PS/2 muis op com poort

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-07 19:27
Ik wil mijn PS2 muis op de compooort aansluiten met een converter, maar Windows vindt geen muis.

Ik heb drie converters geprobeerd op twee verschillende com poorten, maar het werkt gewoon niet.

VRAAG 1.: Hoe los ik dit op?

Het mobo is een Asus P55TP4XEg. Daar zit ook een mogelijkheid voor PS2 op, met een speciaal kaartje , wat ik niet heb.

VRAAG 2: Heeft iemand zo'n kaartje over?

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Ja dit werkt niet altijd, je kan misschien beter een com muis gebruiken

Meh ...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vraag 1: Niet..

Vraag 2: Kan je dacht ik kopen op www.conrad.nl (kost iets van 40 piek..)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Wat voor merk muis heb je.
Die verloop stekkers ken ik, heb er nog geen problemen mee gehad.

In het boek van Conrad staan ze iig niet.
Zal effe zoeken op de site.

/update/
niet gevonden
/update/

And The Only One

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb hier logitech Pilot Mouse+ muisjes liggen, en wanneer ik er een los verkrijgbare adapter tussen zet werkt het niet. De orginele bij de retail versie meegeleverde adapter werkt echter wel.

Ik dacht dat dergelijke adapter gelijk waren, blijkbaar niet.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik krijg een convertertje als ik een Logitech muissie koop met PS2, vroeger dan wel :)

Ik heb er nog wel een paar liggen... Mmz, gewoon ergens bij een zaakje halen met kleine dingetjes...

Verwijderd

De clou is, dat er BIJ DIE MUIS ZELF, een PS/2->Serial verloop moet zitten.

PS/2 muizen en seriele muizen werken intern niet hetzelfde. Als er een verloop bij zat, dan kan die muis zichzelf wel intern omschakelen.

Een willekeurige PS/2 muis pakken, daar een verloop op zetten werkt niet; die muis moet er wel geschikt voor zijn.

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Waarom wil je een muis op een com poort aansluiten?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Diamon

Diamon

The Weird One

Bij de muis die jij hebt, heb je idd een orginele verloop plug nodig.
Misschien dat een pc-boer nog zo'n plugje heeft liggen.
Zo niet, misschien dat iemand het schema online kan droppen.

Ps. is die muis van jou wel legaal, gezien je niet een orginele plug in je bezit hebt.

And The Only One

• metalant
De muis is een Target met scrollwieltje. Ik wil hem op de COM poort aansluiten, omdat ik geen PS2 poort op m'n PC heb. Er zit standaard geen verloopje bij.

Kan ik dit zelf oplossen met een eigen gebakken PS2 naar com verloopje?

• metalant
Het kaartje van ASUS heb ik in de Conrad zien staan, maar dat past m.i. niet. Mijn PS2 aansluiting op het mobo ziet er zo uit:
1234
5--8

Dus 6 en 7 zijn leeg.

(Zie schema op http://www.asus.com/products/techref/Misc/ps2-mouse.txt)

edit:

Ik had het schema hier gepost, maar dan blijft het niet leesbaar.

• Diamon

Diamon

The Weird One

je kunt best zelf een verloop maken.
Maar dan moet wel iemand effe het schema online gooien.
Ben helaas zelf niet in het bezit van zo'n verloop, anders had ik ook dat schema wel online gedropt

And The Only One

Verwijderd

Als je een verloopje hebt van com-ps/2, werkt de muis gewoon als een com-muis, en zou windows hem moeten herkennen. Hebben andere com-muizen wel op deze pc gewerkt? Zijn de com-poorten in je BIOS ingeschakeld?

• metalant
De COM poorten werken gewoon, want mijn andere muis (met COMpoort aansluiting) doet het goed op beide poorten. Maar ik wil nu de computer via een switch box aansluiten die alleen maar PS2 ondersteunt, dus dan moet ik het met een PS2 muis en een verloopje doen.

Verwijderd

Als ik jou was zal ik eens goed naar je moederboard kijken.
Het kan zijn dat er wel een ps/2 aansluiting opzit, maar geen snoetjes ereop met een ps/2 connector.

Had ik ook, met een 5 jaar oude computer.

Ik heb ook nog wel een ps/2 kaarje liggen, die moet in een isa slot :D

Maar die krijg je niet, ik heb hem mischien nog nodig.

• Ikarus
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

een muis die zowel op COM poorten als PS/2 poorten moeten, moeten wel beide talen om het zo te noemen te spreken (grmbl ik haat newbies)

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

Verwijderd

had ik eerst ook met mijn oude logitech pilot was namelijk een oem versie met retail doet hij het wel

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 11:15 schreef Ikarus het volgende:
een muis die zowel op COM poorten als PS/2 poorten moeten, moeten wel beide talen om het zo te noemen te spreken (grmbl ik haat newbies)[/quote]Je bent het zelf ook geweest sjaak.

• Ikarus
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Ja okay maar ik probeer het eerst zelf uit te vinden Sinterklaas en dat zou mogelijk kunnen inhouden de search hier gebruiken het is vaak genoeg gevraagd

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:30

Dark

who tweaked the light?

Volgens mij zitten er naast de keyboard aansluiting een aantal pennetjes waarop je een ps2 poort kan aansluiten. Hiervoor heb je een bracket (das zo'n metalen klepje wat voor de slots zit) met een ps2-lead hebben, en die kosten bijna niets.

Ik vermoed dat als je het even vraagt bij een asus dealer, dat je zo'n kabeltje zo kan krijgen.

• metalant
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ja okay maar ik probeer het eerst zelf uit te vinden Sinterklaas en dat zou mogelijk kunnen inhouden de search hier gebruiken het is vaak genoeg gevraagd[/quote][flamebait c.q. trollmode]
De search is gewoon bagger. Alleen de search op de site van Onno is goed. En in de search heb ik wel gekeken, maar mag je dan niets meer vragen? Als iedereen dat zou doen heb je nooit nieuwe threads, want alles is al eens gevraagd.
[/flamebait c.q. trollmode]
Pagina: 1