Toon posts:

HP 710 print Cyan, Magenta en Green?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een probleempje met de printer van mijn pa. Hij kan namelijk geen geel (Yellow) meer printen. Als ik in illustrator een paar vakjes maak met alleen de vulkleuren cyan, magenta en yellow, krijg ik als afdruk blauw, roze en groen :?. Ook gradients in de regenboogkleuren worden niet correct afgedrukt. De kleur geel bestaat simpelweg niet.

Nu heb ik het vermoeden dat de kleuren yellow en cyan vermengd worden, alleen weet ik niet of dit nu hardware-matig (lek inktzakje?) of softwarematig gebeurt. De inkt is dus volgens mij niet op, maar wat er nou precies aan de hand is, snap ik niet.

Verwijderd

Nieuwe inktpatroon kopen!

Geel is leeg ( lijkt altijd het eerst leeg te zijn, ook bij mijn HP720c)

Verwijderd

Topicstarter
Als geel leeg zou zijn, dan is het onmogelijk om groen te maken, daar dit een mengkleur is van geel (yellow) en blauw (cyan).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 15:11:
Als geel leeg zou zijn, dan is het onmogelijk om groen te maken, daar dit een mengkleur is van geel (yellow) en blauw (cyan).
Advies blijft onveranderd:
Toch maar eerst een andere inktpatroon proberen :)

Verwijderd

colormixing, de carts is danwel te oud of verkeerd opgeslagen of verkeerd het plakbandje verwijderd

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:39
Heb je misschien de inktpatroon bijgevult? En dat je zeg maar de verkeerde kleur en het verkeerde vakje hebt gedaan?

Verwijderd

Print es een wat groter vlak geel. Wordt de groene kleur dan geler? Zo ja, dan mixen de kleuren, mogelijk via de printhead. Dit kan gebeuren doordat er eentje iets lekt en die inkt wordt opgezogen door naastliggende kanaaltjes.
Pagina: 1