
unfor schreef op 04 januari 2003 @ 14:41:

dit werkt voor mij idd ook perfect...

• CU2morO
let ff op dat je niet stopsound doet als iemand aan het voice-commen is, dan blijft die luidspreker boven ze kop hangen en zie je dat hij aan het praten is rechts, terwijl je nix hoort

• eXtReMeBiE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 21:44
Zo kan het inderdaad ook allemaal, maar waarom zet je niet gewoon in je config.cfg op een nieuwe regel:
stopsound
:?

• BaBBeloedie
  • Laatst online: 12-01 21:55
CU2morO schreef op 05 januari 2003 @ 21:12:
let ff op dat je niet stopsound doet als iemand aan het voice-commen is, dan blijft die luidspreker boven ze kop hangen en zie je dat hij aan het praten is rechts, terwijl je nix hoort
:? nooit gehad hoor :) ik hoor alleen wat hapering als ik door een voicecomm heen zit te tabben

• CU2morO
hmm, ik heb het met a3d en met een gewone soundcard. dacht dat het een general bug was

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

BaBBeloedie schreef op 05 januari 2003 @ 22:35:
[...]

:? nooit gehad hoor :) ik hoor alleen wat hapering als ik door een voicecomm heen zit te tabben
ik mute toch die mensen die proberen te zingen ;x dus daar hebbik geen last van :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik denk dat stopsound heel slecht is om dit soort dingen te doen

je hebt namelijk veel geluiden in bijvoorbeeld assault (achterdeur + schuifdeuren) die je wel wilt horen

als je last heb van somige geluiden, kan je het beste DIE geluiden veranderen in de sounds dir. (wavjes vervangen door lege wavjes)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Peertje
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 19:03:
[...]

LOL wist ik ook niet. maare... na die 3 sec heb je allang door dat ze daar gepaseert zijn. of je bent al te laat om het door te hebben en je hebt je kop vol met lood.
:*)
Neej dus... ik zal ff wat punten uitproberen te leggen.

De meest belangrijke (en die ik altijd gebruik als ct) is die bij een poort vlak bij T spawn, zeg maar het punt dat er geen dak meer boven je zit. als je namelijk voorop loopt en je rent snel met je mes door naar de dubbele deuren richting a hoor je dan precies 1 meter voordat je er door gaat een knal. Een ct weet dus precies wanneer er een T aan kan komen. Die gebruik ik dus als CT om te luisteren of er nog niet iemand kan staan van de T's met een awp.

Er zit er ook 1 midden op de hangbrug. Die is handig als je A dekt als CT. Hoor je dan een donderklap weet je vrijwel zeker dat ze over de hangbrug naar B gaan.

Verder zit er nog 1 op de trap die uit het water komt.

En de laatste is tussen de dubbele deuren bij A waar de CT's altijd staan te campen met awp :P

Maar als CT heb je dus een hoop aan die donderklap en in een 1on1 situatie kan ik er vaak uit afleiden waar iemand is.

• n0kn0k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05-2025
Geef gelijk ff jullie wonid's dan kan ik jullie bannen van alle servers waar ik admin ben :p stelletje cfg en sound hackers :(

bind "mouse1" "kill; quit"

Als je overigens nog 1 dag wacht is de CS 1.6 beta uit, daarin is het geluid van de krekels aangepast naar een acceptabel niveau.

Edit: thank god dat er WWCL is :p En een soundfile check progje.

[ Voor 16% gewijzigd door n0kn0k op 06-01-2003 13:10 ]

Verwijderd

ik heb een hele zooi onder me tab knop snaat :D! dat laatste is om de echo's in siege weg te halen, ook zo godse irritant!

bind "TAB" "+showscores; stopsound; timeleft; slot10; room_type 0"

dus... en over sound-hack: verder heb je er nix aan, alleen dat het irritante geluiden zijn ;)

• unfor
n0kn0k schreef op 06 januari 2003 @ 13:08:
wwcl is net zo zielig als cpl.
kijk eens hoe een Pro Q3'er zijn spel eruit ziet. :X en dan lopen ze bij cs te zeuren dat je brightness iets hoger dan normaal is.

