internet met copperjet 810 als router werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:57
Hey,

ik heb nu adsl via babyxl, en ik probeer de bijgeleverde copperjet 810 modem nu als router in te stellen. Ik heb een profiel geupload die de routerfunctie activeert. Dit profiel heb ik op de site van speedyron gedownload. http://home.hccnet.nl/spe...outerprofiel.htm#contents
Na het uploaden van het profiel krijg ik weer een IP toegewezen. Als ik naar de eigenschappen van de verbinding kijk is er dataverkeer. De up en download lichtjes op mijn modem knipperen ook. Maar het lukt me niet om het internet op te gaan. Ik krijg geen verbinding. Heeft iemand een idee hoe dit kan komen?

Groetjes

Sjekster

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
open deur, maar heb je de juiste firmware versie?

Belangrijk: de Copperjet 810 moet voorzien zijn van firmware versie 4.28.0.0 of hoger

edit: en je zegt dat je een verbinding hebt.. kun je pingen naar buiten? kun je URL's resolven? Als je een IP heb gekregen dan is het blijkbaar voor het grootste gedeelte gelukt.. maar geef eens wat meer details..

[ Voor 43% gewijzigd door drogoul op 03-01-2003 18:34 ]

do not underestimate the power of a sharp mz-700

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:57
Ik krijg na het uploaden van het profiel als ip iets van 168.x.x.10 en als standaard gateway 168.x.x.1. De middelste getallen weet ik niet meer
maar het is me opgevallen dat als ik in de copperjet configurator kijk ik na het uploaden een ander mac adres zie staan. Ik heb zoiets gelezen dat dat adres dan ook geactiveerd moet worden.

B.T.W Hoe ping je naar buiten? :P

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sjekster schreef op 04 januari 2003 @ 19:43:
Ik krijg na het uploaden van het profiel als ip iets van 168.x.x.10 en als standaard gateway 168.x.x.1. De middelste getallen weet ik niet meer
maar het is me opgevallen dat als ik in de copperjet configurator kijk ik na het uploaden een ander mac adres zie staan. Ik heb zoiets gelezen dat dat adres dan ook geactiveerd moet worden.

B.T.W Hoe ping je naar buiten? :P
Uhh Dos boxje,
en dan intypen ping www.tweakers.net

of een andere url of ipnummer op internet.