Toon posts:

[xp] Beveiligde map niet toegangelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de enige beheerder van mijn computer en het beheer is met een wachtwoord beveiligd. Het wachtwoord is bekend. Daarnaast ben ik eigenaar van één beschermde map en heb alleen zelf toegang tot die map. Ik draai Windows XP Pro op de C-partitie van HD 1. De beveiligde map staat op de D-partitie van dezelfde schijf met het bestandssysteem NTFS.

Omdat Windows instabiel werd heb ik de C-partitie geformateerd en Windows opnieuw geïnstalleerd. Het beheerderswachtwoord is hetzelfde gebleven. Vanaf dat moment is de beveiligde map niet meer toegankelijk voor mij. Opvallend daarbij is dat het tabblad Beveiliging in Eigenschappen van de beveiligde map niet meer aanwezig is. De map kan ook niet meer verplaatst of gekopieerd worden.

Omdat ik twee harddisks heb, werden bij de herinstallatie van Windows alle bestaande partities voorzien van een nieuwe letter, m.u.v. de C-partitie. Ik heb de oude benamingen van de partities hersteld, maar daarmee was het probleem van de toegankelijkheid niet opgelost.

Vragen:
• Hoe kan ik weer in de beveiligde map komen (bevat veel sleutelinformatie)
• Wie kan mij vertellen waar het tabblad Beveiliging is gebleven.

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Dat is vreemd...
Onderhuids gebruikt WinNT (dus ook XP) SID-codes i.p.v. de gebruikersnaam. In de Access Control List van een beveiligde map staan dan alle SID's die toegang mogen krijgen.
In dit geval heb je in de oude situatie het local admin account en in de nieuwe ook. Het local admin-account heeft altijd dezelfde SID, dus daar kan het niet aan liggen.

Je kunt ook niet copieren, zeg je? Dat is wel vreemd. Heb je al eens geboot met een NTFS-DOS-bootdisk? (Zie www.bootdisk.com).
Hiermee zou je onder DOS kunnen kijken of je de map kunt verplaatsen naar een andere partitie.

| Specs Aurora24 | My music |

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 14:42:
Vragen:
• Hoe kan ik weer in de beveiligde map komen (bevat veel sleutelinformatie)
klik
• Wie kan mij vertellen waar het tabblad Beveiliging is gebleven.
http://gathering.tweakers...list_messages/560370#XP19

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
We zijn eruit. Moesten eerst het tabblad beveiliging terug toveren en vervolgens hebben we onder het administrator account de oude eigenaar kunnen vervangen voor de nieuwe. Gelukkig kunnen we nu weer bij de documenten :D Thanx for the help...