[films] Hoe vaak kijken de HT Freaks nu echt films?

Pagina: 1
Acties:

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Hier op het forum wordt altijd gesproken over HT hardware, over films wordt niet vaak gesproken. Ik weet dat jullie allemaal veel geld aan de hardware uitgeven, maar hoe zit dit met de films? Hoe vaak kijken jullie HT Freaks nu echt films?

*Wellicht een leuk idee om een apart stukje forum voor recensies en dergelijke in te richten*

Ik kijk elke dag zowiezo 1 film. Meestal tussen 21.00 en 23.00 of een late voorstelling vanaf 23.30. Ik lig hierdoor vaak pas laat op bed, en moet er wel vaak s'morgens vroeg weer uit. Maar ik vind dat het meer dan waard! Ik leef mij altijd erg in op films, waardoor ik de rest v/d dingen allemaal vergeet. Heerlijk!

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:47

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik kijk ieder weekend op zijn minst 3 films. :) (Huur DVD) Daarmee haal ik natuurlijk het max uit mijn HT.

Als er doordeweek wat fatsoenlijks op TV is, (zeldzaam) kijk ik ook. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ik kijk zo vaak films, maar meestal SVCD of VCD. Ik heb wel een paar dvd's maar dat is meer muziek

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Ja, dat wou ik ook nog vragen.
Wat kijk je dan? VHS,DVD,DIVX,LD,TV,SCHOTEL,BETAMAX,2000 :P

Ik kijk voornamelijk DVD en DivX af en toe nog VHS.

Edit: TV en Schotel toegevoegd.

[ Voor 15% gewijzigd door Audi_S2 op 03-01-2003 16:10 ]

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 16:03:
Ik kijk zo vaak films, maar meestal SVCD of VCD. Ik heb wel een paar dvd's maar dat is meer muziek
Zo vaak? Elke dag 2 keer? Elke week? Hoe vaak? ;)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:13

JT

VETAK y0

Niks minder dan DVD of het moet een Divx rip zijn minimaal DVD kwaliteit met AC-3 en Dolby Digital, dus minimaal 2cd's, zullen er wel vaak 3 worden.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
JT schreef op 03 januari 2003 @ 16:06:
Niks minder dan DVD of het moet een Divx rip zijn minimaal DVD kwaliteit met AC-3 en Dolby Digital, dus minimaal 2cd's, zullen er wel vaak 3 worden.
gimme numbers, hoe vaak? :P

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:13

JT

VETAK y0

Audi_S2 schreef op 03 January 2003 @ 16:07:
[...]

gimme numbers, hoe vaak? :P
Toen ik mijn HT nog kon gebruiken 2x in het weekend ofzo, maar op het moment kan ik mijn HT niet gebruiken vanwege ruimte gebrek ;( Dus ik wacht nu tot ik weer de ruimte heb en dan ga ik weer voluit kijken, heb ik lekker veel in te halen :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:08

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik kijk eigenlijk nooit films. Vroeger al niet, we hebben pas sinds 2 jaar een schotel, daarvoor alleen net 1,2 en 3 :X.

Btw is de tv ook meestal bezet door mn zus :(. (en de pc door mij :+)

K heb wel wat films op mn HDD staan, maar de helft heb ik nog niet gekeken. Laatste film die ik had gezien was Shrek, via TV-out, 3 weken geleden ofzo :).

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 03-01-2003 16:09 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Verwijderd

ik kijk zeker wel veel films zeker 4 a 5 in de week.

vooral dvd of (S)VCD (minimaal 3 cd's)

ik heb alleen niet zo'n super HT, gewoon een 72cm tv en een flinke versterker en phillips dvd speler maar luxe zat voor mijn 17e en studenten budget....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 16:16 ]

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 13:28
Ik kijk ongeveer 3 films per week, in vakanties zoals nu ongeveer 5 films per week. Meestal op DVD, ook wel op DivX, maar dan alleen 2 cd versies. Ik kijk soms ook wel eens films die op tv komen, maar die neem ik meestal op zodat ik de reclame door kan spoelen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:11

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat verschilt echt HEEL erg. Soms kijk ik twee weken geen enkele film, soms kijk ik er 10 per week...

