[Audigy] Problemen met center/digitaal

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 21:16
Hey.

Eerst m'n specs:

AMD1400
Asus a7v266
Win xp
512 mb ddr
audigy player
win xp (geen sp1)
standaard drivers
laatste 4in1 etc
??S 2200 5.1 speakers

Ten eerste wil ik vragen of het een standaard flauw grapje van creative is om alleen door de centerspeaker een flinke ruis te laten horen als je bij de mixer op "Alleen Digitale" klikt. Uit de andere speakers komen geen geluid bij deze instelling. Wel hoor ik een bass uit de subwoofer komen bij muziek in winamp, alleen dit wordt overstemd door de ruis :P.. ook wordt de ruis harder/zachter bij het draaien aan de volumeknop. Wat kan ik hier aan doen? Is deze optie gewoon kansloos en kan je er niks mee? :S

Als ik deze optie uitzet, hoor ik gewoon goed geluid. Alleen hoor ik bij muziek in bijv. winamp nix uit de center speaker komen. Hij werkt wel als ik op testen klik in de mixer.

Ik heb al enkele centerspeakertopics bekeken, en de grote sb live/audigy topic ook al.. alleen geen oplossingen voor mijn probleem gevonden.

Zijn die er wel?

BTW laatste vraag kan je ergens n asio plugin voor winamp oid downloaden.. daarmee ken je wel uit je center geluid krijgen (bij VST proggies zoals cubase rebirth reason fm7 etc wel)..

OK thx alvast.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

euhm , bij muziek wordt de center nooit gebruikt , alleen dvds/games :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Das nie waar. Ik heb ook een surroundset en daar wordt de centerspeaker gewoon gebruikt hoor als ik muziek draai. Het mag ook nix uitmaken trouwens. Hij hoort het gewoon goed te doen.

Men vraag is: Heb je btw een draadloze muis of iets anders draadloos. Daar wil het nog wel us mis gaan.

suc6 verder

Dit topic is gesloten.