Toon posts:

[Win98] op compaq?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan een paar kapotte compaq's krijgen :) maar is het wel mogelijk hierop een nieuwe install te doen er staat win95 op maar ik wil er win 98se op zetten

-- ja het word 1 hele computer (onderdelen samenvoegen)
-- nee niet illegaal, heb nog een 98se cd van een nu kapotte computer

gaat om deskpro, 233 mmx meer weet ik er eigenlijk ook niet van

Verwijderd

98se op een 233mhz gaat wel lukken.

als die 98se cd van die kapotte pc een oem editie is, is het wel illegaal

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik denk vooral dat het probleem zal zijn dat Compaq vroeger z'n PC's redelijk afschermde. Net als wat Packard Bell nu nog heeft, zal het vrij lastig worden. Wat betreft systeemeisen red je het waarschijnlijk wel, maar ik durf niet te zeggen hoe goed de harde schijf is afgeschermd :).

Verwijderd

Topicstarter
nee geen oem dat was ook al een kloon,
maar er was toch iets met die compaq's dat je er niets op kon installeren omdat de settings in een verborgen partitie zitten oid, wie et weet mag et zeggen

Verwijderd

Compubiter schreef op 03 January 2003 @ 15:34:
Ik denk vooral dat het probleem zal zijn dat Compaq vroeger z'n PC's redelijk afschermde. Net als wat Packard Bell nu nog heeft, zal het vrij lastig worden. Wat betreft systeemeisen red je het waarschijnlijk wel, maar ik durf niet te zeggen hoe goed de harde schijf is afgeschermd :).
ik heb wel eens zo'n deskpro onder haden gehad, en als je gewoon even met een bootflop de mbr van die hd weggooit, gaat het zeker lukken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 15:35:
nee geen oem dat was ook al een kloon,
maar er was toch iets met die compaq's dat je er niets op kon installeren omdat de settings in een verborgen partitie zitten oid, wie et weet mag et zeggen
kijk dan eerst eens of er een verborgen partitie opstaat

Verwijderd

Topicstarter
Compubiter schreef op 03 januari 2003 @ 15:34:
juist dat bedoelde ik, weet ook wel dat het met de systeem eisen wel goed zit

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 15:35:
[...]

ik heb wel eens zo'n deskpro onder haden gehad, en als je gewoon even met een bootflop de mbr van die hd weggooit, gaat het zeker lukken.
nee want een deel van de bios settings staan ook in die partitie

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 15:36:
[...]

kijk dan eerst eens of er een verborgen partitie opstaat
Wou eerst weten of het wel zou willen, voordat ik ze nam.Kan dus moeilijk ff controleren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 15:37:
[...]

nee want een deel van de bios settings staan ook in die partitie
oh, daar had ik toen geen last van.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif
Zou je die alsjeblieft willen gebruiken? Je kunt meerdere quotes in 1 bericht zetten, dan wordt het ook wat overzichtelijker ;).

Weet je ook toevallig om welke type Compaq's het gaat? Wellicht is er ergens met de Search of op Google iets te vinden over het type :).

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 15:25
Ik heb laatst op mijn ouders Compraq 233 MHz ook win98se geprobeerd te installen ivm Internet delen. Ik had hem al van 95 upgegrade naar 98, maar mijn 98SE kon niet upgraden, dus dan maar een clean install.

Maarrr tot mijn grote verbazing liep hij tijdens de setup iedere keer vast bij het voorbereiden van de setup. Ik heb van alles geprobeerd (gekke parameters meegeven aan setup.exe, de boel nog maar eens formatten enz), niks werkte...

Uiteindelijk kwam ik op het 'geniale' O-) idee om de HD dan maar ff in de andere PC te hangen en daar het eerste deel van de setup te draaien (tot de eerste reboot kopieerd hij toch alleen de bestanden die nodig zijn, al het configgen gebeurt pas na de eerste boot). Tijdens de eerste boot de andere PC uit gedaan, HD weer in de Compraq en jahoor, de setup ging vrolijk verder met configgen en hij draait nu alweer een tijdje als een zonnetje 8) .

Ik heb toen niet echt naar verborgen partities gezocht/gekeken, maar zo werkt het dus ook :) .

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom niet verder dan deskpro

Verwijderd

ik zou zeggen: sleur hdd deruit, en duw in een linux-bak
met fdisk eerst alle partities verwijderen, en ze daarna trugzetten, zoals je ze zelf wil
linux ziet d8 ik wel alle partities

Verwijderd

om alle partities te zien heb je echt geen linux nodig hoor. zo ongeveer alle disk utils voor dos en windows ondersteunen alle bestandsformaten. alleen fdisk (van ms itself) kan dat niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 16:07:
om alle partities te zien heb je echt geen linux nodig hoor. zo ongeveer alle disk utils voor dos en windows ondersteunen alle bestandsformaten. alleen fdisk (van ms itself) kan dat niet.
kan je een voorbeeld je geven van zo'n util??