Ik denk dat ik thuis per maand gemiddeld zo'n 10 tot 20 films zie :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ik kijk denk ik gemiddeld elke week wel een film...
maar niet altijd bij mij thuis... ook vaak bij me vrienden en vriendinnen thuis.
bij mij staat alles gewoon in de huiskamer dus als mijn ouders thuis zijn dan nodig ik niemand bij ons uit... en ons mam kan niet zo goed tegen het volume wat dolby nu net zo vet maakt dusss

¯\_(ツ)_/¯

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 16:35

Booth

¯¯¯¯¯¯

Wij huren minimaal 1 keer in de week een DVD
Verder kijk ik films op TV, verder niet echt
Ben niet zo'n HT (:?) phreak :)

Verwijderd

Verschilt, soms weken niks en dan inees 3 a 4 op een dag....

Verwijderd

ik kijk bijna geen tv, voor de rest link ik mijn pc door naar tv en kijk gemiddeld 1 film per dag.

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Verschillend, maar minimaal 3 per week denk ik zo, max is wel ongeveer 1 per dag zo ongeveer. In het weekend misschien 2 per dag als ik niks te doen heb, maar das bijna nooit.

(meestal DVD, soms VHS, Nooit TV/Divx/etc.)

[ Voor 12% gewijzigd door Defectiv op 03-01-2003 20:26 ]

• jll
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:28

jll

Audi_S2 schreef op 03 januari 2003 @ 16:04:
Ja, dat wou ik ook nog vragen.
Wat kijk je dan? VHS,DVD,DIVX,LD,TV,SCHOTEL,BETAMAX,2000 :P

Ik kijk voornamelijk DVD en DivX af en toe nog VHS.

Edit: TV en Schotel toegevoegd.
zozo 2000 das oud :*)

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

heel vaak , bijna elke dag een film op tv/dvd/vcr/.. , maar vooral in het weekend veel (huur-)dvds ..

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-07 14:10

Zak

stuk of 5 per week.

Ik ben dan wel geen HT freak. Ik kijk namelijk via een 21" monitor en met mijn sony draadloze koptelefoon.... niet echt HT.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:08

Sport_Life

Solvitur ambulando

Mag ik vragen wat je met HT bedoeld ??

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• tinker23
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik probeer altijd elke avond een film te kijken, maar dat lukt helaas niet altijd. Kom dus uit op 2 a 3 films per week.
Meestal download ik een SVCD, fik die op 80 min CDRW, in de standalone en gaan!
Beetje jammer dat die dingen nog steeds zonder AC3 geluid zijn want zo maak ik natuurlijk niet optimaal gebruik van mn HT 8)

ps. het zijn nu echt gouden tijden wat betreft (s)vcds, check www.vcdquality.com, vrijwel alle films die zijn genomineerd voor de a.s. Oscars zijn al uit in strakke kwaliteit terwijl ze zelfs in de US nog in veel zalen moeten beginnen gaan draaien!

[ Voor 29% gewijzigd door tinker23 op 03-01-2003 21:10 ]

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
minstens 3 films per week

ik heb nog een stapel divx' en te kijken
via tv out ga ik die eerst af, en daarna aan het stapeltje DVD's beginnen (wat zihc nu ook al aan het ophopen is)

ben voorlopig i.i.g. nog niet uitgekeken!
en dan nog 1 a 2x per maand naar de bioscoop, wat eigenlijk veels te weinig is.......

PIII 800@804 Mhz

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Sinds ik m'n nieuwe set heb, heb ik eigenlijk nog maar 2 hele dvd's gekeken. 'k mijn set al een klein maandje, dus niet veel :|

Verwijderd

eMAeRCe schreef op 03 January 2003 @ 21:05:
Mag ik vragen wat je met HT bedoeld ??
Ik zit ook al te gissen..maar denk dat het
High definition-tv is..

Grtz,
Rob.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 22:16:
[...]

Ik zit ook al te gissen..maar denk dat het
High definition-tv is..

Grtz,
Rob.
Ik zou gokken op Home Theatre oftwel thuistheater. Het nabouwen van een bioscoop in je huiskamer dus.

Ik kijk gemiddeld vier films per week denk ik, maar daarvan kijk ik een groot deel op m'n monitor, met koptelefoon op. Dat komt vooral omdat ik divx kijk wegens niet genoeg geld voor dvd's, en ik ben al helemaal te lui om dvd's te gaan huren, ik moet bijna 20 minuten fietsen naar de verhuurboer, en divx is toch gratis en makkelijk...

Maar nu ik kwa hardware wel zo'n beetje alles heb wat ik binnen mijn budget mogelijk acht, behalve een erg goede subwoofer en een goede CRT projector ben ik wel van plan om meer dvd's te gaan kopen, de kwaliteit is toch wel echt beter dan divx.

