Toon posts:

[AE] Hele grote files.

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem.
Ik heb met behulp van After Effects 5.5 een filmpje in elkaar gezet van ongeveer 3 min.
Veel bewegingen enzo en een .wav geluidsbestand eronder.

Het is een opdracht voor school en ik moet hem platform onafhankelijk inleveren, dat wil zeggen gerenderd in een Quik Time filmpje.

Als ik het gehele filmpje render op de hoogste qualiteit word dit filmpje van 3 min 1.6 Gb (!) groot.

Als ik hem op Medium zet dan is het filmpje nog te groot maar dan is de qualiteit zo slecht dat het heel onduidelijk is en gewoon amper meer te lezen.

Ik heb hem als ik render op 30 Frames per seconde staan, zonder Key Frane every .. seconde.

Misschien licht het ook wel aan de Audio Output die ik op 44.100 kHz 16 Bit Stereo heb staan.
Maar het is een videoclip opdracht en het geluid wil ik wel op een vrij goede qualiteit hebben staan.

Ander info:
De grootte is 640 x 480

Start: 0:00:00:00
End 0:03:36:16
Duration 0:03:36:18

Zou iemand weten wat ik in de render settings vereerd heb staan en wat ik moet invoeren om het in een goede qualiteit te renderen en een normale grote [dat het filmpje [mogelijk met bronbestanden] op 1 cd van 700 mb past.

Bijvoorbaad dank.
Ik hoop dat ik het in het juiste forum heb gepost.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens de kleuren op Millions of colors staan.
Als ik die op 256 kleueren zet ziet het er ook neit uit...

Je hoord het al, op dit gebied [renderen in AE] een n00b...

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik zou iig even het aantal frames op 25fps zetten, hier zul je tijdens het kijken niet veel van merken maar wat je wel ziet is dat de grootte van het bestand minder wordt.
Wat je ook kunt doen is het aantal kleuren verminderen, ik weet niet hoe dat in AE gaat maar met de meeste progs kun je handmatig de hoeveelheid kleuren aanpassen, misschien is het raadzaam om een ander kleurenpalet te nemen.

Wat ook kan helpen is het aanpassen van de resolutie. Wanneer je deze resolutie verkleint dan wordt het bestand alweer wat kleiner. Achteraf zou je deze resolutie weer wat kunnen verhogen en het totale filmpje kunnen optimaliseren zodat de kwaliteit weer beter oogt.

Dit zijn maar een paar kleine tips en het hoeft niet allemaal te werken maar je kunt er wel mee spelen. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-03 22:39
Volgens mij moet dat echt veel kleiner kunnen, alle trailers van films zijn ook altijd maar een paar MB en hebben vrijwel dezelfde eigenschappen als jouw werkstuk (640x480, 25/30 fps, 16 mln kleuren, enkele minuten lang, goed geluid) en die zijn vaak maar rond de 30 MB...
Heb je niet ergens een compressie optie over het hoofd gezien? (1,6 GB klinkt namelijk aardig als of er totaal geen compressie is gebruikt).

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik qua fps er zeker wat aan heb.

Qua kleuren kan ik hem instellen op Millions of Colors, Thousants of Colors, 256 Colors en 16 en 4 laat ik maar achterwegen.
Welke zou ik in dit geval het beste kunnen gebruiken, of is het een kwestie van proberen en proberen?

En als ik de resolutie verklein.
Word het dan niet nog lelijker als ik m weer vergroot?

Nou bedankt voor de tips.
Ik denk dat ik er zeker wat aan heb.

/me gaat even spelen.

Zou het ook een optie zijn om het ongecomprimeerd te renderen en dan in een programma als premiere te renderen naar de gewenst compressie?

Verwijderd

Topicstarter
Hey...

Nou zie ik het..

Je kan hier kiezen tussen de verschillende compresies;

Animations; BMP; Cinepak; Conpodent Video; DV Pal; DV NTSC; Graphics; Video en nog een aantal die denk ik niet de moeite waard zijn.......

Maar daar ga ik ook maar ff mee spelen

Verwijderd

Wat voor formaat heeft het uiteindelijke bestand.
Als ik het goed heb kan je de gerenderde versie achteraf nog een keer omzetten naar mpg, of avi. dat scheelt een stuk in grootte

Edit: Dat zeg ik.. Gamma.. ehm.. AVI

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 15:35 . Reden: Addon ]

Verwijderd

Topicstarter
Het eindbestand is een QuikTime movie.
*.mov..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 15:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden.
Hij stond eerst op Video Compression...... [bijna geen dus]
En ik heb hem op Sorenson Video gezegd.

Prima qualiteit met 15 fps :? ik het geen idee hoe ze dat gedaan hebben maar t ziet er erg goed uit.

Bedankt voor alle hulp ed..
Pagina: 1