Toon posts:

[mySQL] Performance mbt datatypen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af hoe mySQL reageert op grootte datatypen. Wordt het er veel langzamer van of valt dat wel mee. Ik ben nu namelijk een database model aan het schrijven voor een forum, maar ik weet uiteraard niet hoeveel berichten er ooit in zullen moeten. Natuurlijk zijn sommige velden bedoeld voor een vaste grootte (Unix timestamp, MD5 wachtwoorden), maar de lengte van een bericht of de hoeveelheid topics is natuurlijk nooit van tevoren in te schatten.

Ik kan nu zelf wel aan het benchmarken gaan, maar wellicht dat hier tweakers zitten met praktijk ervaring? De schijfruimte is overigens geen issue.

offtopic:
Werkt niet chem...

Hmm nu wel :?.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 15:31 ]

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

offtopic:
(upload een nieuw icon en verwijder die)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

1: ligt eraan of je er indici overheen wilt gooien.

2: Als je denkt dat er performance issues zijn dan moet je wel lengte restricties op bepaalde velden zetten.

3: ik raad je aan om een goed RDBMS boek te lezen, want wat jij vraagt kan niemand zo ff 1 2 3 uitleggen... daar zijn hele studies voor..

4: Er wordt gesteld dat mySQL wel een behoorlijk databasepakket is dus mocht je performanceissues tegenkomen dan kan je ervanuit gaan dat het aan je eigen programmeerwerk ligt (hoe zitten je queries in elkaar?).

5: je kan natuurlijk ook ff gaan zoeken op het forum van mySQL zelf waar ook een heleboel gebruikers van het pakket rond lopen..

[ Voor 9% gewijzigd door bille op 03-01-2003 16:28 ]

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."