• CommanderKeen
  • Laatst online: 11-02 17:25
scheve vergelijking, want het gaat bij cs echt om kleine dingen (ex_interp bij :X)

• unfor
CommanderKeen schreef op 06 januari 2003 @ 23:29:
scheve vergelijking, want het gaat bij cs echt om kleine dingen (ex_interp bij :X)
geen idee wat voor voordeel je daar mee haalt, zal me ook worst wezen.
en nee ben geen noep (beta 3.1 player) ik gebruik a3d en config tweaks wat tegenwoordig h4x zijn bij de nieuwe lichting spelertjes.

maarre, volgens mij zijn we offtopic aan het blaten.

[ Voor 18% gewijzigd door unfor op 07-01-2003 00:01 ]

• n0kn0k
unfor schreef op 06 januari 2003 @ 23:58:
[...]

geen idee wat voor voordeel je daar mee haalt, zal me ook worst wezen.
en nee ben geen noep (beta 3.1 player) ik gebruik a3d en config tweaks wat tegenwoordig h4x zijn bij de nieuwe lichting spelertjes.

maarre, volgens mij zijn we offtopic aan het blaten.
ROFL jah zo was ik 2 jaar geleden ook......
en nee ben geen noep (beta 3.1 player)
ROFL net alsof dat wat uitmaakt. Ik speel sinds 7.0 en heb al heeeeeel wat meer ervaring dan jij met je public hax config en a3d sound.
Ga maar eens @ WCG spelen met wwcl aan, dan zul je zien wie er noep is.

Verwijderd

Topicstarter
n0kn0k schreef op 06 January 2003 @ 13:08:
Geef gelijk ff jullie wonid's dan kan ik jullie bannen van alle servers waar ik admin ben :p stelletje cfg en sound hackers :(

bind "mouse1" "kill; quit"

Als je overigens nog 1 dag wacht is de CS 1.6 beta uit, daarin is het geluid van de krekels aangepast naar een acceptabel niveau.

Ehm.. das geen hacken.... een geen cfg lame-gezeik...

• n0kn0k
Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 14:40:
[...]

Ehm.. das geen hacken.... een geen cfg lame-gezeik...
Die krekel geluiden kun je alleen vervangen door de pak0.pak file te hacken en daarin de wav file te vervangen/renamen. Dus gewoon hacken. Het aanpassen van al je HL/CS files is zoiezo bij elke compo verboden. Same geld voor stopsound en ex_interp enz.

Lees de CB WCG en CPL/CAL rules eens voor de fun.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
n0kn0k schreef op 07 January 2003 @ 14:55:
[...]

Die krekel geluiden kun je alleen vervangen door de pak0.pak file te hacken en daarin de wav file te vervangen/renamen. Dus gewoon hacken. Het aanpassen van al je HL/CS files is zoiezo bij elke compo verboden. Same geld voor stopsound en ex_interp enz.

Lees de CB WCG en CPL/CAL rules eens voor de fun.
volgens mij haal jij hacken en cracken door elkaar
dit is een KLEINE crack, maar die doet niet af aan het spel

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 13:37

Virgil

We're not alone

Het is ook simpel om het aan je forward key te binden.

bind w "+forward" "stopsound"
(Of als je net zoals mij met de pijltjes speelt.)
bind uparrow "+forward" "stopsound"

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• Peertje
  • Niet online
n0kn0k schreef op 07 januari 2003 @ 14:55:
[...]