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Home-Theaterre :?

:P

[ Voor 28% gewijzigd door da_rippah op 03-01-2003 22:28 ]

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Nikel schreef op 03 januari 2003 @ 22:25:
[...]
Ik zou gokken op Home Theatre oftwel thuistheater. Het nabouwen van een bioscoop in je huiskamer dus.
idd.

• hbokh
  • Laatst online: 07-08 10:02

hbokh

Unox: the worst OS!

Wat bedoel je met "echt films"?
De DVD-speler staat meestal op vrij- & zaterdag wel aan met een filmpje, maar ook TV-uitzendingen (films, series, journaal, etc.) worden vaak in Dolby Surround weergegeven, dus dan staat de VCR erbij aan om het geluid op die manier door te geven.

OFF-TOPIC:
'k Kan me helaas niet aan een soort blaze gevoel onttrekken, dat naarmate ikzelf meer DVD's koop, ik steeds minder goed kan uitmaken WELKE ik nou nog eens een keer zal gaan zien... Bekend gevoel alhier?!

This is my sick nature.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Mwoah, ik koop gemiddeld alleen DVD's waarvan ik weet dat ze goed zijn. :) DVD's kopen is namelijk nogal een duur geintje. :P

Huren normaliter ook, maar hier bij ons (Tiel) zit de MovieMax en die hebben vaak een actie dat je voor 50 € 100 € huurtegoed koopt. :) Dan wordt het een stuk aantrekkelijker ff 3 Premiere DVD's voor 2 dagen voor 12€ (effectief dus 6€) te huren. :)

Recentelijk mijn huurtegoed weer voor 200€ ge-upgrade. :) Het prettige hiervan vind ik ook dat het tegoed niet "verloopt", als in, het moet voor datum x op zijn, anders vervalt het.

En aangezien die actie jaarlijks terugkomt kan ik voor fijne prijsjes toch nieuwe films kijken. :)

Aannames zijn fataal.

• hbokh
  • Laatst online: 07-08 10:02

hbokh

Unox: the worst OS!

GaMeOvEr schreef op 03 januari 2003 @ 23:33:
Huren normaliter ook, maar hier bij ons (Tiel) zit de MovieMax en die hebben vaak een actie dat je voor 50 € 100 € huurtegoed koopt.
Bij VideoLand doen ze dat ook :)

This is my sick nature.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Vind ik toch één van de betere acties, zo'n huurtegoed voor de helft van de prijs. :)

Aannames zijn fataal.

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Zoiets doen de meeste videotheken overigens.

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 09:02
Ik zit in Italie en gebruik de schotel om films op C+ of Net5 te kijken. Alle TV hier is in het Italiaans en dat gaat op een gegeven moment wel mijn strot uit komen.

Dus huur ik zo 1 keer per week een DVD en geniet dan van mijn HT. Kopen doe ik ook, alhoewel mijn collectie nu wel leuk genoeg is (http://dvd.goudkamp.com).

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

hoom tieutur?

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
ik kijk per week minstens 10 film, allemaal op DVD... werk in een fantastische dvd-winkel >:) Ben ook film-student, wat betekent dat ik vaak kom op zo'n 2 films per dag.... gisteravond La Haine weer gekeken, briljant gewoon... _/-\o_

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:30

Tweaker.nu

we all float down here

heb nog zo'n 60 gig aan divx op de harde schijf, maar de tijd ontbreekt om te kijken, ik ben al blij dat ik 1 film per week kan kijken.
Als ik zo lees van minimaal 2 films per dag, dan heb je volgens mij geen werk, kinderen, partner of een sociaal leven :)

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

Verwijderd

OFF-TOPIC:
'k Kan me helaas niet aan een soort blaze gevoel onttrekken, dat naarmate ikzelf meer DVD's koop, ik steeds minder goed kan uitmaken WELKE ik nou nog eens een keer zal gaan zien... Bekend gevoel alhier?!
Ja is heel herkenbaar. Als ik met vrienden een DVD wil kijken staan we eerst een half uur te bekvechten voor mijn plank met DVD's. Had ik het maar bij 1 gelaten....

