Toon posts:

[WinAll] Windows Penetratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallow, iemand die informatie weet te verkrijgen over de marktpenetratie van de diverse windows versies??? Waar kan ik die eventueel inzien?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Als ik daar een snel antwoord op moet geven zou ik zeggen: kijk naar de statistieken die door grote sites worden bijgehouden. Die geven een redelijk betrouwbaar beeld welk OS gebruikt wordt. Pak dan ook een site die door 'doorsneemensen' wordt bezocht. Ik verwacht namelijk meer nieuwe versie van Windows en alternatieven (zoals Linux) op bijvoorbeeld een site voor softwareontwikkelaars.

My personal website

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 16:10

theezeefje

Poehee

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Verwijderd

Marktpenetratie is toch wanneer en hoe een product gelanceerd wordt, ofwel de markt 'penetreert' en niet zozeer hoe groot het marktaandeel van de producten is? (Windows penetratie, zeker door de ingebouwde back door :P)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 17:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja hollow! :) Ik bedoel dus, hoeveel pakketjes heeft het gemiddelde bedrijf van W2K, W98, WXP... Ja kben nou eenmaal nog niet helemaal wakker. Wat is het marktaandeel dusse... Of zit ik er nu weer langs???

Verwijderd

In dat geval kan je inderdaad op die tellers van Nedstat klikken.
Deze dus: Afbeeldingslocatie: http://m1.nedstatbasic.net/n?id=AArWpQM9SnsbzB6xUoWxz87ZDMmg

Onder 'waarmee' vind je de besturingssytemen van de bezoeker. Deze hierboven is overigens van startpagina.nl.
Of er nog andere, meer officiële bronnen zijn die je kunt raadplegen weet ik niet. Ik denk eerlijk gezegd dat het balangrijke info is voor bedrijven (MS), die ze niet zomaar prijsgeven.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
OZ-Gump schreef op 03 January 2003 @ 17:13:
Als ik daar een snel antwoord op moet geven zou ik zeggen: kijk naar de statistieken die door grote sites worden bijgehouden. Die geven een redelijk betrouwbaar beeld welk OS gebruikt wordt. Pak dan ook een site die door 'doorsneemensen' wordt bezocht. Ik verwacht namelijk meer nieuwe versie van Windows en alternatieven (zoals Linux) op bijvoorbeeld een site voor softwareontwikkelaars.
Ik denk niet dat dat echt een betrouwbaar beeld geeft. Lang niet alle computers worden voor internet access gebruikt, denk bijvoorbeeld aan veel bedrijven die nog Windows 95 en daar niet mee Internetten, of alle omgevingen waar geinternet wordt via een proxy, dan zie je het ook niet altijd.

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad niet helemaal objectief denk ik. Ik ben dan ook misschien wel op zoek naar zo'n onderzoek van Gartner oid. Misschien iemand daar een linkje van???

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kijk de FrontPage eens goed na op berichten, daar staat regelmatig wat van dat soort vage nietszeggende studies...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1