Verwijderd

download.com: oa mrbooter vind ik erg goed, vooral het bijgeleverde efdisk.

en natuurlijk partition magic!!! (maar die is niet gratis)

Verwijderd

Wat voor Compaq is het??

Ik heb hier nl verschillende compaq's staan en daar kan allemaal w98se op..

Verwijderd

deskpro@233mmx, maar staat ook in openingspost

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik er wel vertrouwen in heb, ik haal die dingen maar. En mocht het echt niet lukken meld ik me hier wel weer, heb aan deze sessie ook wel wat gehad _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 15:49:
Ik kom niet verder dan deskpro
op de site van compaq kun je het serienummer van elke compaq PC inrammen en dan de volledige naam en configuratie @fabriek-verlatingsmoment in beeld krijgen, en natuurlijk de drivertjes vinden.

dat ten eerste. tweedstz0rz:
volgens mij is je compaqje te nieuw om nog van het model te zijn dat bios info op de HDD opslaat. dat systeem bleek al niet te werken in de buurt van de 486. komt nog bij dat ik heel zeker te weten en 16 mb sterke compaq 486 heb voorzien van een nieuwe hdd, en daar gewoon een huis-tuin-en-keuken win98 heb opgezet en dat dat gewoon goed ging (als je tenminste 12 minuten boot tijd goed vind) dus ik heb zo'n vermoeden dat dat babbeltje over biosjes op de HDD allang niet meer valide is (ik weet in elk geval 100% zeker dat het met de DeskPro EP serie en later niet zo is...) je kan dit nog even gaan controleren als je het niet vertrouwt.

Driest:
als je het serienummerstickertje
offtopic:
SCRABBLE!
kwijt bent kun je het in de BIOS instellingen vinden. -> op de compaq site invoeren.

[link]http://h71025.www7.hp.com/support/parts/hwlookup.asp?pid=-1[/link]
hier kun je je serienummer invoeren voor een mooie beschrijving van je pc en alles wat er in zit/hoort te zitten, makkelijk bij het zoeken van drivers e.d.

Verwijderd

Heb pas geleden de compaq deskpro 5200 (p1 200mmx) van me moeder onder handen genomen ( ook win95 en volledig vastgelopen) en met een normale win98se opstartschijf (via tweakers gedl'ed :-)) weer aan de praat gekregen. Vervolgens met fdisk alle partities eraf gegooid (ook de non DOS partities) en 98se geinstalleerd, draait weer als een zonnetje. Moest wel eerst via DOS de HDD formatteren, dat wilde niet via de 98se install. Geen problemen gehad met BIOS, ben er nog niet eens ingeweest, dus...
Oh ja, op de zijkant van de kast zit als het goed is een sticker waarop je terug kunt vinden wat voor deskpro het is, bij mi jstond er iets van "5200 blablabla 200mmx" ergo conclusio...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 19:02 ]

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik draai windows 2000 professional op een P1 200MHz MMX@ 233MHz...
dus waarom zou win98 niet werken? ken iemand die win98 op een p1 166MHz MMX heeft... dus... betrof 2x een deskpro 2000 van compaq
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 18:58:
Heb pas geleden de compaq deskpro 5200 (p1 200mmx) van me moeder onder handen genomen ( ook win95 en volledig vastgelopen) en met een normale win98se opstartschijf (via tweakers gedl'ed :-)) weer aan de praat gekregen. Vervolgens met fdisk alle partities eraf gegooid (ook de non DOS partities) en 98se geinstalleerd, draait weer als een zonnetje. Moest wel eerst via DOS de HDD formatteren, dat wilde niet via de 98se install. Geen problemen gehad met BIOS, ben er nog niet eens ingeweest, dus...
Oh ja, op de zijkant van de kast zit als het goed is een sticker waarop je terug kunt vinden wat voor deskpro het is, bij mi jstond er iets van "5200 blablabla 200mmx" ergo conclusio...
Als je die NON-DOS partitie weggehaald hebt, dan kan je zowiezo niet in de bios komen... aangezien compaq deskpro's de BIOS in een FAT12 NON-DOS partitie op de HDD zet...
zal dus weer overnieuw moeten formateren als je ooit de bios in wil...

[ Voor 78% gewijzigd door Fludizz op 03-01-2003 19:13 ]

Pagina: 1