Verwijderd

heel mijn leven bestaat uit films kijken

iedere dag minimaal 4 films

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35

JWO

wanneer er weer 1 gedownload is :X

[ Voor 3% gewijzigd door JWO op 04-01-2003 17:25 ]

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Tweaker.nu schreef op 04 januari 2003 @ 14:51:
Als ik zo lees van minimaal 2 films per dag, dan heb je volgens mij geen werk, kinderen, partner of een sociaal leven :)
Ik ben student, werk er tevens bij. Ik heb ook een sociaal leven en een vriendin.
Toch kijk ik elke dag wel een film. Vaak samen met mijn vriendin of s'avonds laat alleen. Ik mis hierdoor vaak wel wat slaap. Maar dat vind ik niet zo erg. Daarvoor ben ik ook filmfreak.

Verwijderd

Ik huur gewoon dvd'tjes en kijk deze op me 70cm (blackline dus nie zo'n lelijk grijs geval) 100 Hz geheel Flat Philips breedbeeld bakkie. Geluid offcourse over me stereo. Moet nu alleen nog sparen voor een mooie 5:1 set (of beter).

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
kingnbajam schreef op 04 januari 2003 @ 10:49:
ik kijk per week minstens 10 film, allemaal op DVD... werk in een fantastische dvd-winkel >:) Ben ook film-student, wat betekent dat ik vaak kom op zo'n 2 films per dag.... gisteravond La Haine weer gekeken, briljant gewoon... _/-\o_
La Haine is geweldig, nu in de aanbieding bij FRS trouwens, ik geloof 7 euro

specs

Verwijderd

Wij hebben schotel en kunnen alle betaalde filmkanalen ontvangen :*)

Wat eigenlijk veel nu hebben maar ja daar kijk ik vaak naar!!!

Voor dat het digitaal geluid is het, ja das wel vet!

Verwijderd

HT = Home Theater.
Edit: Woeps, ik had de laatste pagina niet gelezen, laatste post die ik zag vroeg wat een HT is :)

Tja, k 'heb een beamer, maar kijk misschien 1's in de 2 weken een filmpje :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 18:32 ]

Verwijderd

In de hardcore divx/(s)vcd tijd keek ik 1 a 2 fims per dag. Nu m'n subje klaar is moet ik weer eens een begin maken....

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik huur al een tijdje lang 2 films per dag maar nu heb ik alles ongeveer wel gezien :(
Nu ga ik dus maar een tijdje sparen voor goede speakers en dan zijn er weer genoeg goede films om te kijken :)

Alle proemn in n drek

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Tinker schreef op 03 januari 2003 @ 21:07:
Ik probeer altijd elke avond een film te kijken, maar dat lukt helaas niet altijd. Kom dus uit op 2 a 3 films per week.
Meestal download ik een SVCD, fik die op 80 min CDRW, in de standalone en gaan!
Beetje jammer dat die dingen nog steeds zonder AC3 geluid zijn want zo maak ik natuurlijk niet optimaal gebruik van mn HT 8)

ps. het zijn nu echt gouden tijden wat betreft (s)vcds, check www.vcdquality.com, vrijwel alle films die zijn genomineerd voor de a.s. Oscars zijn al uit in strakke kwaliteit terwijl ze zelfs in de US nog in veel zalen moeten beginnen gaan draaien!
pro logicII >:)

• Donuts
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-04 07:57
Per week toch wel zo'n 3 films: DVD, VCD, TV, VHS, you name it!

8)7 8)7 8)7

Women who seek to be equal with men lack sense of reality

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:04

Duncan_R

www.motor-forum.nl

meestal meerder per week , aangezien ik ploegendiensten draai kijk ik meestal 's middags. Dan kan de boel wat harder zonder dat ik buren lastig val.

Verwijderd

Ik kijk ongeveer 3 films per week. Ik snap niet hoe sommige mensen er bijvoorbeeld 4 per dag kunnen zien...

Simpelweg geen tijd voor. Tv kijken doe ik niet, behalve het nieuws dan :) Als er een goeie film op tv is huur ik hem liever op dvd om te genieten van het beeld/geluid. Tv kijken zonder sateliet vind ik over het algemeen erg gaar. Kheb zelfs geen kabel in mn HT :D

Verwijderd

hmm moeilijk te zeggen over het algemeen genomen 4-5 dvd's per week en een zooi films wat ook nog op tv komt.

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04 13:35
minimaal toch wel 1 film per dag... in het weekend soms meer

Metal to the bone

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
BOCmetalhead schreef op 06 January 2003 @ 12:06:
minimaal toch wel 1 film per dag... in het weekend soms meer
Vreemd dat de meeste mensen in het weekend meer films zien.
Ik zie in het weekend juist minder films, omdat ik zaterdag werk en altijd aan de zuip ga :) Geen tijd om naar films te kijken dan, vink niet zo gezellig.

Pagina: 1