Is 256/64 snel genoeg voor Red Alert 2 online te spelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrLurch
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2025

MrLurch

Can't find the any key

Topicstarter
Ik weet niet bij welk forum het hoort dus plaats ik het maar hier.

Ik heb dus een ADSL Lite 256/64. Ik heb daarmee geen problemen mee en ik heb meestal een download snelheid van rond de 30KByte/s. Ik speel niet zoveel online, maar ik vind het wel leuk om af en toe een potje Red Alert 2 online te spelen. Nou is mijn vraag is deze snelheid daar goed genoeg voor? Ik heb dus al wel eens vaker online gespeeld en daar had ik een ping van 1000ms. Waar zou dat aan kunnen liggen? Ik maak verbinding met internet via een router.
Ik vind dit niet leuk omdat ze me er steeds uit kicken, omdat ik een slechte ping heb :( . Als het spel eenmaal bezig is gaat echt niet traag ofzo.

Er zijn 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen en mensen die niet kunnen tellen!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

ADSL Lite is ruim voldoende om online te spelen, het probleem is waarschijnlijk dat je de juiste poorten van de router niet hebt open staan, er is hier een heel mooit topicje op GoT over router poorten jammer dat het niet een sticky of iets dergelijks is: Topic voor poortnummers Games.....

Ik weet toevallig dat Westwood een aantal staandaard poorten gebruikt, op de volgende site te vinden: http://sambar.polie.nl/poort_instellingen_voor_alle_app.htm
Westwood Online - C&C Tiberian Sun & Dune 2000
Note: Westwood Online supports only one user per public IP address at any given time. Apprule courtesy of Quantus' World
OUT TCP 4000
IN TCP 4000
IN UDP 1140 1234
IN TCP 1140 1234
OUT UDP 1140 1234
OUT TCP 1140 1234

• MrLurch

MrLurch

Can't find the any key

Topicstarter
Werkt helaas niet.
Ik heb nog steeds een ping van 1000ms :(
Ik heb een E-tech router. Hoe kun je die poorten open gooien?

[ Voor 35% gewijzigd door MrLurch op 03-01-2003 17:32 ]

Er zijn 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen en mensen die niet kunnen tellen!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
je ping heeft niks met je bandbreedte te maken (ja wel iets maar niet veel) check je hob count

verder moet het makkelijk kunnen (56kb/s wil zelfs als je geluk heb)
en die poorten zijn ook het probleem niet denk ik

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:46

FastBunny

Give it the Works !

MrLurch schreef op 03 januari 2003 @ 17:28:
Werkt helaas niet.
Ik heb nog steeds een ping van 1000ms :(
Ik heb een E-tech router. Hoe kun je die poorten open gooien?
Ligt aan de router. De router blockt dat en dan krijg je automatisch een ping van 1000ms. Krijg je met elke NAT situatie helaas :/

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• MrLurch

MrLurch

Can't find the any key

Topicstarter
BasieP schreef op 03 January 2003 @ 17:31:
je ping heeft niks met je bandbreedte te maken (ja wel iets maar niet veel) check je hob count
Hob count??? Wat is dat nou weer??

• MrLurch

MrLurch

Can't find the any key

Topicstarter
FastBunny schreef op 03 januari 2003 @ 17:32:
[...]

Ligt aan de router. De router blockt dat en dan krijg je automatisch een ping van 1000ms. Krijg je met elke NAT situatie helaas :/
Jammer ik wordt er meestal uit gekickt, omdat ik als ping 1000ms heb. :( :( :( :(

Verwijderd

als je router die bende blokt dan kan ie waarschijnlijk helemaal geen verbinding maken. en ik heb ook zon etech router en ik hoef zelden iets open te gooien, alleen voor edonkey en ooit voor wc3 om te hosten.
maar 64bit upload zou genoeg moeten zijn om te kunnen spelen.
je kunt de poorten alsnog open proberen te gooien, door bij de routerinstellingen te kijken bij advanced setup en dan special apps, daar kun je dat instellen.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

MrLurch schreef op 03 January 2003 @ 17:33:
Hob count??? Wat is dat nou weer??
Ik denk dat hij een typo maakte. ;)

Hij bedoelde het aantal hops van jou tot een server.
Wat je moet doen is het volgende:

Typ in een dosbox (op bij uitvoeren) dit:
code:
1
 c:\tracert [IP van server of www-naam]

Nu komt er een lijst waarin staat hoeveel hops er tussen jou en de server zit.
In het geval dat er veel hops zijn kun de aflezen waarom die ping zo hoog is.
Bij een laag (lees:4) aantal hops zul je het ping-probleem ergens anders moeten zoeken. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:46

FastBunny

Give it the Works !

MrLurch schreef op 03 January 2003 @ 17:34:
[...]

Jammer ik wordt er meestal uit gekickt, omdat ik als ping 1000ms heb. :( :( :( :(
Ja ik weet het, ze denken dan dat je ping echt is maar de nat firewall blockt het op de een of andere manier.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• MrLurch

MrLurch

Can't find the any key

Topicstarter
bazs2000 schreef op 03 January 2003 @ 17:38:
[...]

Typ in een dosbox (op bij uitvoeren) dit:
code:
1
 c:\tracert [IP van server of www-naam]
Hoe kan ik er achter komen welk IP adres dat is?

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-01 22:00
Reken maar dat je goed online kunt spelen ik speel met ISDN ook over het net en haal een ping van 43. En ik heb 64/64 dus moet jij wel ff wat stukken beter kunnen als mij!.

Verwijderd

MrLurch schreef op 03 January 2003 @ 17:45:
[...]

Hoe kan ik er achter komen welk IP adres dat is?
Daar wordt een ip adres bedoeld van een host die je wilt tracen. In jouw geval zul je dus een ip willen tracen die een game host.

Je zegt dat als je in een game zit je goed kunt spelen. Het is vrijwel zeker dat jouw router IGMP (Internet Group Management Protocol) blokkeert. Even documentatie van je router er op naslaan of ff online zoeken. Dan kom je er echt wel uit.

• MrLurch

MrLurch

Can't find the any key

Topicstarter
Ok zal ik doen!
Dus gooi dit topic maar op slot.

• aapelite
  • Laatst online: 10:17

aapelite

Do the kirby!

klopt idd dat je ping van 1000ms krijgt bij een westwood game, is altijd al zo geweest dat ik weet, ik maak regelmatig een game en dan zie ik ze komen, maar als ik zie dat het 1000ms is dan snap ik wel weer dat het een router of firewall is, maja er zijn er zat die niet zo snugger zijn, anders join je voortaan maar mijn game ;)

• MrLurch

MrLurch

Can't find the any key

Topicstarter
Welke game is dat dan? Ik zie namelijk nooi echt veel Nederlanders op WOL. In ieder geval als je deze nick: Lurch2100 ziet weet je dat ik dat ben, en dan weet je dat die slechte ping door mijn router/firewall komt zodat je me er niet uit hoeft te kicken, omdat ik een slecht ping heb. ;)

Pagina: 1