Toon posts:

Video-editing op notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Processor: 2.53 GHz
Memory: 256 MB
HDD: 40 GB maar slechts 4200 rpm (!) ;heeft wel 4 koppen http://www.hitachi.com/su...torage/25dd/DK23DA_DS.pdf

Ik vraag mij af of het met zo'n snelle processor (voor compressie) maar met zo'n trage HDD mogelijk is om video te capteren en terug te exporten met de canopus Analog-DV-Convertor ADVC-100.

Heeft er iemand ervaring hier mee?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:26
Hmm, weet niet precies waar hij hoort maar iig niet in PMG. Ik move 'm naar OH :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Kan denk ik wel.
Een DV-stream is ongeveer 100 Mbit, 1:1.
100 Mbit is ongeveer 10 MB/sec, houdt voor de veiligheid 20 MB/sec aan.

Test maar eens of je de 20 MB/sec haalt met je notebook, ik denk het wel.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat kan best wel hoor.
een 4200 rpm schijfje is niet per definitie traag. Alleen de seeks zijn af en toe wat hoger (tenminste, van wat ik merk op mijn notebook ivm mijn dekstops)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gevraagd in een winkel of ik een Canopus ADVC-100 mocht testen vooraleer te kopen maar dat moest aan de invoerder worden gevraagd. Enkele dagen geduld dus... Ik vul mijn bevindingen nog aan. :Z

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 15:11

Sick Nick

Drop the top!

je kan er ook voor kiezen om desnoods een snellere hd voor je laptop te kopen, een ibm 5400 rpm is verkrijgbaar in 60 gieg :)

Wat betreft snelheid kan je het ongeveer zo zien (laptop hd = desktop hd)
4200 = 5400 rpm
5400 = 7200 rpm

Zo ongeveer dan, is niet helemaal evensnel maar komt aardig in de buurt om een idee te krijgen van de snelheid. Ik trek met mijn laptop hd (4200 rpm) makkelijk boven de 20 MB/sec dus aan de hd zal het niet liggen met video editen.

Verwijderd

Welke software gebruik je om de data te capturen. (te bewerken.) Ik heb ook een advc-100 en zoek een goed bewerkings programma om mijn oude vhs banden te bewerken.
Pagina: 1