Die krekel geluiden kun je alleen vervangen door de pak0.pak file te hacken en daarin de wav file te vervangen/renamen.
C:\Games\Half-Life\cstrike\sound\ambience

Kijk voor de grap eens in die map :z

• n0kn0k
SeRRveR schreef op 07 januari 2003 @ 15:03:

ROFL dus als jij moved valt je geluid weg :p
BasieP schreef op 07 January 2003 @ 15:00:
[...]

volgens mij haal jij hacken en cracken door elkaar
dit is een KLEINE crack, maar die doet niet af aan het spel
Je behaalt er een voordeel door, dus is het gewoon een cheat. Het mag gewoon niet volgens de regels. Het is trouwens idd cracken ipv hacken :p Maar hacken is de algemeen gebruikte term bij CS, hoe fout die ook is :p
Peertje schreef op 07 januari 2003 @ 15:11:
[...]

C:\Games\Half-Life\cstrike\sound\ambience

Kijk voor de grap eens in die map :z
Jah en zodra die hem daar niet vindt zoek hij hem in de pak0.pak file :p
Zoek het maar eens op :p Waarom denk je dat je nog steeds half-life moet installen met de MOD versie van CS. CS gebruikt de files van half-life.
Check het maar eens met het progje Wally :p

Verwijderd

n0kn0k schreef op 08 januari 2003 @ 10:00:Jah en zodra die hem daar niet vindt zoek hij hem in de pak0.pak file :p
Zoek het maar eens op :p Waarom denk je dat je nog steeds half-life moet installen met de MOD versie van CS. CS gebruikt de files van half-life.
Check het maar eens met het progje Wally :p
Hmm, iik denk niet dat in de half-life pak de cs sounds zitten, in de cs directorys zitten alle aparte wapens, radio en dus ook de ambiance geluiden.

Denk dat CS wel de algemene geluiden gebruikt voor deuren, val geluiden, enzo uit die pak.

Waarom zit trouwens nog "arabmusic.wav" in de ambiance map, de map waarvoor het gebruikt wrodt zit niet meer bij de officiele maps. (en nee, ik heb ook geen update gedaan, op een clean install de nieuwste full install gedaan).

Verwijderd

Topicstarter
SeRRveR schreef op 07 January 2003 @ 15:03:

Nee is niet handig... stel je voor zin in war... iemand praat door mic.. en jij zit te lopuh... dan hoor je heb niet goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 12:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
[foutje]

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 12:17 ]

Verwijderd

Hoe heet dat *.wav bestandje precies van die krekels ?
En dan had ik gelijk nog even een vraagje ;) je net_graph 3 hoe kan je die middenonder in het scherm zetten ?

• Peertje
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 12:25:
En dan had ik gelijk nog even een vraagje ;) je net_graph 3 hoe kan je die middenonder in het scherm zetten ?
probeer crickets.wav eens.

Verwijderd

Peertje schreef op 08 januari 2003 @ 14:34:
[...]

probeer crickets.wav eens.
k, thx :) ik heb het trouwens maar anders gedaan, ik heb achter elk van mn buyscript binds stopsound erbij geplakt.
Dat gebruik je toch sowieso elke ronde.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 12:25:
net_graphpos "2"

• Peertje
  • Niet online
W00t geweldige kick :D

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-02 10:18
Nou ja om de discussie over het stoppen/veranderen van sounds cheats zijn of niet maar voort te zetten

Het vervangen van je wavjes is een cheat! de nieuwe hlguard met filechecks zal je er ook voor kicken als jij je crickets.wav aangepast hebt :) verder quote is iets uit de clanbase rules:

All programs or files, be they changed game files or new files, that change the game or add to its functionality, or that interact with the game in any way, are strictly forbidden. Modified versions of the game's resource files are always forbidden, regardless of what they do. The use of any forbidden program or file by any clan member during a match leads to a forfeit loss at least, and to a removal and ban from ClanBase in bad cases.
bron:http://www.clanbase.com/ladderrules.php?lid=205[/i]

wavjes zijn ook game resources :)

Icons are overrated

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

denniedonut: let voortaan even op de datum van de laatste post.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.